خبر مهم درباره مهسا امینی/ حکم نهایی مهسا امینی / پرونده بر علیه وکیل خانواده ! + جزئیات

به گزارش ساناپرس، خبر مهم درباره مهسا امینی/ حکم نهایی مهسا امینی / پرونده بر علیه وکیل خانواده ! + جزئیات

علی رضایی، وکیل صالح نیکبخت درباره محکومیت موکلش گفت: هیچ جمله‌ای در مصاحبه‌های ایشان که بیانگر تبلیغ علیه نظام باشد، وجود ندارد و این محکومیت به جهت برداشت‌های غیرحقوقی از متن مصاحبه‌ها صادر شده است.

جزییات حکم صادره علیه وکیل خانواده مهسا امینی

رویداد۲۴ علی رضایی، وکیل صالح نیکبخت در گفتگو با روزنامه اعتماد جزییات حکم صادره علیه موکلش را تشریح کرد.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

صالح نیکبخت وکیل ۷۳ ساله دادگستری و وکیل خانواده مهسا امینی به بالاترین مجازات جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شد. پیرو اخطاریه قبلی در محل دفتر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران حضور یافته و حکم صادره به اینجانب ابلاغ شد.

متاسفانه دادگاه بدون توجه به دفاعیات اینجانب و آقای نیکبخت، او را به حداکثر مجازات این اتهام یعنی یکسال حبس و نیز مجازات تکمیلی محکوم کرد.

این در حالی است که در موارد مشابه، متهمانی که به علت مصاحبه‌های مستمر و ده‌ها برابر تعداد مصاحبه‌های آقای نیکبخت با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور تحت تعقیب قرار گرفته بودند، محکومیت‌های حبس کمتری پیدا کردند.

 

تعیین حداکثر مجازات قانونی برای این وکیل آرام که همواره از غوغا و تبلیغات اجتناب می‌کند و دفاعیات او در نجات جان ده‌ها نفر موثر بوده، جای شگفتی دارد.

متاسفانه دادسرا و دادگاه انقلاب بدون توجه به اظهارات قانونی موکل، مصاحبه او با روزنامه اعتماد در خصوص تشریح روند رسیدگی به پرونده مرگ مهسا امینی را به عنوان یکی از ادله انتساب جرم به عنوان فعالیت تبلیغی علیه نظام تلقی کرده و آقای نیکبخت را به خاطر مجموع این مصاحبه‌ها محکوم کردند.

هیچ جمله‌ای در مصاحبه‌های ایشان که بیانگر تبلیغ علیه نظام باشد، وجود ندارد و این محکومیت به جهت برداشت‌های غیرحقوقی از متن مصاحبه‌ها صادر شده است.

منبع: اعتماد آنلاین

اخبارجامعه
پربازدیدمهسا امینی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی