موضع صریح رهبر انقلاب درباره روی کار آمدن طالبان در افغانستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت دولت در نخستین روزهای فعالیت دولت سیزدهم و در آستانه هفته دولت، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: آمریکایی‌ها مدتها مذاکره را زیر پا گذاشتند و عمل نکردند. دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد. مطالبه اینها همان مطالبه ترامپ است و هیچ تفاوتی نکرده است. انصافاً در پشت صحنه سیاست خارجی آمریکا یک گرگ درنده است که برخی مواقع به یک روباه حیله‌گر تغییر می کند. نمونه‌اش وضعیت امروز افغانستان است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> توصیه فوری و مهم رهبر انقلاب به هیات دولت جدید

ایشان فرمودند: افغانستان برادر همزبان همدین و هم فرهنگ ماست مصیبت های افغانستان انسان را به شدت متأثر میکند. اینها کار آمریکاست این سختی‌هایی هم که می کشند، این حوادثی که دارد پیش می‌آید پی‌درپی، پی‌درپی این حادثه‌ی روز پنجشنبه، این کشتارها، همه‌اش کار آمریکاست.

رهبر انقلاب بیان کردند: ۲۰ سال این کشور را اشغال کردند و انواع و اقسام ظلم‌ها را به اینها کردند. مجلس عروسی و عزا را بمباران کردند. عناصری را زندانی کردند. تولید مواد مخدر را دهها برابر افزایش دادند. یک قدم هم برای پیشرفت مدنی و اقتصادی افغانستان برنداشتند. افغانستان از آن زمان عقب تر نباشد جلوتر نیست. به هرحال ما طرفدار ملت افغانستان هستیم. دولتها می آیند و می‌روند. آنکه باقی می‌ماند، ملت افغانستان هستند. و نوع رابطه ما با دولتها بستگی دارد به نوع رابطه آنها با ما. ان‌شاءالله خداوند وضع ملت افغانستان را به بهترین وجه قرار دهد.

27215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی