وخامت اوضاع بیمارستان‌های تهران/ افزایش ترک تحصیل پنهان دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیماری کرونا همچنان رویدادهای تلخی را رقم زده است. تعداد کشته شدگان این بیماری همچنان بالاست و حال و روز بیمارستانهایی که باید در کار درمان مردم تلاش کنند بسیار وخیم است. این چیزی است که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به رسانه ها گفته است.

علیرضا زالی در این باره گفته: هفته گذشته هشت هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز درمانی تهران مراجعه کرده اند که این عدد در هفته جاری در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ بوده است.
وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعان سرپایی موجب افزایش اکسیژن، سرم و داروهای کرونایی در داروخانه ها شده است، افزود: ولی وضعیت بیماران بستری و بیمارستان های با توجه به اقامت طولانی تر بیماران کرونای دلتا وخیم است و همچنان این بخش فشار مضاعفی را تحمل می کند.

همچنین مقامات استانداری تهران می گویند تعداد بستری های این استان نسبت به گذشته افزایش یافته است. معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه در سه روز گذشته تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده، گفت: بیشترین نگرانی از ورود سوش جدید لامبدا است؛ چراکه مرزهای ورودی کشور شرایط خوبی ندارد و این سوش مدت زمان بیشتری بیماری ایجاد می‌کند.

این مشکلات را می توان در آمار مرگ و میر در اثر کرونا به عینه مشاهده کرد. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

وخامت اوضاع بیمارستان‌های تهران/ افزایش ترک تحصیل پنهان دانش‌آموزان

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۱۴۶ هزار و ۷۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برخی محققان معتقدند بیان این آمارها هم می تواند به مردم کمک کند تا متوجه وخامت اوضاع شده و با در پیش گرفتن توصیه های بهداشتی جان خود و اطرافیانشان را نجات دهند. در این رابطه رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به شیوع گسترده کرونا در کشور گفت: به منظور افزایش رعایت ضوابط بهداشتی و کاهش و رفع عادی انگاری اجتماعی کرونا، باید با مردم صادقانه گفت.

نکته اینجاست که یکی از اصلی ترین راهکارهای مقابله با بیماری مرگبار کرونا، واکسیناسیون عمومی است ولی متاسفانه همچنان مشکلاتی در این باره به چشم می خورد. مثلا با گذشت شش ماه از شروع واکسیناسیون کرونا در ایران، هنوز تجمع مردم برای تزریق واکسن در برخی مراکز دیده می‌شود.

تاثیر واکسن به اندازه ای است که پزشکان توصیه می کنند حتی کسانی که بیماری را گرفته و بهبود یافته اند هم واکسن را دریافت کنند. در این رابطه رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهتر است مبتلایان به بیماری کرونا پس از یک ماه از بروز اولین علایم این ویروس و طی مراحل کامل بهبودی، واکسن کرونا تزریق کنند.

تاثیر شگفت انگیز واکسن کرونا نشان دهنده آن است که در بحرانی ترین استان کشور از لحاظ بیماری هم می توان امیدوار بود که کرونا مهار شود. به همین دلیل باید واکسیناسیون را جدی گرفت. در این رابطه آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که تا روز گذشته بالغ بر ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار دوز واکسن کرونا در کشور مصرف شده است.

وخامت اوضاع بیمارستان‌های تهران/ افزایش ترک تحصیل پنهان دانش‌آموزان

نکته اینجاست که واردات واکسن از سوی شرکتهای خصوصی آغاز شده است. در این رابطه مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از بخش خصوصی تنها دو نماینده رسمی شرکت‌ها توانسته‌اند واکسن وارد کنند، گفت: اغلب شرکت‌های خصوصی اعلام کرده اند شرکت‌های واکسن‌ساز فقط به دولت‌ها واکسن می‌فروشند.

مانند هر پدیده دیگری، واکسیناسیون هم خود را در جرایم متجلی کرده است. در این بین کلاهبرداری از راه تزریق واکسن و سرقت واکسن های وارداتی کشور هم افزایش یافته است. در این رابطه رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با تزریق واکسن تقلبی کرونا از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

کرونا باعث ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان شده است. در این رابطه گزارشها نشان می دهد به علت شیوع کرونا ترک تحصیل پنهان افزایش یافته است و هنوز بخشنامه بازگشایی مدارس به صورت حضوری ابلاغ نشده است.

۲۳۵۲۳۱

جامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی