وعده جنجالی قالیباف درباره برجام

به گزارش ساناپرس، قالیباف: می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم/ بریکس منجر به صلح پایدار می‌شود

قالیباف: می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم/ بریکس منجر به صلح پایدار می‌شود محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از سفر دو روزه به آفریقای جنوبی به کشور بازگشت و مورد استقبال عبدالرضا مصری، نایب رئیس اول مجلس، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش ها و جواد شوشتری، رییس حوزه ریاست قرار گرفت.

قالیباف در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: بریکس ظرفیت تولید و اقتصادی را دارد و می تواند بازار عرضه مشترک ایجاد کنند. در بریکس قدرت‌های اقتصادی بزرگ در ۵ قاره در کنار هم قرار گرفتند و ایران هم یک عضو فعال در این مجموعه است.
رئیس مجلس تاکید کرد: در بریکس ظرفیت خوبی فراهم شده و گام بزرگی در حوزه موفقیت در سطح منطقه و جهانی برای ما فراهم است و می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم.

قالیباف گفت: دنیا در حال گذر نظم جهانی است و همه کشورها در بریکس گفتمان واحدی دارند. در حال حاضر دو سه کشور سازمان ملل را اداره می‌کنند و بریکس جلوگیری از یک جانبه گرایی را پیش گرفته است و منجر به صلح پایدار می شود.

رئیس مجلس با اشاره به دیدار با رئیس مجلس مصر، اظهار کرد: ملاقات با رئیس پارلمان مصر دیدار مهمی بود و مشترکات زیادی میان ایران و مصر وجود دارد. رئیس پارلمان مصر به صورت رسمی از ما دعوت کرد و امیدوارم این سفر آغاز مذاکرات و برقراری ارتباط با مصر باشد.

اخبارسیاسی
برجامپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی