انگیزه و تدارکات؛ عامل صعود به جام جهانی

البته عواملی غیر از آمادگی در بروز برخی مشکلات مرحله قبل دخیل بود. به هر حال آنچه که گذشت دیگر اهمیتی ندارد اکنون فقط باید به مرحله پیش رو فکر کنیم.

دیدار با سوریه بسیار اهمیت دارد. همیشه دیدارهای اول از اهمیت خاصی برخوردار است. ما باید به این موضوع توجه کنیم که پیروزی در نخستین دیدار انگیزه و روحیه را بالا می برد و اعتماد به نفس بیشتری را رقم می زند. به نظر من تیم هر چند تدارکات مناسبی نداشته است اما انگیزه زیادی نزد ملی پوشان وجود دارد.

تیم ملی فوتبال ایران می توانست با تدارکات بهتری در این مرحله شرکت کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. انگیزه و تدارکات دو عامل مهم صعود به جام جهانی هستند.

از سویی دیگر باید شرایط کنونی تیم ملی سوریه را در نظر گرفت. بسیار اشتباه است اگر ما فکر کنیم تیم سوریه همان تیمی است که در دهه های پیش می دیدیم. آنها از قدرت و انگیزه کافی برخوردار هستند. بهتر از قبل بازی می کنند و بهتر از قبل برنامه ریزی دارند. از سویی دیگر باید به این نکته توجه داشت که آنها هم مثل ما هدفی به نام جام جهانی دارند. از همه اینها هم که بگذریم به انگیزه های فراوان آنها می رسیم. سوری ها مثل گذشته نیستند و ما باید این را باور کنیم. آنها قدرتمندتر از گذشته به نظر می رسند.

اهمیت کسب سه امتیاز در نخستین دیدار در دیدارهای بعدی مشخص می شود. در گروهی که کره جنوبی و عراق و امارات حضور دارند از دست دادن امتیاز مقابل سوریه خیلی خطرناک است. ما به خاطر می آوریم چطور در گذشته تیم ملی فوتبال ایران در مراحلی حساس از مقدماتی جام جهانی مقابل تیم های مختلف امتیاز حراج کرد تا به شدت به دردسر بیفتد. گاهی اوقات این حراج امتیاز ما را از رسیدن به جام جهانی منع کرد اما برخی مواقع دیگر با خوش شانسی و خوش اقبالی توانستیم به جام جهانی برسیم.

سومین صعود پیاپی به جام جهانی فوتبال لیاقت این فوتبال و این بازیکنانش است. ما الان هم می توانیم تیم برتر گروه باشیم حتی اگر فاقد تدارکات لازم بودیم. تیمی که تدارکات لازم نداشته باشد معمولان به دردسر می افتد اما انگیزه توان لازم را به ما می دهد. فراموش نکنیم ما ستاره هایی داریم که آرزوی بسیاری از تیم های آسیایی داشتن آنهاست.

254 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی