با آکواریوم استانبول و قسمت های مختلف آن آشنا شوید

آیا می‌دانستید بزرگ ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان در استانبول قرار دارد؟ این آکواریوم زیستگاه بیش از 17 هزار گونه جانوری است و یکی از منحصربه‌فردترین اماکن تفریحی استانبول به شمار می‌رود. آکواریوم فلوریا در سال‌های اخیر به شهرت قابل‌توجهی دست پیدا کرده و محبوب دل گردشگران شده است. اگر اهل تفریح و هیجان هستید، در سفر به استانبول حتما از این مکان خارق‌العاده نیز بازدید کنید. در این مقاله به معرفی آکواریوم استانبول یا آکواریوم فلوریا می‌پردازیم و هرآنچه باید پیش از بازدید بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

با آکواریوم فلوریا استانبول بیشتر آشنا شوید

آکواریوم استانبول با نام فلوریا در سال 2011 در منطقه باکرکوی، محله شنلیکوی افتتاح شد. این آکواریوم دو طبقه بیش از 17هزار گونه جانوری را در خود جای داده و مساحت آن حدود 22هزار متر مربع است. فلوریا به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی دنیا شناخته می‌شود و آبزیان مختلفی از جمله ماهی مرکب، بادکنک ماهی، سفره ماهی، مارماهی راه‌راه، مارماهی خال‌دار و پنگوئن در آن زندگی می‌کنند. از آنجا که موجودات آب‌های سراسر جهان در این آکواریوم گردهم آمده‌اند، سازندگان تلاش کرده‌اند تا در هر بخش، محیطی مشابه با محل زندگی اصلی آن‌ها فراهم کنند. با ورود به آکواریوم بزرگ استانبول، با شگفتی‌های بسیاری مواجه خواهید شد؛ پس بازدید از این مکان تماشایی را فراموش نکنید.

آشنایی با بخش‌ های آکواریوم استانبول

آکواریوم فلوریا شامل 17 بخش مجزا است که در امتداد یکدیگر قرار گرفته و یک مسیر 102 کیلومتری را تشکیل داده‌اند. هر یک از این بخش‌ها با توجه به گونه آبزیانی که در آن زندگی می‌کنند، طراحی شده و پوشش مخصوص به خود را دارد. در ادامه با این بخش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

  • دریای سیاه: شامل انواع آبزیان دریای سیاه و کشتی بازسازی شده حضرت نوح
  • تنگه بسفر: دالانی مملو از آبزیان و ماهی‌های تنگه بسفر
  • دریای مرمره: مخزنی بزرگ شبیه به بازار بزرگ استانبول، شامل انواع کوسه و سفره‌ماهی
  • تنگه داردانل: بخشی برای نگهداری از ماهی‌های خاص همچون بزماهی، شانک ماهی و ماهی بزدم
  • دریای اژه: بخشی تاریخی، شامل مجسمه‌های یونانی و ماهی‌های بسیار زیبا
  • کانال سوئز: این بخش، رابط بین مدیترانه و دریای سیاه است و هیچ آبزی‌ای در آن موجود نیست
  • دریای سرخ: محبوب‌ترین بخش آکواریوم، شامل انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک و صخره‌های مرجانی زیبا
  • قطب جنوب: آبزیان قطب جنوب در این بخش نگهداری می شوند و کاهش دمای آن بسیار محسوس است
  • دریای مدیترانه: یکی از زیباترین و طبیعی‌ترین بخش‌های آکواریوم فلوریا، شامل انواع ماهی‌های رنگارنگ
  • تنگه جبل‌الطارق: شبیه‌ترین بخش آکواریوم به دنیای واقعی، به همراه آکواریوم‌های شش متری و مجسمه هرکول
  • شرق وغرب اقیانوس اطلس: یکی از کشتی‌های جنگ جهانی دوم به نام لیبرتی در بخش شرقی و بزرگ‌ترین آکواریوم مجموعه با وزن 22 تن در بخش غربی اقیانوس اطلس قرار گرفته است.
  • بخش میانی اقیانوس اطلس: این بخش در میان بخش‌های شرقی و غربی واقع شده و ماهی‌های کمیابی در آن زندگی می‌کنند.
  • کانال پاناما: اقیانوس اطلس و آرام را به یکدیگر متصل می‌کند و یک کشتی بزرگ در میان آن قرار گرفته است.
  • اقیانوس آرام: از محبوب‌ترین بخش‌های آکواریوم و مملو از ستاره‌های دریایی
  • زیردریایی ناتلیوس: در این بخش سوار یک زیردریایی می‌شوید و به تماشای موجودات دریایی خارق‌العاده می‌روید.
  • جنگل‌های آمازون: این بخش بسیار شبیه به جنگل‌های استوایی آمازون در آمریکای جنوبی بازسازی شده و شامل حیواناتی همچون مار، قورباغه و تمساح است.

بیش از 17 هزار گونه جانوری در آکواریوم استانبول زندگی می‌کنند. احتمالا بسیاری از این گونه‌ها را تابه‌حال ندیده و حتی نام آن ها را نیز نشنیده‌اید. در سفر به ترکیه، بازدید از این آکواریوم را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید.

زیردریایی ناتلیوس؛ از بخش‌های آکواریوم استانبول

موقعیت مکانی آکواریوم فلوریا استانبول

از آنجا که اغلب گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند، در هتل‌های اطراف میدان تکسیم اقامت دارند، نحوه دسترسی به آکواریوم استانبول از میدان تکسیم را در این بخش بررسی می‌کنیم. با استفاده از ایستگاه مترو و اتوبوس‌های موجود در تکسیم می‌توانید خود را به آکواریوم فلوریا، در فاصله 24 کیلومتری این میدان برسانید.

در ایستگاه متروی تکسیم سوار قطارهای خط M2 شوید و سپس در ایستگاه ینی کاپی قطار را ترک کنید. به خیابان کندی بروید و با استفاده از اتوبوس‌های BN2 که به مقصد کوچوک چکمه می‌روند، خود را به ایستگاه آکواریوم برسانید.

از میدان تکسیم سوار اتوبوس‌های تکسیم- باکرکوی شوید و پس از عبور از 17 ایستگاه، اتوبوس را در ایستگاه ساحل یدیکوله ترک کنید. در اینجا باید سوار اتوبوس‌های BN1 هالکالی شوید و مستقیم به طرف آکواریوم بروید. استفاده از مترو و اتوبوس هر دو مقرون‌به‌صرفه است و شما را در مدت زمان تقریبا یکسانی به مقصد می‌رساند؛ البته اگر به همراه تور استانبول سفر می‌کنید، ممکن است تورلیدر داشته باشید. دراین‌صورت نیازی به بلدبودن مسیر نخواهید داشت.

آکواریوم استانبول همه روزه از ساعت 10:00 تا 19:00 و روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) تا ساعت 20:00 باز است. در سال 2023 قیمت بلیط آکواریوم فلوریا استانبول، 600 لیر برای بزرگسالان، 550 لیر برای کودکان 2 تا 12 سال، افراد بالای 65 سال، معلمان و دانش‌آموزان اعلام شده است. از کودکان کمتر از 2 سال نیز هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. قیمت‌ها در هر سال متغییر است؛ پس پیش از برنامه‌ریزی و به منظور اطلاع دقیق از هزینه‌ها، به وب سایت رسمی آکواریوم استانبول مراجعه کنید.

جاذبه های اطراف آکواریوم استانبول

از جمله جاذبه‌های اطراف آکواریوم استانبول می‌توان به جنگل فلوریا آتاتورک و شهربازی لونا پارک فلوریا لروز (Florya Leroz) اشاره کرد. این اماکن گردشگری در فاصله کمتر از پنج کیلومتری آکواریوم قرار گرفته‌اند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

آکواریوم استانبول همچنین از مرکز شهر و آثاری تاریخی همچون ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد فاصلۀ کمی دارد؛ به‌طوری‌که با استفاده از تاکسی یا خودروی شخصی می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه خود را به این مکان‌ها برسانید. تور استانبول تابستان بهترین فرصت است تا در کنار بازدید از این جاذبه شگفت‌انگیز، از دیگر جاهای دیدنی استانبول مانند سواحل آن هم لذت ببرید.

آکواریوم فلوریا استانبول

تور استانبول و بازدید از مشهورترین آکواریوم این شهر

آکواریوم استانبول که با نام آکواریوم فلوریا نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است که نه‌تنها برای گردشگران، بلکه برای ساکنین استانبول نیز جذابیت دارد. در این مکان شانس بازدید از دنیای زیر آب و جانورانی را دارید که شاید هیچ‌وقت نتوانید از نزدیک با آن‌ها روبه‌رو نشوید.

تور استانبول بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر ازجمله آکواریوم آن است. پکیج تورهای آژانس گردشگری مهرپرواز سفری ارزان، باکیفیت و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهند آورد. همچنین علاقمندان به سفر شخصی و بدون تور نیز می‌توانند برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما استانبول روی ما حساب کنند. با مراجعه به سایت www.mehrparvaz.com یا تماس با شماره‌تلفن 02188507190 از بیشترین تنوع تور با قیمتی مناسب مطلع خواهید شد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی