بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ قیمت و آب و هوا

آنتالیا ازجمله مقاصد توریستی و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که سواحل و طبیعت آن زیبایی وصف‌ناپذیری دارد. مهم‌ترین فاکتوری که باید برای سفر به این شهر زیبا درنظر داشته باشید، این است که چه فصلی از سال و چه زمان‌های برای رفتن‌به آنتالیا مناسب‌تر است. بهترین زمان سفر به آنتالیا به هدف شما از سفر و همچنین شرایط و نوع تفریحاتی که دوست دارید در طول سفر خود تجربه کنید، بستگی دارد. برای آشنایی با بهترین زمان برای سفر به آنتالیا با ادامه مطلب همراه باشید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا

شناخت شرایط آب‌وهوایی آنتالیا، در تعیین زمان سفر شما نقش دارد. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به انتالیا را با توجه‌به شرایط آب‌وهوایی این شهر توریستی مشخص کنید، پیشنهاد می‌شود فصل بهار به آنتالیا بروید. آب‌وهوای آنتالیا در فصل بهار و به‌ویژه ماه اردیبهشت، معتدل و مدیترانه‌ای است و بهترین شرایط را برای گشت‌وگذار در طبیعت و سواحل این شهر و انجام تفریحات ساحلی و دریایی فراهم می‌کند.

به‌طور کلی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا با توجه‌به هدف شما از سفر و همچنین محدودیت‌های زمانی که دارید، متفاوت است. به‌عنوان مثال برخی از افراد با هدف خرید به این شهر می‌روند و بهترین زمان سفر برای این افراد فصل‌هایی است که مراکز خرید تخفیفات شگفت‌انگیزی برگزار می‌کنند.

بهترین زمان سفر به انتالیا برای تفریح

بیشتر افراد برای گذران تعطیلات و برای جاذبه‌های تفریحی به آنتالیا می‌روند. اگر شما نیز قصد دارید برای گشت‌وگذار در ساحل آنتالیا، قایق‌سواری و انجام بازی‌های دریایی به این شهر توریستی بروید، بهتر است فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب کنید. در تابستان و به‌ویژه اوایل شهریور ماه، هوای آنتالیا گرم و مرطوب است و بهترین شرایط را برای شنا و آب‌تنی و آفتاب‌گرفتن در سواحل بی‌نظیر آن فراهم می‌کند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا و قیمت

البته باید بدانید که تابستان ازجمله زمان‌های شلوغ و پرتردد در آنتالیا محسوب می‌شود. همچنین با افزایش تقاضا برای سفر گردشگری به این شهر، هزینه سفر شما نیز نسبت‌به دیگر زمان‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است همه شرایط و فاکتورها را در کنار یکدیگر درنظر بگیرید و بهترین زمان سفر به آنتالیا را تعیین کنید.

زمستان‌های آنتالیا سرد و برفی است و فرصت خوبی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که عاشق تفریحات زمستانه مانند اسکی هستند. مزیت رفتن‌به آنتالیا در فصل زمستان این است که از نظر حضور گردشگران خلوت بوده و همین امر در کاهش هزینه‌های سفر شما نیز نقش دارد.

بهترین زمان سفر به انتالیا برای حضور در فستیوال ها

برگزاری جشنواره‌های هیجان‌انگیز و فستیوال‌های بین‌المللی یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آنتالیا است که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. این فستیوال‌ها در فصل‌ها و زمان‌های مختلفی برگزار می‌شود و توریست‌های زیادی را از سراسر دنیا به شهر آنتالیا جذب می‌کند. هر کدام از جشنواره‌های مهیج آنتالیا، حال‌وهوای منحصربه‌فردی دارد که می‌توانید با توجه‌به علاقه و سلیقه خود برای حضور در این رویدادها برنامه‌ریزی کنید.

تعیین بهترین زمان برای سفر به آنتالیا برای حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌ها، کار نسبتا سختی است، زیرا در تمام فصل‌ها شاهد برگزاری این رویدادها هستیم. اما از آنجایی که در فصل بهار جشنواره‌های متنوع و بسیاری در این شهر زیبا و توریستی برپا می‌شود، می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به شهر آنتالیا از نظر حضور در فستیوال‌ها، فصل بهار است. برای کمک‌به شما در تصمیم‌گیری و مشخص کردن بهترین زمان مسافرت به آنتالیا برای تجربه هیجان و تفریح در جشنواره‌ها، لیستی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین فستیوال‌های آنتالیا در فصل‌های مختلف را معرفی می‌کنیم.

 

فستیوال‌های بهاری آنتالیا

  • جشنواره بین‌المللی اپرا و باله(در آسپندوس ترکیه)
  • فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا
  • جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز
  • فستیوال و کارناوال کمر
  • جشنواره پرتقال(در فینیکه آنتالیا)

جشنواره‌های تابستانی آنتالیا

  • جشنواره عسل در آنتالیا
  • جشنواره فرهنگی ماناوگات آنتالیا
  • جشنواره موسیقی فولکور که شامل رقص و موسیقی محلی بین‌المللی است.

فستیوال‌های پاییزی آنتالیا

  • جشنواره بین‌المللی پیانوی آنتالیا
  • جشنواره موسیقی بین‌المللی مدیترانه‌ای
  • فسیوال بین‌المللی فیلم

فستیوال‌های زمستانی آنتالیا

  • مراسمات کریسمس
  • مسابقات روناتولیا
  • نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آنفاش

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا

برای آن دسته از افرادی که قصد دارند سفری مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی به آنتالیا داشته باشند، بهترین زمان سفر به انتالیا، خلوت‌ترین زمان از نظر حضور گردشگر است. اواخر پاییز و در طول فصل زمستان که هوا سرد و برفی است، حضور گردشگر و توریست در شهر آنتالیا به کمترین میزان خود می‌رسد. سردی هوا و حضور کم گردشگران، در کاهش قیمت‌ها مانند قیمت هتل، بلیط هواپیما و… نقش دارد. بنابراین می‌توان گفت که زمستان، ارزان‌ترین فصل برای سفر به آنتالیا محسوب می‌شود. انجام تفریحات زمستانه مانند سورتمه‌سواری، اسکی روی برف، بالن‌سواری و… خیلی از گردشگران را در فصل‌های سرد سال به سمت آنتالیا می‌کشاند.

گران ترین زمان برای سفر به آنتالیا

بهار و به‌ویژه عید نوروز و همچنین فصل تابستان، محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر به آنتالیا است. همین امر در افزایش هزینه‌های سفر شما نقش دارد و ممکن است سفر گرانی را تجربه کنید. اردیبهشت تا شهریور، بهترین و در عین حال گران‌ترین زمان سفر به شهر زیبا و توریستی آنتالیا است. بنابراین اگر در این زمان‌ها قصد سفر به آنتالیا را دارید، بهتر است از قبل بودجه لازم برای آن را پیش‌بینی کرده و به‌همراه داشته باشید.

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر رزرو هتل های آنتالیا

معرفی بهترین فصل سفر به آنتالیا ترکیه

یکی دیگر از مواردی که در تعیین زمان سفر شما به شهر زیبا و گردشگری آنتالیا موثر است، قیمت و رزرو هتل های آنتالیا است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در برخی فصل‌ها، آنتالیا مملو از گردشگرانی می‌شود که برای گشت‌وگذار و تفریح به این شهر می‌آیند. بنابراین رزرو هتل ممکن است کمی سخت باشد و در عین حال قیمت آن نیز از دیگر زمان‌ها بیشتر است. اما شما قرار است سفری را تجربه کنید که خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی است، بنابراین باید اقامت آسان و آرامش‌بخشی نیز داشته باشید. توصیه ما این است که پیش از رزرو هتل در آنتالیا، حتما امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند را به‌خوبی بررسی کرده و در بین گزینه‌های مختلف دست به انتخاب بزنید. برای این کار بهتر است به سایت‌های معتبر در زمینه معرفی و رزرو هتل مراجعه کنید.

بهترین زمان برای سفر با تور آنتالیا

اگر قصد دارید با خرید تورهای گردشگری به شهر آنتالیا سفر کنید، باید بدانید که این تورها در هر فصلی از سال برگزار می‌شود. البته برگزاری تور آنتالیا در فصل‌های بهار و تابستان رونق بیشتری دارد و این به دلیل استقبال زیاد گردشگران برای رفتن‌به شهر ساحلی و زیبای آنتالیا است.

مزیت سفر با تورهای آنتالیا این است که به‌راحتی می‌توانید از خدماتی مانند خرید بلیط، رزرو هتل، بیمه مسافرتی، گشت‌وگذار در بین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهر و… استفاده کنید، بدون اینکه بخواهید برای پیگیری و انجام آنها وقت و زحمتی صرف کنید. اما اگر می‌خواهید در کنار راحتی و آسایش، سفر مهیج، خاطره‌انگیز و مجهزی نیز داشته باشید، حتما از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری باسابقه و سایت‌های معتبر برای خرید تور آنتالیا اقدام کنید.

سخن پایانی

آنتالیا با ساحل زیبا، طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی فراوان شناخته می‌شود. همین امر در رونق صنعت گردشگری آن نقش داشته و هر ساله شاهد حضور توریست‌های زیادی از سراسر دنیا در آنتالیا هستیم. اگر شما نیز قصد دارید به این شهر گردشگری و زیبا بروید باید ابتدا بهترین زمان سفر به آنتالیا را با توجه‌به اهداف، علایق و شرایط خود مشخص کنید. به‌عنوان مثال اگر عاشق تفریح در سواحل شلوغ و پرجنب‌وجوش هستید، بهترین زمان برای سفر به آنتالیا، فصل بهار و تابستان است که گردشگران زیادی در این شهر حضور دارند. با توجه‎به این موضوع که زمان سفر شما به آنتالیا در هزینه‌ها، نوع تفریحات و لذت شما از سفر تاثیر زیادی دارد، در این مطلب به بررسی بهترین زمان سفر به انتالیا از جهات مختلف پرداختیم.

 

کسب و کارگردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی