پوگبا و معمای تمدید قرارداد با شیاطین سرخ

سپهر ستاری: همواره در خصوص میزان آمادگی جسمانی بازیکنان پس از تعطیلات به خصوص در پایان یک فصل سخت یا یک تورنمنت سنگین، تردیدهایی وجود دارد اما پوگبا با سطح آمادگی که پس از رسیدن به کمپ تمرینی منچستر از خودش به تصویر کشید، همگان را در شگفتی فرو برد. علاقه ستاره فرانسوی به ورزش بسکتبال در گذشته بعضاً انتقاداتی از او را در پی داشت – درست همانند انتقادات از بیل به دلیل علاقه‌اش به ورزش گلف – ولی در این مورد به وضوح به سودش تمام شد. پل در سفر به آتلانتیک از تعطیلاتش لذت برد ولی در کنار آن به سختی با استفاده از وزنه، نوارهای کششی و توپ‌های طبی به تمرین روزانه و مطابق برنامه پرداخت.

قوانین سفت‌وسخت قرنطینه موجب شد تا پوگبا یک روز دیرتر از سایر بازیکنان منچستریونایتد در یورو 2020، به تمرینات سرخ‌پوشان اضافه شود اما در عوض او خیلی زود تمام نگرانی‌ها درباره زمان دستیابی‌اش به آمادگی مطلوب و آرمانی را برطرف نمود. حضورش در ترکیب اصلی منچستریونایتد در بازی هفته نخست مقابل لیدز نشان داد که «اوله» هم از شرایط او رضایت کامل را دارد. پوگبا هم با ارسال چهار پاس گل مقابل لیدز که هر کدام را می‌توانید یک شاهکار هنری بنامید، عملکردی منحصربفرد و خیره‌کننده از خود به جای گذاشت؛ از پاس تک‌ضرب برای «برونو فرناندز» گرفته تا پاس بلند برای «میسون گرینوود» و حتی پاس در عرضِ آرام برای «فرد». مرد فرانسوی توانایی خود در ارسال پاس‌های مختلف را روی صحنه «تئائر رویاها» برد تا رکورد تعداد پاس گل در یک بازی لیگ برتر انگلیس را به نام خود بشکند.

پل در این مسابقه باید یک گل هم شخصاً به ثمر می‌رساند؛ زمانی که گریندوود فضا را برای مهیا نمود و او بر خلاف سابق که در چنین موقعیت‌هایی ضربات نامتعارف به توپ می‌زند، کاملاً منطقی عمل کرد که البته موقعیت تبدیل به گل نشد. صحنه مهم اما درست پس از هدر رفتن این موقعیت شکل گرفت؛ جایی که پوگبا به شکلی ویژه به این اتفاق واکنش نشان داد و خیال همه هواداران یونایتد را راحت کرد که ستاره فرانسوی آماده است هر آنچه در یورو 2020 به آن دست نیافته، در این فصل با شیاطین سرخ آن را تجربه کند.

با این وجود پوگبا هنوز برای امضای قرارداد جدید آماده نیست. خبرها حاکی از آن است که پیشنهاد جدید یونایتد به پل، نسبت به پیشنهاد دستمزد هفتگی 290 هزار پوند که نیم‌فصل دوم فصل قبل ارائه شده بود، تغییرات قابل توجهی کرده اما ستاره فرانسوی هنوز پاسخی به این پیشنهاد نداده است. منابع مختلف معتقدند پیشنهاد منچستری‌ها، تمدید قرارداد تا سال 2025 با دستمزد هفتگی 400 هزار پوند بوده که پوگبا را بالاتر از «داوید دخئا» با دستمزد 375 هزار پوند در هفته، به پردرآمدترین بازیکن شیاطین سرخ تبدیل می‌کند. این پیشنهاد همچنان روی میز است اما انتظار می‌رود که مذاکرات پشت‌پرده تا روز پایانی نقل‌وانتقالات یعنی 31 آگوست ادامه داشته باشد.

شماره 6 من‌یونایتد در این بین، گزینه‌های دیگر خود را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ از جمله این احتمال که سال آینده به کشورش بازگردد و با یک قرارداد آزاد لباس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کند. او به خوبی می‌داند قراردادِ پیش رو، آخرین قرارداد بزرگ دوران ورزشی‌اش خواهد بود و به همین دلیل وسواس خاصی در خصوص آن نشان می‌دهد. البته اینجا یک فاکتور دیگر هم نقش تاثیرگذاری در ماجرا ایفا می‌کند؛ تابستان گذشته پوگبا پس از پایان قرنطینه از مصدومیت طولانی‌مدتِ مچ پا به میادین برگشت و به شیاطین سرخ در راستای دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا یاری رساند اما مدیران باشگاه در آن مقطع قرارداد جدیدی به ستاره فرانسوی پیشنهاد نکردند و ترجیح دادند بند تمدید یک ساله قراردادش را فعال کنند! تصمیمی که درست یا غلط باعث ناامیدی این بازیکن شده. خیلی‌ها معتقدند او در آن مقطع آماده امضای قرارداد جدید بود اما حالا که شرایط تغییر کرده و پوگبا عجله‌ای برای پذیرفتن پیشنهاد اولیه ندارد.

در چنین شرایطی و با گذشت زمان، کار برای یونایتد سخت‌تر می‌شود؛ پوگبا در ژانویه می‌تواند آزادانه با هر تیمی باب مذاکره را بگشاید و در تابستان بعد به صورت رایگان جدا شود! همین امر ضرورت حصول یک توافق برای منچستر را به تصویر می‌کشد. شاید هواداران منچستر از این همه تعلل پوگبا ناراحت باشند اما در 28 سالگی، این یک تصمیم سرنوشت‌ساز برای سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای محسوب می‌شود و او چاره‌ای جز اتخاذ یک تصمیم بی‌نقص ندارد. پل در «اولدترافورد»؛ استادیومی که در مجموع هشت سال خانه‌اش بوده، فردی بسیار محبوب است و شخصاً هم رابطه بسیار صمیمانه‌ای با سولسشایر برقرار نموده. ضمن اینکه احساس می‌کند ترکیب منچستریونایتد در نهایت به نقطه‌ای رسیده که بتوانند برای کسب عناوین مختلف بجنگند. مدل خوشحالی او در بازی با لیدز با دیگر بازیکنان – به خصوص فرد – هم نشان‌دهنده پیوند عمیق او با هم‌تیمی‌هایش است. در سوی دیگر سولسشایر نیز عملکرد پوگبا را به خوبی مدیریت کرده و بدون توجه به اتفاقات حاشیه‌ای، تمرکزش را روی فوتبالِ این ستاره معطوف نموده است؛ اتفاقی که باعث شده رابطه‌اش با هافبک فرانسوی راحت‌تر باشد. البته اگر پوگبا همچنان از تمدید قراردادش امتناع کند، احتمالاً شرایط برای هر دو طرف کمی سخت خواهد شد. با این حال تاکنون پل رابطه‌ای مثبت با سرمربی نروژی داشته و حتی وقتی از او انتقاد می‌شود نیز، از سوی مربیان و هم‌تیمی‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در پایان باید دید تا 31 آگوست چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد و چه سرنوشتی در انتظار «پل پوگبا» خواهد بود.

نویسنده: لائوری وایت‌ول

مترجم: سپهر ستاری

258 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی