راهنمای انتخاب صندلی گیمینگ

خرید صندلی گیمینگ

اگر به‌تازگی می‌خواهید وارد دنیای بازی‌های کامپیوتری شوید یا در این مسیر حرفه‌ای هستید و زمان زیادی از وقت خود را به شستن اختصاص می‌دهید باید حتما از صندلی گیمینگ استفاده کنید تا سلامت شما و ستون فقراتتان به‌خطر نیفتد.

به‌طور کلی هر شخصی که برای مدت طولانی مجبور است پشت سیستم‌های کامپیوتری، لپ‌تاپ یا کنسول بازی بنشیند باید از یک صندلی مناسب استفاده کند تا علاوه‌بر کاهش خستگی، سلامت او نیز حفظ شود.

ازاین‌رو کارخانه‌های مختلف اقدام به تولید صندلی‌هایی کردند که با طراحی ارگونومی خود بتوانند راحتی کاربران را فراهم و از بروز آسیب در ستون فقرات و به‌طور کلی استخوان‌بندی آنها جلوگیری کند. در ادامه با این محصولات و نکات مهم برای انتخاب آنها بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتها با ما همراه باشید.

صندلی گیمینگ را بهتر بشناسیم

این محصول را می‌توان نوع ارتقاء یافته صندلی‌های کامیپوتری دانست که با توجه به استانداردهای ارگونومی به‌صورت پیشرفته‌تری ساخته‌شده‌اند و افراد می‌توانند ساعت‌های طولانی‌تری روی آن بنشینند.

دلیل استفاده از این محصول را می‌توان کمک به سلامتی فرد و عدم ایجاد آسیب در ستون فقرات او دانست. این موضوع به‌خصوص برای افرادی که روزانه وقت زیادی را پشت سیستم کامپیوتری یا کنسول بازی سپری می‌کنند مهم است.

از سوی دیگر صندلی گیمینگ با جلوگیری از خستگی زودهنگام می‌تواند به افزایش راندمان کاری افراد و گیمرها کمک کنند. چراکه خستگی عدم تمرکز کافی را به‌دنبال دارد ودر نتیجه فرد نمی‌تواند با تمام حواس خود به انجام کار یا بازی بپردازد. این موضوع می‌تواند شکست گیمر را نیز به‌همراه داشته باشد.

صندلی گیمینگ

ویژگی صندلی گیمینگ چیست؟

برای اینکه بتوانید صندلی مناسبی برای خود انتخاب کنید باید با ویژگی‌های کلی این محصول آشنا باشید. در ادامه این موارد را برای شما شرح می‌دهیم تا حین خرید با مشکل مواجه نشوید. ویژگی‌های مهمی که این صندلی باید داشته باشد به شرح زیر هستند:

جنس صندلی و طراحی خاص آن

صندلی باید با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه تولید شود. این مورد باعث راحتی کاربر حین استفاده از صندلی گیمینگ شده و حتی به افزایش طول عمر آن نیز تا حد زیادی کمک می‌کند.

از سوی دیگر طراحی و ظاهر صندلی نیز برای فردی که می‌خواهد محیطی جذاب و شکیل برای انجام بازی داشته باشد مهم است. پس توجه به جنس و ظاهر صندلی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن به‌حساب می‌آیند.

راحتی صندلی گیمینگ

صندلی باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که نشستن طولانی‌مدت روی آن باعث ایجاد خستگی نشود. این مورد در صندلی کامپیوترهای قدیمی وجود نداشت و افراد بعد از چند ساعت نشستن، باید چند دقیقه‌ای راه می‌رفتند تا کوفتگی از بین برود.

با اینکه این مشکل در صندلی‌های جدید حل شده و افراد می‌توانند برای ساعت‌های متوالی پشت سیستم بنشینند و به انجام بازی مشغول شوند اما اگر سلامتی خود را دوست دارید به‌هیچ‌وجه نباید استراحت‌های کوتاه‌مدت را فراموش کنید.

دسته‌های صندلی گیمینگ

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که صندلی‌های گیمینگ باید داشته‌ باشند دسته‌های راحت آن ست. این موضوع با توجه به استفاده زیاد گیمرها از دسته اهمیت پیدا می‌کند و نباید باعث بروز آسیب در ساعد شود.

گیمرهایی که با استفاده از کنترلر به انجام بازی می‌پردازند باید از صندلی‌هایی استفاده کنند که دسته‌های راحتی دارند و بتوان ساعد و آرنج را برای مدتی طولانی روی آنها قرار داد.

قابلیت تنظیم دسته ویژگی‌ دیگری است که در کنار راحتی باید به آن توجه کرد. اگر بخواهید نحوه قرارگیری صندلی را تغییر دهید باید بتوانید نوع قرارگیری دسته را نیز با توجه به راحتی بدن خود تنظیم کنید.

کیفیت تشک و روکش صندلی

نشستن طولانی‌مدت روی صندلی‌های گیمینگ نباید باعث تعریق بیش از حد شود. به همین دلیل نیز در ساخت روکش و تشک آنها باید از بهترین مواد اولیه استفاده کرد. برندهای مطرح معمولا توجه زیادی به این مورد دارند.

بهترین پارچه‌ای که برای روکش صندلی‌های گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد چرم مصنوعی است. البته صندلی‌های بسیاری نیز وجود دارند که در تولید روکش آنها از ترکیب توری و چرم مصنوعی استفاده می‌شود.

بالشتک‌های پشتیبان کمر و گردن

گردن و کمر مهم‌ترین بخش‌های بدن هستند که در اثر نشستن نامناسب و طولانی‌مدت دچار آسیب می‌شوند. به همین دلیل نیز با توجه به استاندارهای تولید صندلی‌های ارگونومی، در این محصول از بالشتک‌هایی برای پشتیبانی از گردن و کمر استفاده شده است.

اگر این بالشتک‌ها قابلیت تنظیم نیز داشته باشند از مزایای صندلی به‌حساب می‌آید. با این ویژگی افراد می‌توانند بالشتک را طبق راحتی بدن خود تنظیم کنند و علاوه‌بر محافظت از آن دیگر خیلی زود خسته نمی‌شوند.

قابل تنظیم بودن صندلی

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در بیشتر صندلی‌های گیمینگ دیده می‌شود و تقریبا تمام برندها به این ویژگی مهم پرداخته‌اند. بنابراین فرد با توجه به قد خود می‌تواند آن را در اندازه مناسبی تنظیم کند.

توجه به پایه و نشیمنگاه صندلی

گردشی بودن پایه و نشیمنگاه را می‌توان یکی از ویژگی‌های مهم این بخش از صندلی گیمینگ دانست. پایه‌ای که برای این محصول تعیبه شده باید دارای چرخ‌های محکم و پنچ شاخه، با ثبات بالا و کیفیت مطلوب باشد.

نشیمنگاه چرخی نیز باعث دسترسی آسان‌تر به کیبورد و ماوس خواهد شد. اگر نشیمنگاه ثابت باشد قطعا فرد نمی‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به جهیزات جانبی دسترسی لازم را پیدا کند. این شرایط می‌تواند روی عملکرد گیمر تاثیر منفی بگذارد.

خرید صندلی گیمینگ

امروزه صندلی‌های گیمینگ با قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند و فرد باید با توجه به بودجه خود، امکانات این محصول را بررسی کرده و برای خرید مناسب‌ترین آنها از نظر قیمت و ویژگی‌هایی که دارند اقدام کند.

همچنین باید گفت برای خرید صندلی گیمینگ بهتر است فروشگاهی پیدا کنید که این محصول را به‌صورت کاملا اورجینال در برندهای متنوع و معتبر عرضه کند. قیمت تعیین‌شده توسط مجموعه انتخابی نیز کاملا مناسب باشد. برای این منظور می‌توانید به فروشگاه طراحان چیدمان ارک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

تفاوتی ندارد شما در طول شبانه‌روز به چه کاری مشغول هستید اما اگر برای ساعت‌های طولانی مجبور به نشستن پشت سیستم‌های کامپوتری شوید باید با استفاده از صندلی گیمینگ به سلامت بدن و ستون فقرات خود کمک کنید.

درحین انتخاب این محصول باید به موارد مختلفی مانند جنس صندلی، کیفیت ساخت، طراحی زیبا، قابلیت تنظیم بخش‌های مختلف، وجود بالشتک‌های پشتیبان، چرخشی بودن پایه و نشیمنگاه، راحتی دسته‌ها و کیفیت تشک و روکش آن توجه کنید.

فناوریکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی