واکسیناسیون کرونا شتاب مضاعف گیرد

علیرضا زالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: برای اینکه بتوانیم به ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون در کشور برسیم حداقل باید ۸۱ درصد شهروندان ایرانی واکسینه شوند.

وی ادامه داد: سرعت عمل در این کار می تواند ما را به ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون برساند.

زالی افزود: سرعت عمل در روند واکسیناسیون در روزهای آینده بسیار مهم است؛ زیرا اگر جمعیت بالایی واکسینه شوند، مقاومت بیشتری نسبت به سوش های جهش یافته، مشاهده خواهد شد.

نصف شدن فوتی های کرونایی در سنین بالای ۶۰ سال براثر واکسینه شدن

وی با بیان اینکه آثار واکسیناسیون کرونا در کاهش مرگ و میر در تهران مشاهده شده است، گفت: تا قبل از فرایند واکسیناسیون در تهران ۶۴ درصد مرگ و میرهای کرونایی در تهران بالای ۶۰ سال بود که بعد از واکسیناسیون این عدد به ۳۲ درصد رسیده است.

زالی افزود: میزان بستری در بخش عادی و مراقبت های ویژه در گروه سنی بالاتر از ۶۵ در تهران قبل از شروع فرایند واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد بود که این عدد هم به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: این اعداد نشان دهنده آثار واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر، بستری عادی و مراقبت های ویژه است. 

زالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالاترین گروه سنی بستری در تهران بین ۵۰ تا ۶۰ سال هستند که بخش عمده ای از این گروه واکسینه نشده اند.

واکسیناسیون کرونا شتاب مضاعف گیرد

۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران تزریق شد

وی ادامه داد: تاکنون ۴ میلیون و ۶۰۰ دز واکسن در تهران زده شده که از این تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هر دو دز را دریافت کرده اند.

زالی تصریح کرد: روزانه بین ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق می شود.

وی گفت: آمادگی افزایش تزریق واکسن کرونا را داریم، اما این کار نیاز به تامین واکسن مناسب دارد.

زالی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به تزریق دز سوم واکسن کرونا وجود دارد؟ گفت: به نظر می رسد برای گروه های پرخطر مانند ارایه دهندگان خدمات درمانی، بیماران خاص، سالمندان و بیماران زمینه ای این کار نیاز باشد.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد آحاد مردم نیازی به دز سوم ندارند و فعلا این کار توصیه نمی شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی