طراحی لوگو با گوشی

با توجه به بالا بودن هزینه طراحی لوگو بسیاری از کسب و کارها به دنبال روش‌های ارزان‌تری هستند تا یک لوگوی حرفه‌ای و کاربردی داشته باشند. یکی از راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که برای همین کار طراحی شده‌اند. با نصب این برنامه‌ها روی گوشی می‌توانید یک لوگو مناسب و عالی برای کسب و کار خود طراحی کنید. البته برای این کار باید به چند نکته نیز توجه داشته باشید تا نتیجه تلاش‌های شما یک لوگوی حرفه‌ای باشد. در اینجا قصد داریم به این نکات بپردازیم.

انتخاب بهترین برنامه برای طراحی لوگو

قبل از اینکه لوگو طراحی کنید، ایده ذهنی خود را روی یک کاغذ بکشید. این طرح اولیه باید قابل فهم باشد و مخاطب بتواند در همان چند ثانیه اول، پیام را دریافت کند. طراحان حرفه‌ای، همیشه به برداشت اولیه از لوگو توجه دارند که بعدها قابل تغییر نیست و حتی اگر جزئیات و برخی از عناصر آن را تغییر دهید، طرح کلی باقی می‌ماند.

با این حال برنامه‌های گوشی به نحوی عمل می‌کنند که طرح‌هایی را متناسب با موضوع کسب و کار به شما پیشنهاد می‌دهند. سپس می‌توانید آن‌ها را براساس سلیقه خود سفارش‌سازی کنید. برای مثال رنگ، اندازه، فونت و یا سایر عناصر طرح اولیه برنامه را تغییر دهید.

با توجه به اینکه نمی‌توانید در طراحی لوگو با گوشی ایده خود را روی آن اجرا کنید، لازم است تا به سراغ برنامه‌هایی بروید که تعداد طرح‌های بیشتری را پیشنهاد می‌دهند. در این صورت قادرید از بین تعداد زیادی طرح، بهترین و متناسب‌ترین آن را انتخاب کرده و سپس آن را تغییر دهید.

تحقیق کردن قبل از طراحی

توانایی درک محیط و رابط کاربری برنامه اهمیت زیادی دارد. وقتی با محیط برنامه طراحی لوگو با گوشی آشنا باشید، می‌توانید از تمامی قابلیت‌ها و امکانات آن برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای استفاده کنید. برای اینکه بدانید چه برنامه‌هایی برای طراحی لوگو مناسب‌تر هستند، وارد پلتفرم‌های ارائه برنامه گوشی (مایکت، کافه بازار، گوگل پلی و ….) شوید و نظرات سایر کاربران در مورد اپلیکیشن‌های مختلف را بررسی کنید.

همچنین باید آخرین نسخه برنامه طراحی لوگو را دریافت کنید. ممکن است در نسخه جدید تغییراتی ایجاد شده باشد که کار کردن با آن آسانتر باشد.

جدی گرفتن مشتریان

یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی لوگو در اپلیکیشن‌های موبایلی، توجه به نیازها، سلیقه و درک مشتریان است. در این برنامه‌ها طراح‌هایی پیشنهاد می‌شود که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و این گزینش باید با توجه به سلیقه مشتریان انجام شود. اما چطور می‌توانید بفهمید مشتریان به چه چیزی می‌اندیشند؟

طرح اولیه لوگو باید با محصولات یا خدمات متناسب باشند تا درک آن آسانتر شود. اگر یک طرح زیباست، به این معنا نیست که می‌تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد. برای مثال یک فروشگاه گل فروشی می‌تواند یک شاخه گل را برای لوگو انتخاب کند، در حالی که یک جعبه کادو از شاخه زیباتر است، اما ارتباطی با محصولات فروشگاه ندارد.

اگرچه هر دو به معنای هدیه و کادو هستند، اما شاخه گل به طور مستقیم، نوع کسب و کار را نشان می‌دهد. جعبه کادو هم می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار شاخه گل قرار بگیرد تا شعار کسب و کار را انتقال دهد. با این حساب باید مشتریان را به عنوان مخاطبان هوشمند در نظر بگیرید و برای نظر و سلیقه آن‌ها ارزش قائل شوید.

سفارشی کردن لوگو

اگر قصد سفارش لوگو را ندارید و می‌خواهید با اپلیکیشن روی گوشی آن را ایجاد کنید، باید عناصر زیادی را بر روی آن اجرا کنید. برنامه یک طرح اولیه ارائه می‌دهد که باید جزئیات آن از قبیل رنگ، فونت، اندازه و … را طبق نظر خود تغییر دهید. اگر نمی‌خواهید لوگویی که از برنامه استخراج می‌کنید شبیه سایر لوگوها باشد، باید تا می‌توانید جزئیات آن را سفارشی کنید. با این کار به احتمال کمتری لوگوی شما به سایر لوگوها شبیه می‌شوید.

ویژگی‌های بهترین لوگوها

برای اینکه بتوانید با گوشی خود یک لوگوی حرفه‌ای بسازید، بهتر است به این نکات نیز توجه داشته باشید:

ساده بودن لوگو

آیا فکر می‌کنید لوگوهای پیچیده و رمزآلود موفق‌تر هستند و جذابیت بیشتری برای مشتریان دارند؟ مخاطبان بیش از 3 ثانیه برای درک یک تصویر وقت صرف نمی‌کنند. بنابراین شما فقط همین قدر فرصت دارید تا لوگوی خود را وارد ذهن مخاطب کنید.

لوگوهایی که ساده طراحی می‌شوند، در کمتر از 3 ثانیه به ذهن سپرده می‌شوند و ماندگاری زیادی دارند. به طوری که مخاطب هر جایی که لوگو را ببیند، فوراً به یاد برند شما می‌افتد. سادگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگوی موفق است. بنابراین وقتی در حال طراحی لوگو با اپلیکیشن هستید، همیشه ساده‌ترین طرح‌ها را انتخاب کنید. همچنین زمان سفارشی سازی و تغییر عناصر و جزئیات، حتما به این نکته توجه داشته باشید. برای اینکه یک لوگو ساده و قابل فهم باشد، باید از عناصر غیرضروری چشم پوشی کنید.

انتخاب رنگ خاص برای لوگو

با توجه به اینکه اکثر کسب و کارهایی که توانایی مالی برای سفارش یک لوگوی حرفه‌ای را ندارند، از اپلیکیشن‌های روی گوشی استفاده می‌کنند، باید لوگوی آن‌ها یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشد. در این صورت است که می‌توان امیدوار بود در آینده لوگوی آن‌ها برای کسب و کار مفید واقع شود.

رنگ مهم‌ترین فاکتوری است که از هر لوگویی در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. بنابراین حتی اگر در طراحی لوگو سررشته ندارید، با انتخاب یک رنگ خاص و متفاوت می‌توانید یک تصویر برند متمایز ایجاد کنید. برای مثال شرکت ایرانسل با انتخاب رنگ زرد قناری و شرکت رایتل با انتخاب رنگ بنفش از همدیگر متمایز شده‌اند. هر دو رنگ نیز جذاب هستند و ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب دارند.

متفاوت بودن و داشتن اصالت

درست است که برنامه‌های گوشی طرح‌‌های آماده‌ای را برای لوگو ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، اما این موضوع نباید باعث شود که نتیجه کار شما به لوگوی دیگری شبیه شود. بلکه باید یک لوگوی متفاوت بدست آورید. برای اینکه بفهمید آیا لوگوی طراحی شده شبیه لوگوی دیگری است، وارد موتور جستجوی گوگل شوید.

در قسمت سرچ گوگل، روی آیکون دوربین (در سمت راست) کلیک کنید. سپس در قسمت Drag an image here or upload a file بر روی گزینه upload a file بزنید. سپس تصویر لوگوی ساخته شده با گوشی را در اینجا آپلود کنید. منتظر بمانید تا گوگل تمامی لوگوهای مشابه با لوگوی شما را نمایش دهد. در صورتی که هیچ شباهتی بین این لوگوها مشاهده نکردید، می‌توانید آن را به عنوان تصویر برند خود استفاده کنید.

 

در آخر

طراحی لوگو با گوشی بسیار آسان و کم هزینه است. کسب و کارهایی که توانایی مالی برای طراحی لوگو را ندارند، اغلب از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. اما این کار به دقت زیادی نیاز دارد تا لوگوی طراحی شده به لوگوی سایر کسب و کارها شبیه نباشد. در اینجا مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای با گوشی نیاز دارید، گفته شد. در نهایت این نکته را نیز به خاطر بسپارید که این اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند همانند یک گرافیست حرفه‌ای لوگوی خاصی را ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است به دنبال یک شرکت معتبر برای طراحی لوگو باشید. آرمکده (https://armcade.com/) یکی از بهترین شرکت‌هایی است که می‌تواند برای شما یک تصویر برند متفاوت، خاص و منحصر به فرد طراحی کند.

فناوریکسب و کار
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی