کدام بانک اپ بهتری دارد؟ مقایسه سه همراه بانک صادرات، رسالت و اقتصاد نوین

اپ‌های بانکی را باید نماد انقلاب دیجیتال در صنعت بانکداری کشور دانست؛ برنامه‌هایی کاربردی که بر محدودیت‌های زمانی و مکانی بانکداری سنتی غلبه کرده و امکان دریافت محدوده‌ی وسیعی از خدمات بانکی، از مشاهده مانده حساب و انتقال وجه شتابی و غیرشتابی گرفته تا استعلام وضعیت چک‌های صادر شده و پرداخت اقساط و تسهیلات بانکی را بدون نیاز به حضوری فیزیکی و انتظار در صف‌های طولانی شعب بانکی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز برای ایرانیان فراهم ساخته‌اند. برخی از این اپ‌ها صرفاً به ارائه‌ی خدماتی تراکنشی در سطحی ابتدایی بسنده کرده، درحالی‌که برخی دیگر فراتر از یک اپ بانکی ظاهر شده و خدمات مختلفی را در زمینه‌ی مدیریت مالی به کاربران خود ارائه داده‌اند. در این مطلب به بررسی سه همراه بانک پرطرفدار و پرکاربرد صادرات، اقتصاد نوین و رسالت خواهیم پرداخت و قابلیت‌های بی‌شمار هرکدام را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

همراه بانک صادرات؛ همراهی هوشمند و مطمئن برای مدیریت امور مالی

بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران و نهادهای کلان و اساسی سیستم بانکی کشور در سال ۱۳۸۷ با نام تجاری همراه بانک صادرات وارد عرصه‌ی بانکداری الکترونیکی شد و پس از مدتی کوتاه و با ارتقای نرم‌افزاری پی در پی و منظم سیستم خود توانست به محبوبیتی گسترده در کشور دست یابد و نقش انکارناپذیری را در توسعه‌ی سیستم بانکداری الکترونیکی ایران ایفا کند. نسخه‌ی کنونی همراه بانک صادرات ایفون ، تکامل یافته‌ی نسخه اولیه و ماحصل یک دهه آزمون و خطاست؛ محصولی کارآمد با قابلیت‌هایی متعدد و ویژگی‌هایی متمایز که بسیار هوشمندانه از نظرات مثبت و منفی مشتریان جهت حفظ نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود بهره جسته و به اپی پرطرفدار و بسیار کاربردی با امکاناتی بی‌شمار مبدل شده است. این بانک برای ارائه‌ی پاسخی کامل به تمام نیازهای بانکی و مالی ایرانیان، علاوه بر خدماتی نظیر گزارش تراکنش، انتقال وجه درون بانکی و دریافت مانده حساب، سرویس‌های مالی مختلف دیگری از قبیل: انتقال وجه بانکی از روش‌ سامانه‌های مختلفی نظیر پل، ساتنا و پایا، پرداخت قبوض و تسهیلات درون بانکی و بین ‌بانکی، خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری، استعلام وضعیت چک‌های صادر شده و اعلام شماره شبا را نیز به کاربران خود عرضه کرده است.

E:\SAFARMARKET\نگارش\BankemardomImage-3093.jpg

همراه بانک رسالت؛ ابزاری مفید با امکاناتی بی‌شمار

نام بانک رسالت با وام‌های بدون سود قرض‌الحسنه گره خورده است؛ بانکی اجتماعی و خدماتی، پایبند به اصول بانکداری اسلامی که نه‌تنها در راستای اشاعه و توسعه‌ی فرهنگ پسندیده‌ی قرض الحسنه نقشی مؤثر ایفا کرده است، بلکه در رسالت خود به عنوان بانکی الکترونیکی نیز موفق عمل کرده و کارنامه‌ی قابل قبولی را در بانکداری الکترونیکی کشور از خود برجای گذاشته است. این بانک که اولین بانک بدون شعبه ایران و نخستین بانک قرض‌الحسنه‌ی خصوصی کشور نیز محسوب می‌شود، در ارائه‌ی راهکارهایی نوین و مؤثر برای انجام عملیات بانکی غیرحضوری نیز پیشگام بوده و توانسته است با طراحی سامانه‌ها و ابزارهای مالی مدرنی نظیر پیشخوان مجازی و همراه بانک رسالت، گام‌های بلندی را در جهت تسهیل تراکنش‌های مالی و تجاری در کشور بردارد. همراه بانک رسالت برای ایفون رایگان با انبوهی از قابلیت‌هایی مختلف قادر است انجام تمام امور بانکی را در بستری امن فراهم کرده و دریافت انواع تسهیلات مالی و اعتباری به صورت آنلاین و از راه دور را برای مشتریان خود میسر کند. دریافت مانده حساب و سه گردش آخر کارت، انتقال وجه پایا و ساتنا و راه‌اندازی سامانه پل، استعلام چک بدون نیاز به احراز هویت و نمایش سری و سریال چک (صیاد چک)، پرداخت قبض به صورت گروهی از طریق اسکن بارکد، ذخیره تصویر رسید تراکنش در تلفن، قابلیت مسدودسازی چک و کارت بانکی از جمله خدماتی است که همراه بانک رسالت به کاربران خود عرضه می‌کند. افزون بر موارد گفته شده، این اپ کاربردی قادر است تمام اطلاعات مرتبط با اقساط بانکی از قبیل: مبلغ کل، شماره قسط، زمان سررسید، اصل جریمه و کارمزد دریافتی را به شما نمایش دهد تا مدیریت بهتری بر امور مالی خود داشته باشید. برای دانلود و نصب آسان همراه بانک رسالت روی گوشی اپل خود می‌توانید به سایت سیبچه یا همان اولین بازارچه اپ استور iOS ایرانی مراجعه کنید و با پرداخت حق عضویت این بازارچه به تمام اپ‌های بانکی و کاربردی ایرانی در اپل استور دسترسی داشته باشید.

E:\SAFARMARKET\نگارش\bank-resalat.jpg

همراه بانک اقتصاد نوین؛ گام محکم و بلندی به سوی بانکداری دیجیتالی

بانک اقتصاد نوین با سابقه‌ی درخشانی قریب به دو دهه تجربه در خدمات بانکی و بانکداری، در حرکتی به سوی دیجیتالی‌سازی خدمات خود، اقدام به عرضه‌ی اپی اختصاصی جهت ارائه‌ی سرویس‌هایی مختلف و مبتنی بر بستر اینترنت به مشتریان خود کرده است: همراه بانک اقتصاد نوین راهکار مؤثر و نوینی است برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به منظور دریافت تمام خدمات غیرحضوری بانکی و مالی. این برنامه‌ی پرکاربرد بانکی نیز مانند دو اپ بانکی معرفی شده در دو نسخه‌ی اندروید و ایفون در دسترس بوده و قادر است طیف وسیعی از خدمات بانکی از قبیل: انتقال وجه کارت به کارت و بین بانکی آنی (پل)، دریافت مانده حساب و گزارش تراکنش‌های پایا، مدیریت چک و سفته چک و پرداخت تسهیلات بانکی و قبوض خدماتی را برای کاربران خود فراهم کند. لازم است ذکر گردد که امکانات پرشمار این اپ پرطرفدار صرفاً به انجام عملیات آنلاین بانکی محدود نمی‌شود، بلکه انجام امور مالی دیگری نظیر خرید کارت هدیه و شارژ اعتباری و بسته‌ی اینترنتی و پرداخت کمک‌هایی بشردوستانه به موسسه‌های نیکوکاری را نیز شامل می‌گردد.

E:\SAFARMARKET\نگارش\BankemardomImage-3095.jpg

مقایسه همراه بانک صادرات، رسالت و اقتصاد نوین

در مقایسه اپ‌های بانکی سه عامل اصلی نقشی تعیین‌کننده را ایفا می‌کنند: امکانات، رابط کاربری و تمهیدات امنیتی. در بخش تعدد امکانات و خدمات بانکی الکترونیکی، تفاوت زیادی میان سه بانک مذکور وجود ندارد و هر سه بانک توانسته‌اند عملکرد قابل‌قبولی را ارائه و انتظارات حداقلی ایرانیان را از اپی بانکی برآورده سازند. اما در بخش امنیتی اگرچه هر سه اپ بانکی به فناوری کاربردی احراز هویت بیومتریکی با اثر انگشت مجهز شده‌اند، همراه بانک اقتصاد نوین تمهیدات بیش‌تری را جهت ایجاد بستری امن برای کاربران خود اندیشیده و با قفل تشخیص چهره توانسته است از رقبای خود در این زمینه پیشی بگیرد. درباره رابط کاربری نیز باید گفت که بانک صادرات با افزودن قابلیت‌های شخصی‌سازی مختلفی نظیر انتخاب حالت ظاهری شب (برای جلوگیری از خستگی چشم در مکان‌هایی تاریک) و امکان اعمال تغییراتی در رنگ، صدا و فونت، دست کاربران را برای سفارشی‌سازی محیط اپ باز گذاشته است تا تجربه‌ی کاربری بهتری را پیشکش مشتریان خود کند. در مقابل اپ‌های رسالت و اقتصاد نوین نیز از رابط کاربری ساده و سریعی بهره می‌برند و از نظر زیبایی بصری با رعایت اصل هماهنگی و پیوستگی رنگ‌ها، ظاهر جذاب و هویت مجزایی را برای خود خلق کرده‌اند.

فناوریکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی