فست فود در سفر: پیشنهادی راحت و غذایی سالم

فست فودها ظاهرا به دلیل روغن زیاد و مواد تشکیل دهنده ناسالم، غذاهای ناسالمی به نظر می‌رسند و معمولا کارشناسان توصیه می‌کنند که از این غذاها در سفر استفاده نکنید. اما حقیقت این است که بسیاری از فست فودها، به خصوص فست فودهای خانگی، در دسته مفیدترین خوراکی‌ها قرار دارند و اگر در خانه و به روشی درست تهیه شوند، از بهترین گزینه‌ها برای سفر هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فست فودها این است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شوند و سرو کردن آن‌ها نیز نسبت به دیگر غذاها ساده‌تر است. اگر به دنبال فست فودهای سالم برای مسافرت هستید، در این مقاله پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

فست فودهای سالم چه ویژگی‌هایی دارند؟

فست فودها معمولا در حجم زیادی از روغن سرخ می‌شوند و در بسیاری از آن‌ها از سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مضرات فست فودها می‌توان به افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، سکته و چاقی اشاره کرد. مصرف فست فودهای ناسالم طول عمر را کاهش می‌دهد و برای سلامت کلی بدن نیز مضر است. در این میان برخی از فست فودها هستند که به روشی سالم تهیه می‌شوند و نه تنها برای سفر، بلکه برای استفاده روزمره نیز گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های فست فودهای سالم اشاره شده است.

در ترکیبات فست فودهای سالم از مواد اولیه سالم، باکیفیت و ارگانیک استفاده می‌شود.

فست فودهای سالم معمولا کمتر سرخ می‌شوند و یا برای سرخ کردن آن‌ها از روغن کمتری استفاده می‌شود.

برای تهیه فست فودهای سالم نباید از سس‌های چرب و آماده به مقدار زیاد استفاده کنید.

برای تهیه فست فودهای سالم بهتر است از سبزیجات تازه استفاده کنید.

به منظور تهیه فست فودهای سالم بهتر است از مرغ و گوشت گریل یا پخته شده به جای سرخ شده استفاده کنید.

برای تهیه فست فودهای سالم و مفید از گوشت‌های کم چرب و سینه مرغ استفاده کنید.

برای مزه دار کردن فست فودهای سالم به جای سس‌های پرچرب و آماده از سس‌های خانگی استفاده کنید. برای تهیه سس‌های خانگی می‌توانید از رب گوجه فرنگی، ادویه، آبلیمو استفاده کنید.

 کدام فست فودهای سالم برای سفر مناسب هستند؟

سالم بودن غذا در سفر به افزایش انرژی و بهبود سلامتی کمک می‌کند و تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما رقم می‌زند. در ادامه می‌توانید با لیستی از فست فودهای مفید و سالم برای سفر آشنا شوید.

۱- ساندویچ مرغ کبابی یا گریل شده

ساندویچ مرغ کبابی یا گریل شده یکی از سالم‌ترین فست فودها برای مسافرت است که می‌توانید خودتان در خانه آن را تهیه کنید. برای درست کردن این ساندویچ باید سینه مرغ را به صورت گریل یا کبابی آماده کنید. سپس آن را در کنار کاهو، گوجه فرنگی تازه، مقداری پنیر و خیارشور در نان باگت قرار دهید و از طعم لذیذ این ساندویچ سالم در مسافرت لذت ببرید. این غذا بسیار سریع آماده می‌شود و طعم آن بسیار خوشمزه است.

۲- فلافل

فلافل یکی فست فود سالم، گیاهی و فوق العاده محبوب است که در لیست بهترین فست فودها در مسافرت قرار دارد. درست کردن ساندویچ فلافل بسیار ساده است می‌توانید آن را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید. از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این غذا می‌توان به نخود، سیب زمینی، سیر، گشنیز و ادویه‌های مختلف اشاره کرد. برای درست کردن ساندویچ فلافل حتما از سبزیجات متنوع و سس‌های خانگی استفاده کنید.

۳- ساندویچ سالاد الویه

ساندویچ سالاد الویه یکی از خوشمزه‌ترین فست فودها در سفر است که اگر کمی برای آن زمان صرف کنید، قطعا لذت زیادی از خوردن آن خواهید برد. به منظور تهیه این غذا از سیب زمینی پخته، تخم مرغ آبپز، سبزیجات خرد شده، خیارشور، ژامبون یا مرغ ریش ریش شده استفاده می‌شود. برای کاهش کالری این غذا می‌توانید سس مایونز را با ماست چکیده، آویشن و آبلیمو ترکیب کنید و بعد ساندویچ را در کنار گوجه و خیارشور سرو کنید.

از آنجایی که در تهیه این غذا از سس استفاده می‌شود، بهتر است آن را در مدت زمان کوتاه مصرف کنید و یا در یخدان قرار دهید تا غذا فاسد نشود.

4- سمبوسه

سمبوسه از آن غذاهای پرطرفدار است که هم درست کردن آن ساده است و هم برای مسافرت گزینه ایده آلی محسوب می‌شود. یکی از بهترین مزیت‌های درست کرد سمبوسه این است که می‌توانید این غذا را با هر ترکیبی که دوست دارید تهیه کنید. برخی برای تهیه سمبوسه آن را به صورت کاملا گیاهی درست می‌کنند و برخی  ترجیح می‌دهند این غذا را با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و سبزیجات مختلف تهیه کنند.

اضافه کردن مقداری سوسیس رنده شده به این غذا طعم بی‌نظیری می‌بخشد. برای این کار می‌توانید از گوشت چرخ کرده و سبزیجات خرد شده استفاده کنید و سپس مقداری سوسیس را رنده کنید و به ترکیبات سمبوسه اضافه کنید. برای خرید سوسیس‌ با طعم‌ها و مزه‌های جدید می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

پیشنهاد می‌شود سمبوسه را با نان لواش تهیه کنید و با برس مقداری روغن روی آن بزنید و در فر قرار دهید. اگر هم دوست دارید این غذا را به روش سنتی آن در روغن تهیه کنید، بهتر است از روغن باکیفیت استفاده کنید و پس از تیره شدن رنگ روغن، آن را عوض کنید.

5- همبرگر

اگر در فکر سفر هستید و دوست دارید یک ساندویچ بی‌نظیر برای راه آماده کنید، پیشنهاد ما همبرگر خانگی است. برای تهیه همبرگر خانگی باید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید و بعد از مزه دار کردن گوشت، آن را در کمی روغن سرخ کنید. فراموش نکنید برای درست کردن ساندویچ همبرگر حتما از خیارشور، کاهو، گوجه فرنگی و سبزیجات تازه استفاده کنید.

سبک زندگیگردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی