تکنیک های ماساژور تفنگی برای بهبود عملکرد ورزشی

ماساژور تفنگی (Massage gun) ابزاری است که با نام‌های ماساژور کوبه‌ای یا گان ماساژ نیز شناخته می‌شود. امروزه این ماساژور در میان مردم و بخصوص ورزشکاران طرفداران بسیاری دارد. با استفاده از ماساژور تفنگی می‌توان تکنیک‌های مختلفی را برای بهبود عملکرد ورزشکاران اجرا کرد.

این ابزار با ماساژ باعث تسکین درد عضلانی، کاهش خستگی عضلانی و بهبود بازیابی بعد از تمرین می‌شود. همچنین، ماساژور تفنگی می‌تواند کمک بسیاری به بهبود انعطاف‌پذیری ورزشکار کند و در نتیجه عملکرد ورزشی وی را تا حد بسیاری بهبود بخشد. در مجموع خرید و استفاده ماساژور تفنگی برای ورزشکاران فواید بسیاری دارد.شما میتوانید به راحتی به مراعه به وبسایت کی ام کالا جهت خرید ماساژور تفنگی اقدام کنید

هدف از ماساژ ورزشی چیست؟

ماساژ، نقش پررنگی در بهبود عملکرد فرد ورزشکار دارد. بر همین اساس ماساژ ورزشی قبل، حین و پس از تمرین یا ورزش با توجه به نیاز ورزشکار اجرا می‌شود. ماساژ قبل از ورزش با هدف آمادگی جسمانی ورزشکار، بر روی نواحی از بدن که در ورزش درگیر می‌شوند، به مدت 15 تا 45 دقیقه صورت می‌گیرد. همچنین ماساژ در حین ورزش با هدف استراحت، آمادگی بیشتر، رفع گرفتگی عضلات و ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ضرب دیده به منظور ادامه دادن ورزشکار انجام می‌شود. ماساژ بعد از ورزش هم پس از گذشت ساعاتی برای عادی‌سازی بافت و عضلات بدن فرد ورزشکار صورت می‌گیرد.

علاوه بر این ماساژ استراحتی برای تقویت قوا، ماساژ ترمیمی جهت رفع مشکلات بافتی و عضلانی و ماساژ توان‌بخشی برای ریکاوری و بازگشت قوا و سلامت جسمی و روحی از جمله ماساژهایی هستند که برای ورزشکاران انجام می‌شود.

فواید ماساژور تفنگی برای ورزشکاران

ماساژور تفنگی با ترکیب تکنیک‌های ضربه‌ای و ارتعاشی به شبیه‌سازی حرکات ماساژ دست می‌پردازد. ماساژور تفنگی سری‌های مختلفی داشته که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. نحوه استفاده از این ماساژور بسیار راحت است و بعد از چندین بار استفاده، خود فرد به راحتی می‌تواند با آن کار کند. ماساژور تفنگی فواید بسیاری برای ورزشکاران به همراه دارد:

کاهش درد عضلانی تاخیری

ماساژور تفنگی باعث کاهش DOMS یا درد عضلانی خواهد شد. این درد هم هنگام ورزش کردن و هم بعد از آن شروع می‌شود. درد در عضلات، به علت نارسایی متابولیک به وجود می‌آید. هنگامی‌که فشار بیشتری به ماهیچه‌ها وارد شود، به احتمال زیاد فرد با درد عضلانی روبه‌رو می‌شود. هر چند که این درد جدی و خطرناکی نیست، اما تا زمانی که این درد رفع نشود محدودیت دامنه‌ حرکتی و کاهش نیرو را به دنبال خواهد داشت. ماساژ یکی از راه‌حل‌هایی است که این درد را کاهش داده و سرعت بهبودی را بالا می‌برد.

کنترل و مدیریت درد

با ماساژور تفنگی می‌توان به کنترل و مدیریت درد در ورزشکاران پرداخت. ماساژ، با ایجاد یک آرامش عمیق، سیگنال‌های درد بدن را قطع کرده و مسکن‌های طبیعی بدن را آزاد می‌کند. همچنین ماساژ باعث تسکین تنش عضلانی، اسپاسم و سفتی می‌شود؛ همه این موارد به کاهش احساس درد در ورزشکار کمک زیادی می‌کنند. ماساژ با تحریک موادی شبیه مورفین که بدن خود می‌تواند آن‌ها را بسازد، باعث غلبه بر احساس درد خواهد شد.

افزایش انعطاف پذیری عضلات

ماساژور تفنگی می‌تواند باعث افزایش انعطاف‌پذیری در بافت‌های نرم شود. هنگام ورزش گره‌ها و سفتی در عضلات ایجاد می‌شود که انعطاف‌پذیری را دشوار می‌کند. ماساژ با افزایش گردش خون و کشش فیبرهای بافتی به حفظ و افزایش انعطاف‌پذیری تا حد بسیاری کمک خواهد کرد.

کمک به بهبودی آسیب‌های عضلانی

ماساژ دادن با ماساژور تفنگی می‌تواند روند بهبودی فرد ورزشکار را پس از آسیب ورزشی تا حد بسیاری کوتاه کند. زمانی‌که پارگی یا رگ به رگ شدن در ناحیه‌ای از بدن به دلیل ورزش کردن اتفاق می‌افتد، بافت اسکار به عنوان بخشی از فرایند بهبود شکل می‌گیرد. با دریافت ماساژ می‌توان بافت اسکار را شکسته و حرکت را دوباره به دست آورد. با انجام ماساژ و نیز به دنبال آن با افزایش گردش خون، روند بهبودی تسریع می‌شود. در واقع افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی را به منطقه آسیب دیده می‌رساند و به ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

به حداکثر رساندن عملکرد

ماساژهایی که توسط ماساژور تفنگی می‌توان داد، باعث به حداکثر رساندن عملکرد ورزشکاران خواهد شد. ماساژ ورزشی به ریکاوری بدن پس از ورزش کمک می‌کند. همچنین باعث افزایش حرکت عضلات آماده بدن برای ورزش می‌شود. در واقع ماساژ به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا بیشتر تمرین کنند و در نتیجه به سطوح بالاتری از عملکرد دست پیدا کنند.

کاهش خستگی

استفاده از ماساژور تفنگی تا حد بسیاری موجب کاهش خستگی در ورزشکاران می‌شود. در واقع با ارائه ماساژ و بهبود جریان خون، ماساژور تفنگی می‌تواند به کاهش خستگی ورزشکار کمک کند. برای کاهش خستگی، پیشنهاد می‌شود ماساژور تفنگی را به عنوان یکی از روش‌های تکمیلی همراه با تمرینات ورزشی، تغذیه مناسب و استراحت کافی استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

ورزشکاران برای اینکه بهترین نتیجه را از این دستگاه داشته باشند باید نحوه استفاده از آن را بلد باشند و مواردی را رعایت کنند: این موارد برای انواع ماساژور تفنگی صدق میکند

  • مشاوره با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی
  • گرم کردن بدن قبل از ماساژ برای آماده‌سازی عضلات
  • تنظیم درست ماساژور تفنگی و استفاده از سری مناسب
  • استفاده از ماساژور تفنگی به آرامی و با فشار مناسب بر روی عضلات
  • مکث 10 الی 15 ثانیه‌ای در ماساژ هر ناحیه از بدن
  • انجام ماساژ در هر نقطه از بدن تا حداکثر 10 الی 15 دقیقه
  • استراحت به عضلات بعد از استفاده از ماساژور تفنگی
  • نوشیدن آب بیشتر برای بازیابی عضلانی

توجه داشته باشید که ماساژور تفنگی به شکل خودکار عمل می‌کند. شما تنها باید سری مناسب آن را به دستگاه وصل و سپس آن را روشن کنید. نیازی به هیچ‌گونه فشاری نیست؛ فقط ماساژور تفنگی را بر روی نقطه مورد نظر به آرامی حرکت دهید.

ماساژور تفنگی وسیله ای مناسب و کاربردی برای ورزشکاران

ماساژور تفنگی وسیله‌ای بسیار کاربردی برای ورزشکاران به حساب می‌آید. طراحی این وسیله به گونه‌ای است که با آن می‌توان انواع تکنیک‌ها را در نقاط مختلف بدن اجرا کرد. این ماساژور دستی، سری‌های مختلفی دارد که هر یک برای هدف خاصی استفاده می‌شوند.

ماساژور تفنگی، عملکرد ورزشی ورزشکاران تا حد بسیاری بالا می‌برد. کاهش درد عضلانی، کمک به بهبودی آسیب‌های عضلانی، افزایش انعطاف‌پذیری عضلات، کاهش خستگی و کنترل و مدیریت درد از جمله فواید ماساژور تفنگی برای ورزشکاران است. با خرید این وسیله و استفاده درست آن می‌توان تمامی این موارد را در فرد ورزشکار شاهد بود.

سبک زندگیکسب و کار

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی