ساخت یک واحد مسکونی چقدر زمان می‌برد؟

مازیار حسینی کارشناس مسکن گفت: به طور تقریبی ۳۶ ماه طول می‌کشد تا یک ساختمان تمام مراحل را طی کند و ساخته شود، اگر هزینه ۳۶ ماه زمین و ۱۸ ماه ساخت را نیز متصور شویم، می‌توانیم بگوییم ۵۴ ماه سرمایه ملی را در یک موضوعی که می‌تواند در زیر ۱۲ ماه باشد حبس کرده ایم که این امر می‌تواند برای اقتصاد بسیار مهم باشد، یعنی این امر ضرر اقتصادی زیادی به همراه دارد.

وی در رابطه با پروانه ساخت بیان کرد: در رابطه با پروانه نیز با یک دستگاه و یا وزارتخانه روبه رو نیستیم و چیزی که جای خالی اش را به خوبی احساس می‌کنیم درگاه اینترنتی است.

حسینی به این پرسش که چه کارهایی باید رخ دهد تا به شرایط مطلوب برسیم؟ پاسخ داد: نظامی تحت عنوان نظام ساخت و ساز تهیه کنیم  که  یک بازوی سخت افزار و نرم افزاری خواهد داشت، که بازوی نرم افزاری همان پنجره الکترونیک است و همه ضوابط را روی سامانه ثبت می‌کند.

ساخت یک واحد مسکونی چقدر زمان می‌برد؟

وی به این پرسش که آیا تعرض منافع مانع شکل گیری این سامانه است؟ تصریح کرد: باید مدیریت یک پارچه‌ای وجود داشته باشد و منافع مردم بر منافع صنفی اولویت داشته باشد،  اما مشکل این جاست که هر دستگاهی  حرف خودش  را می‌زند.

حسینی تصریح کرد: منافع گروه‌های بزرگتر باید بر منافع  گروه های کوچک‌تر  ارجحیت داشته باشد، بنابر این باید یک تصمیم جدی در  شورای عالی مسکن گرفته و این مشکل حل شود.

کارشناس مسکن عنوان کرد: در  دنیا همه برای ساخت و ساز با یک نفر روبه رو هستند که سازنده ذی صلاح بوده و  دارای تجربه و اعتبار است این سازنده ذی صلاح همان بحث سخت افزاری است که گفته شد.

وی به این پرسش که آیا بستر قانونی برای فرد ذی صلاح  فراهم است؟ گفت: بستر قانونی را داریم و با یک مصوبه هیات وزیران این امر قابلیت عملیاتی شدن دارد و مجلس نیز آمادگی دارد که  ضعف قانونی را در صورت وجود حل کند.

223227

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی