از کاهش تولید کارخانه‌ها تا چالش تمدید وام مسکن

به گزارش ساناپرس، از کاهش تولید کارخانه‌ها تا چالش تمدید وام مسکن
در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سزاسر جهان داریم.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۶ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

نرخ بهره همچنان در اوج
تورم در ایالات متحده با سرعت ماهانه در حال افزایش است .این موضوع پیام بانک مرکزی را تأیید می‌کند که نرخ بهره باید برای مدت طولانی تری بالاتر بماند. شاخص قیمت مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی و سوخت برای دومین ماه ۰.۳ درصد افزایش یافته است. میزان تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان، که با رشد بی‌وقفه مشاغل تقویت شده است، تلاش‌های فدرال رزرو برای پایین آوردن تورم به سطح مطلوب خود را پیچیده کرده است.

اقدام بانک مرکزی اروپا برای کاهش تورم
به گفته کریستین لاگارد( سرپرست بانک مرکزی اروپا)، سیاست این بانک به کاهش تورم کمک خواهد کرد. لاگارد در مصاحبه‌ای به La Tribune Dimanche گفت: «ما می‌خواهیم تورم را به ۲ درصد برسانیم و موفق خواهیم شد. بانک مرکزی اروپا در ماه گذشته هزینه‌های استقراض را برای دهمین بار متوالی افزایش داد تا نرخ سپرده را به رکورد ۴ درصد برساند. بیشتر سیاست‌گذاران اشاره کرده‌اند که حفظ این سطح برای مدتی برای بازگرداندن تورم به هدف مورد نظر است.

روزنامه یو اس‌ای تودی (The USA Today) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

چالش مالی مترو بانک بریتانیا
به گفته یک منبع آگاه، شرکت Metro Bank Holdings Plc در بریتانیا، در حال مذاکره بر سر بسته تامین مالی با دارندگان اوراق قرضه و سهامداران خود با هدف دستیابی به هرگونه توافقی تا قبل از دوشنبه است. این شخص که خواست نامش فاش نشود، گفت: دارندگان اوراق قرضه با بانک مترو در مورد تزریق سهام توسط سرمایه‌گذاران موجود که در کنار تجدید ساختار بدهی انجام می‌شود، مذاکره کرده‌اند. این پیشنهاد، سررسید بدهی اصلی معوق آن را افزایش می‌دهد و بدهی تبعی را به حقوق صاحبان سهام تبدیل می‌کند. سهامداران باید برای جلوگیری از رقیق شدن شدید، سهام جدید تزریق کنند.

تصمیم شرکت فولکس واگن برای تامین قطعات باتری خودرو
شرکت Powerco روز شنبه گفت که Joint Venture ( ترکیبی از دو یا چند فرد یا شرکت برای توسعه یک پروژه) قطعات باتری خودرو بین PowerCo فولکس واگن و شرکت مواد بلژیکی Umicore، لهستان را به عنوان سایت نخستین کارخانه خود انتخاب کرده است. این شرکت‌ها از طریق سرمایه‌گذاری مشترک ۲.۹ میلیارد دلاری، با نام Ionway، که نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۱ پرچم‌گذاری شد، به تعدادی از خودروسازان اروپایی می‌پیوندند که تامین باتری‌ها را به سمت خودروهای الکتریکی نزدیک‌تر کرده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

اداره آمار آلمان روز جمعه اعلام کرد که سفارشات کارخانه‌ها در این کشور در ماه آگوست به صورت سالانه ۴.۲ درصد کاهش داشته است. Destatis یادآور شد که سفارشات نیز در ماه جولای ۱۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. در همین حال، میزان سفارش‌ها پس از کاهش ۱۱.۳ درصدی ماهانه در ماه جولای، در ماه آگوست ۳.۹ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت.
تقریباً ۷۵۰۰۰ مالک کانادایی که منتظر اعلام تمدید وام مسکن در ماه آینده هستند، به دلیل افزایش غیرمنتظره بازده اوراق قرضه جهانی، خود را برای یک جهش شوک نرخ بهره آماده می‌کنند، که این امر باعث کاهش بیشتر بودجه خانواده‌ها خواهد شد. در کانادا، صاحبان خانه می‌توانند وام‌های ۵ ساله بگیرند، برخلاف ایالات متحده که در آن مشتریان می‌توانند وام مسکن ۳۰ ساله بگیرند.

اخباراقتصاد
پربازدیدمسکن
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی