شکار همزمان دو مار کبرا توسط گورکن عسل خوار در مقابل شاهین و شغال| تصاویر

در این لحظه همزیستی که به ندرت شاهد آن هستیم، یک گورکن عسل خوار 2 مار را شکار می کند در حالی که یک شاهین و شغال منتظر تکه پاره های آن هستند! این اتفاق در مسیر Nossob در پارک فرا مرزی Kgalagadi رخ داد.

چرا گورکن عسل خوار، شاهین و شغال را می توان با هم دید؟

همزیستی بین این 3 گونه را می توان به عنوان کامنسالیسم طبقه بندی کرد. این زمانی است که یک یا دو طرف از دیگری منتفع می شوند که نه منفعت دارد و نه ضرر. گورکن ها حفارهای خارق العاده ای هستند و به ندرت در گرفتن هر حیوانی تردید می کنند – حتی مارهای سمی! مطالعات نشان می‌دهد که آنها بیشتر از جوندگان تغذیه می‌کنند و اغلب حفره‌هایی از موش‌ها، موش‌های صحرایی و غیره را حفاری می‌کنند. شغال‌های پشت سیاه و شاهین های رنگ‌پریده در اطراف گورکن‌های عسلی آویزان می‌شوند و منتظر فرصتی برای ربودن هر چیزی هستند که از توجه گورکن دور می‌شود.

پروفسور 75 ساله بازنشسته پیت ون شالکویک و همسرش لین ون هیردن، این افتخار را داشتند که این اتفاق را ببینند و این داستان را به اشتراک گذاشتند:

«بعد از پنچر شدن لاستیک و اینکه مجبور شدیم برای سوخت به کمپ برگردیم، به خود گفتیم که دیگر برای مشاهده خیلی دیر شده است. در 10 کیلومتری Twee Rivieren یک گورکن عسل خوار را در کنار جاده دیدیم که در حال بو کردن و کندن اطراف بود. 2 شاهین کم رنگ و 2 شغال در همان نزدیکی آماده باش بودند. ما تنها بودیم زیرا همه ماشین‌های دیگر در مسابقه ردیابی حیوانات خیلی جلوتر بودند.»

«من به لین گفتم که با دوربینش آماده شود، زیرا می‌دانستم که اگر موش‌ها را شکار کند، شغال‌ها یا شاهین ها آن را می‌گیرند. در کمال تعجب، او یک مار در حال پیچش را بیرون آورد. ممکن است مار کبرا یا مار خالدار بوده باشد. او برای لذت بردن از غذای خود پشت یک بوته پنهان شد. ما هیجان‌زده بودیم زیرا می‌دانستیم که این یک منظره بسیار خاص و نادر است.»

او برگشت و دوباره شروع به حفاری کرد و وای … او یک مار دیگر را بیرون کشید! لین از مارها می ترسد، حتی از عکس گرفتن از آنها، با این حال به عکس گرفتن ادامه داد. ما در حالی که شاهین ها و شغال ها او را زیر نظر داشتند، شاهد بودیم که گورکن مار دوم را درست در مقابل ما می خورد. سپس بسیار بی حال شد و دراز کشید. او دوباره سعی کرد حفاری کند اما در نهایت از هوش رفت ما گمان می‌کنیم ممکن است گاز گرفته شده باشد.

دسته‌بندی نشده
پربازدیدمارویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی