فوت‌وفن خرید بلیط هواپیما داخلی با بهترین قیمت

سفر یکی از بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات برای چند روز وقت گذراندن و گردش است. اما شاید خیلی از افراد توان خرید بلیط هواپیماهای خارجی را نداشته باشند. این روزها برخی ایرلاین‌ها، بلیط هواپیما داخلی را هم با قیمت بالایی می‌فروشند. اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از سفر داشته باشید که هزینه زیادی هم نپردازید، کافی است فوت‌وفن‌های خرید بلیط هواپیما داخلی با بهترین قیمت را بلد باشید. تا پایان این مطلب را بخوانید تا بگوییم چگونه این بلیط ها را تهیه کنید.

نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما

  1. یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید بلیط هواپیما داخلی با قیمت مناسب، عضویت در خبرنامه یا دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی سایت‌های مختلف است. برای مثال با نصب اپلیکیشن مِستر بلیط می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه خرید بلیط هواپیما در این سایت با خبر شوید.
  2. در روزهای آخر هفته یعنی پنج شنبه و جمعه بیش‌تر مردم ایران به فکر گردش و تفریح هستند. پس اگر به دنبال بلیط هواپیما داخلی با قیمت ارزان‌تر هستید، در روزهایی غیر از آخر هفته‌ها به سفر بروید.
  3. بلیط‌های گروهی را با تخفیف بیش‌تری بخرید. برای مثال در سایت مِستر بلیط، فعال‌سازی پنل سازمانی امکان‌پذیر است و با این کار مِستر بلیط هواپیما چارتر را با قیمت ارزان‌تری در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.
  4. حتی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه هم تخفیف بگیرید. در سایت‌های اینترنتی، خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و بلیط چارتری در برخی روزها قیمت کم‌تری دارند. یادتان باشد که هر چه به تاریخ سفر نزدیک‌تر می‌شویم، بلیط چارتر با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. این نوع بلیط عمدتا برای مقاصد پر رفت‌وآمد مانند بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری می‌تواند هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهد.
  5. یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید اینترنتی باید در نظر داشت، اعتبار و سابقه آن سایت در فروش بلیط هواپیماست.

انواع پرواز و بلیط هواپیما

شما می‌توانید در سایت‌های اینترنتی مانند مِستر بلیط، تمامی بلیط‌های هواپیمایی موجود را ببینید. سپس با بررسی شرایط پرواز و قیمت آن‌ها، بهترین بلیط را بخرید. آیا با انواع پرواز و بلیط هواپیما آشنایی دارید؟ پیش از خرید اینترنتی بلیط هواپیما بهتر است با ویژگی‌های انواع بلیط چارتری، سیستمی و لحظه آخری آشنا شوید.

  1. بلیط هواپیما سیستمی

وقتی به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنید، تمام بلیط‌های موجود در لیست از نوع سیستمی هستند. این بلیط‌های سیستمی از یک ماه قبل تاریخ شروع حرکت با قیمت ثابتی در سایت قرار می‌گیرند. یعنی بعد از درج بلیط‌ها و قیمت آن‌ها، خبری از تغییر قیمت بلیط هواپیما نیست. بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان و بزرگسالان قیمت متفاوتی دارد. همچنین استرداد بلیط‌های هواپیما سیستمی با شرایط خاصی امکان‌پذیر است. یادتان باشد برای استرداد بلیط، حتما شرایط سایت مورد نظر را بخوانید. برای مثال شما می‌توانید برای پیگیری یا کنسلی بلیط‌های خریداری شده از مِستر بلیط با شماره موجود در سایت تماس بگیرید.

  1. بلیط هواپیما چارتری

یکی از تفاوت‌های مهم بلیط چارتری و سیستمی، یکسان بودن قیمت این بلیط ها برای کودکان و بزرگسالان است. سازمان‌ها یا شرکت‌های مسافرتی تعدادی از بلیط‌های مسیرهای مختلف در روزها متفاوت را از ایرلاین‌های مورد نظر پیش خرید می‌کنند و به مسافران می‌فروشند. در گذشته با نزدیک‌تر شدن به زمان سفر این بلیط ها با قیمت ارزان‌تری فروخته می‌شدند. ولی این روزها بلیط‌های چارتری را با قیمت بالاتری می‌فروشند. به خصوص در روزهای شلوغ سال، بلیط هواپیما چارتر با مبلغ بیش‌تری فروخته می‌شود.

  1. بلیط هواپیما لحظه آخری

برخی روزها مسافران کم‌تری در یک مسیر حضور دارند و به همین دلیل بلیط‌های هواپیمای زیادی برای آژانس‌های هواپیمایی و سایت‌های گردشگری باقی می‌مانند. هر چه به روز سفر و لحظه شروع پرواز نزدیک‌تر می‌شود، این بلیط‌ها با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند. کسانی که عجله‌ای برای سفر ندارند و خیلی برایشان مهم نیست که چه روزی به سفر می‌روند، بهتر است بلیط هواپیما لحظه آخری را بخرند. برای مثال قیمت خرید بلیط هواپیما تهران مشهد از نوع لحظه آخری، خیلی ارزان‌تر از نوع سیستمی آن است.

انواع کلاس‌های پروازی

وقتی شما هم در سایتی مانند مِستر بلیط هواپیما چارتر یا بلیط‌های دیگر را بررسی می‌کنید، عبارت‌هایی مانند اکونومی یا بیزینس کلاس را می‌بینید که نشان دهنده نوع کلاس پروازی هستند. آیا درباره این کلاس‌های پروازی اطلاعاتی دارید؟ آشنایی با کلاس‌های پروازی بلیط هواپیماها، یکی از مهم‌ترین فوت‌وفن‌های خرید بلیط هواپیما داخلی با بهترین قیمت است.

  1. کلاس پروازی اکونومی

اگر شما هم به دنبال بلیط هواپیما داخلی با بهترین قیمت هستید، باید بلیط اکونومی را بخرید. در کشور ما و پروازهای داخلی بیش‌تر بلیط‌های هواپیما از نوع اکونومی هستند. هنگام تحویل بلیط یا در بعضی سایت‌های اینترنتی، بلیط اکونومی را با حرف اختصاری Y نشان می‌دهند.

با خرید بلیط اکونومی شما سوار هواپیمایی می‌شوید که صندلی‌های آن خیلی از هم فاصله ندارند. پس بهتر است زیاد رفت‌وآمد نکنید. صندلی‌ها در دو ردیف کنار هم قرار گرفتند که یک ردیف شامل سه صندلی و ردیف دیگر شامل دو یا سه صندلی هستند. در این هواپیماها، مهمانداران از شما با وعده‌های غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام یا میان‌وعده‌ای کوچک پذیرایی می‌کنند. نوع وعده غذایی شما به زمان پروازتان بستگی دارد. در صورتی که بلیط اکونومی را خریدید، مجاز به حمل 20 کیلو بار و یک ساک کوچک با وزن پنج کیلوگرم به داخل کابین هستید.

  1. بلیط بیزینس کلاس

نوع دیگری از بلیط‌های هواپیماها برای سفرهای داخلی، بیزینس کلاس است. اما قیمت مناسبی ندارد! یعنی شما برای خرید بلیط بیزینس کلاس باید نسبت به اکونومی هزینه بیش‌تری بپردازید. هنگام صدور بلیط یا در برخی سایت‌های اینترنتی، بلیط‌های بیزینس کلاس را با حروف اختصاری C نشان می‌دهند. با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از نوع بیزینس کلاس، مجاز به حمل بار به اندازه 25 تا 30 کیلوگرم هستید.

اگر شما هم مسافر شهرهای داخل ایران هستید، با هواپیما سفر کنید؛ زیرا راهی بدون دردسر، بی‌خطر و کوتاه است. یعنی نیازی نیست مدت زیادی در مسیر باشید. در این مطلب گفتیم که چگونه بلیط‌های هواپیما داخلی را با بهترین قیمت پیدا کنید. همچنین می‌دانید که قیمت بلیط هواپیما تهران و سایر شهرستان‌ها بر چه اساسی کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. برای سفرهای داخلی، بهترین گزینه سفر با خرید بلیط اکونومی و سیستمی است. البته اگر خیلی عجله‌ای ندارید، بلیط‌های لحظه آخری گزینه بهتری برای خرید هستند. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما با بهترین قیمت به سایت مِستر بلیط سری بزنید تا لیستی از بلیط ها باقیمت‌های متفاوت را ببینید.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی