با جشن آب تایلند یا جشن سونگکران آشنا شوید

آیا تابه‌حال درباره جشن آب در کشور تایلند شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید ریشۀ فرهنگی این جشن چیست و چه کارهایی در آن انجام می‌شود؟ جشن آب یا سونگکران Songkran از قدیمی‌ترین فستیوال‌های رسمی تایلند به شمار می‌آید که اغلب شهرهای این کشور آن را با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید با جشن آب تایلند بیشتر آشنا شوید و همه‌چیز را دربارۀ آن بدانید، مقالۀ پیش‌رو برای شما نوشته شده است.

آشنایی با تاریخچه جشن آب تایلند

قدمت جشن آب تایلند که در بین بومیان با نام سونگکران (Songkran) شناخته می‌شود به حدود 100 سال پیش برمی‌گردد و این جشن نماد پاکی و شروعی تازه است. در گذشته، جشن آب به تاریخ قمری برگزار می‌شد و به همین دلیل هر سال تاریخ آن متفاوت بود؛ اما در سال‌های اخیر دولت تایلند، برای جشن آب روز جهانی تعیین کرده است تا همۀ مردم و گردشگران در این روز به خیابان‌ها بیایند و یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های عمر خود را تجربه کنند. این جشن باشکوه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و شوروحال خاصی دارد که با خرید تور تایلند این هیجان وصف‌نشدنی را تجربه می‌کنید.

جشن آب تایلند چه تاریخی است؟

زمان برگزاری جشن آب در تایلند یا جشن آب سونگکران همه‌ساله از 13 تا 15 آوریل و مصادف با 25 تا 27 فروردین برگزار می‌شود. در حال حاضر از تاریخ جشن آب تایلند 2023 عبور کرده‌ایم؛ اما شما می‌توانید خود را برای سال بعد آماده کنید.

جشن آب در تایلند به صورت رسمی سه روز طول می‌کشد؛ بااین‌حال بسیاری از اهالی تایلند از روزها قبل خود را برای مراسم آماده می‌کنند و تا یک هفته نیز مشغول برگزاری سونگکران هستند. این جشن برای تایلندی‌های اهمیت فراوانی دارد و همه آداب‌ورسوم آن باید به‌بهترین‌نحو اجرا شود. با خرید تور خارجی تایلند و سفر به این کشور یک جشن آب به‌یادماندنی را تجربه کنید.

تفریحات مرسوم در جشن آب سونگکران

در جشن سونگکران، در ابتدا مردم خانه‌های خود را تمیز می‌کنند؛ سپس مجسمه‌های بودا را به خیابان‌ها می‌آورند و آن‌ها با آب معطر می‌شویند. در آخر نیز مردم با استفاده از سطل‌های بزرگ، تفنگ‌های آب‌پاش یا شلنگ‌های آتش‌نشانی روی یکدیگر آب می‌ریزند تا بدی‌ها و پلیدی‌ها را پاک کنند.

تایلندی‌ها معتقدند که این کار برایشان خوش‌شانسی می‌آورد. پس از پایان مراسم آب پاشیدن، اغلب مردم در کوچه‌ها و خیابان‌ها جمع می‌شوند و به رقص و شادی می‌پردازند. با خرید تور تایلند از آژانس هواپیمایی هورام گشت بهترین سفر عمرتان را رقم بزنید.

آداب و رسوم برگزاری جشن آب در تایلند

جشن سونگکران فقط برای خوش‌گذرانی نیست؛ بلکه آداب‌ورسوم خاص خودش را دارد و برای مردم این کشور بسیار مهم و ارزشمند است. اگر به عنوان یک توریست به شرکت در این جشن علاقه‌مند هستید، باید به برخی نکات که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید.

  • افراد مسن را خیس نکنید و فقط روی دست آن‌ها آب بریزید.
  • از خیس کردن راهبان، بانوان باردار و کودکان خودداری کنید.
  • در جشن آب سر تا پایتان خیس خواهد شد اما به‌هیچ‌وجه لباستان را از تن خارج نکنید.
  • پس از غروب آفتاب روی افراد آب نپاشید.

در کنار اهمیت به آداب و رسوم برگزاری این جشن، باید به برخی نکات نیز توجه کنید. برای مثال، راه رفتن با پای برهنه و به همراه داشتن تلفن همراه در جشن آب تایلند را به شما توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه پایتان زخم می‌شود و گوشی همراهتان به دلیل حجم بالای آب می‌سوزد. با رعایت این موارد یک جشن آب شاد و به‌یادماندنی را در تایلند تجربه کنید.

بهترین شهرهای تایلند برای برگزاری جشن سونگکران

در برخی از شهرهای تایلند جشن آب با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه این شهرها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

  • جشن آب پوکت: ساحل پاتونگ در شهر پوکت اصلی‌ترین مکان برگزاری جشن آب است و شما با خرید تور پوکت هیجان‌انگیزترین سونگکران عمرتان را تجربه خواهید کرد.
  • جشن آب بانکوک: شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن آب است. خیابان‌های سیلوم و خائوسان در زمان برگزاری Songkran به میدان جنگ تبدیل می‌شوند و هیچ وسیلۀ نقلیه‌ای اجازه عبور از خیابان را ندارد. با خرید تور بانکوک هیجان آب‌بازی را در تایلند تجربه کنید.
  • جشن آب چیانگ مای: مرکز برگزاری جشن آب تایلند در روستایی نزدیک به چیانگ مای است. در این شهر شاهد صف‌های طولانی مردمی خواهید بود که به همراه مجسه‌های بودا قصد عبور از دروازۀ Tha Pea را دارند؛ همچنین غرفه‌های خوراکی تایلندی نیز در خیابان‌های چیانگ مای فراوان است.

اغلب شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک تایلند، جشن آب را به‌صورت کاملاً باشکوه و در چندین شبانه‌روز برگزار می‌کنند؛ اما شهرهای پوکت، بانکوک و چیانگ مای برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد.

سفر به تایلند با تورهای آژانس هورام گشت تاج

در این مقاله شما عزیزان را با یکی از جذاب‌ترین و باشکوه‌ترین فستیوال‌های آسیایی با نام جشن آب تایلند آشنا کردیم. این جشن که نمادی برای خلوص و شروع دوباره است، هرساله در تاریخی معین در اغلب شهرهای تایلند برگزار می‌شود و قدمتی دیرینه دارد. اگر در اواخر فروردین‌ماه به تایلند سفر کردید، حتماً در جشن سونگکران شرکت کنید. اگر به دنبال آژانس گردشگری معتبری برای سفر به تایلند می‌گردید، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت تاج بهترین خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌کند.

در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور تایلند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی