پیام سردار جلالی خطاب به محسن رضایی بعد از حضور در کابینه رئیسی

در متن سردار  غلامرضا جلالی خطاب به محسن رضایی آمده است: شرایط اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان و جنگ اقتصادی تحمیلی وضعیت مطلوبی ندارد، امید است همچون ایام دفاع مقدس، در ایجاد فرماندهی واحد مقابله با جنگ اقتصادی تحمیلی در قالب سازماندهی قرارگاه پدافند اقتصادی کشور  پیروز و موفق باشید.

«حمایت از تولید» و «مردمی‌کردن فضای اقتصادی» تدبیر رهبری در جنگ اقتصادی

سردار جلالی با اشاره اینکه «حمایت از تولید» و «مردمی‌کردن فضای اقتصادی» تدابیر اصلی مقام معظم رهبری در شرایط جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: ضرورت دارد تا در توزیع یارانه بر روی کالاهای اساسی سبد خانوارهای مستضعف دقت نظر صورت گرفته و هدفمندسازی توزیع یارانه ها به صورت هوشمند اجرا شود، امروز دفاع از سفره معیشت مردم و تولید ملی یک اقدام جهادی و انقلابی است.

شرطی‌سازی اقتصاد یک «اشتباه استراتژیک» است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ابزار اعمال قدرت استکبار دیروز توان نظامی بود و امروز بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌ها و وابستگی اقتصادی کشور بالاخص وابستگی تبادلات مالی بین المللی به دلار، خاطرنشان کرد: وابسته‌سازی اقتصاد کشور به ابزارهای مالی و بانکی بین‌المللی و نیز شرطی‌سازی آن به امید رفع تحریم‌ها یک اشتباه استراتژیک است که دود آن به چشم مردم و نظام می رود، امروز ضرورت دارد تا با ساماندهی بازار ارز و کاهش سهم دلار از چرخه اقتصادی و افزایش چرخش سایر ارزهای بین المللی، ارزش پول ملی ارتقا یابد. 

سردار جلالی در این پیام با بیان اینکه هماهنگی حداکثری بین تولید ملی، واردات و مثبت بودن تراز تجاری کشور یک ضرورت جدی است، تاکید کرد: معتقدیم تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور با اولویت همسایگان و محیط راهبردی کشور و افزایش تعاملات اقتصادی بین کشورهای همسو می تواند اجرایی‌سازی اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

نیاز فضای اقتصادی کشور به وحدت رویه و فرماندهی واحد

سردار جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای اقتصادی کشور نیاز به وحدت رویه و فرماندهی واحد دارد، ابراز امیدواری کرد با حضور محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت سطح آسیب‌پذیری فضای اقتصادی کشور به حداقل ممکن رسیده و با اتخاذ راهبرد «خنثی‌سازی تحریم‌ها» شاهد گشایش‌های متعدد در اقتصاد باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان این پیام نیز آمادگی این سازمان برای همکاری همه‌جانبه با معاونت اقتصادی رئیس جمهور را اعلام داشته است.

27215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی