یک دنیا پیشنهاد برای آزمون

نشریه «اکیپ» روز گذشته از توافق 15 میلیون یورویی زنیت روسیه با لیون فرانسه، برای انتقال سردار آزمون خبر داد. این نشریه فرانسوی که جزو معتبرترین‌ها در اروپا به حساب می‌آید، معمولا خبرهای موثقی منتشر می‌کند. روز گذشته رسانه‌های روسی هم از قطعی شدن این انتقال خبر دادند و نوشتند توافق حاصله بین دو طرف، 5 ساله است. این اولین بار نیست که رسانه‌های مختلف اروپا از پایان کار سردار در روسیه خبر می‌دهند. از زمانی که او در باشگاه روبین کازان ستاره شد، تا امروز، بارها و بارها رسانه‌ها از انتقال سردار به یک باشگاه اروپایی نوشته‌اند. مجموعه پیشنهاداتی که رسانه‌های خارجی برای سردار تراشیده‌اند، به اندازه یک لیگ 20 و حتی ممکن است 30 تیمی باشد. رسانه‌هایی هم که در این سال‌ها از پیشنهادات سردار نوشتند و خبر دادند، معتبر بودند؛ از گاردین بگیرید تا اسکای اسپورت. به بهانه انتقال احتمالی سردار به لیون مرور می کنیم تمام شایعات درباره انتقال او به تیم های مختلف را…

*در زمان حضور سردار آزمون در روستوف روزنامه گاردین انگلیس خبر داد این بازیکن در تیررس باشگاه لیوپول است. مهاجم ایرانی هم در واکنش به این خبر گفت: «من از این موضوع خبر ندارم. اگر پیشنهاد رسمی بیاید باید با باشگاه هماهنگ کنیم.» 

*نشریه «هرالد»اسکاتلند سال 98 خبر داد باشگاه سلتیک خواهان جذب سردار آزمون شده. این خبر هم با واکنش ستاره ایرانی روبرو شد: «سلتیک؟ من بی خبرم. اگر پیشنهادی باشد معمولاً به خود بازیکن نمی گویند و به باشگاه اعلام می کنند.» 

*سایت معتبر اکسپرس روسیه سال 99 اعلام کرد 9 باشگاه اروپایی خواهان جذب سردار هستند. این سایت از تیم های میلان، ناپولی، لسترسیتی، وستهام یونایتد، اتلتیکو مادرید، سویا، فیورنتینا، آرسنال و لورکوزن نام برد. این خبر بازتاب زیادی هم در رسانه‌های روسیه و رسانه‌های ایران داشت. خیلی‌ها نوشتند کار زنیت و سردار با توجه به این هجم از پیشنهادات تمام است. آزمون اما سکوتش را شکست و گفت: «تمام تمرکزم روی زنیت است و اصلا در جریان این پیشنهادات نیستم.» 

*ماجرای سردار و دورتموند هم قدیمی است. از زمان درخشش در روبین و بعد روستوف نام او برای حضور در این باشگاه مطرح شد. بعد از جدایی اوبامیانگ حتی رسانه های آلمانی از جمله کیکر از تمایل بالای دورتموندِ یورگن کلوپ برای جذب سردار نوشتند. سال 99 هم ویاچسلاو مالائف گلر سابق تیم زنیت هم درباره انتقال احتمالی آزمون به باشگاه دورتموند خبر داد. 

*رسانه‌های مختلف در این سال‌ها از پیشنهادات مختلف سردار آزمون نوشتند. مثلا بارها او را گزنیه انتقال به میلان، اینتر، یوونتوس، آتلانتا، لاتزیو و ناپولی کردند. کوریره دلااسپورت که جزو رسانه های معتبر ایتالیایی است از جمله رسانه هایی است که بارها درباره سردار نوشته است. مثلا آنها یک بار از انتقال احتمالی او به لاتزیو نوشتند. همین رسانه چندی قبل خبر داد او جزو گزینه های میلان است. درباره انتقال سردار به رمِ مورینیو هم رسانه های ایتالیایی کم خبر ندادند. مثلا توتومرکاتو نوشت این انتقال نزدیک است. دی مارتیزیو خبرنگار معروف ایتالیایی هم اولین کسی بود که از پیشنهاد جدی رم به سردار و زنیت نوشت. ماجرای انتقال سردار به ناپولی هم سال 99 خبرساز شد. بارها توتو مرکاتو، اسپازیو ناپولی و حتی توتو اسپورت از توافق احتمالی طرفین خبر دادند. مطرح شدن نام یووه هم جالب بود. 

*سردار و آرسنال. این هم جزو انتقال هایی بود که با دست رسانه ها رقم خورد! همین امسال سایت اسپورت روسیه خبر داد آزمون در رادار این باشگاه انگلیسی است. حتی در دوران ونگر هم شایعاتی درباره انتقال این بازیکن به جمع توپچی‌ها مطرح بود. منچستر و چلسی هم از جمله باشگاههای دیگری بودند که به دست فرمان رسانه ها سردار به آنها منتقل شد. همین امسال سایت Bobsoccer روسیه نوشت چلسی آزمون را می خواهند. درباره سردا و منچستر هم در این سال ها کم شایعه مطرح نشد ولی کاملا مشخص بود این انتقال ممکن نیست.

*ویارئال، لورکوزن، اورتون، بارسلونا، مارسی، بنفیکا، شالکه، سویا و ولوورهمپتون هم از جمله باشگاههایی بودند که گفته می شد سردار را می خواهند. همین چند وقت پیش حتی خبر رسید زنیت با لورکوزن برای فروش سردار به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید: برنامه کاروان ایران در روز ششم پارالمپیک توکیو

۲۵۱ ۲۵۳

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی