هر کیلو زعفران چند؟

علی حسینی در خصوص آخرین وضعیت بازار زعفران، گفت: باتوجه به برآوردهای کشاورزان و دست اندرکاران تجارت زعفران داشته‌اند معتقدند میزان محصول زعفران در سال زراعی آینده که از حدود ۲ ماه آینده آغاز می‌شود کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: خشکسالی‌ها نیز باعث کمبود تولید خواهد بود و قیمت‌ها پس از مدتی که یکسان مانده بود بر روند تولید زعفران تأثیرگذار بوده است و اینکه ما شاهد افزایش قیمت در محصول زعفران باشیم دور از انتظار نیست.

عضو شورای ملی زعفران در توضیح روند قیمت زعفران در یک ماه اخیر گفت: قیمت زعفران در این مدت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.

حسینی گفت: قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای در بازار از ۸ میلیون تومان آغاز و باتوجه به کیفیت تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است.

هر کیلو زعفران چند؟

وی در خصوص وضعیت صادرات زعفران گفت: خوشبختانه امسال روند صادرات محصول زعفران صعودی بوده است و در حال حاضر باتوجه به اینکه آمارها از سوی گمرک اعلام می‌شود رقمی نمی‌توان  اعلام کرد و فقط می‌توان گفت صادرات در سال جاری روند رو به رشدی داشته است.

عضو شورای زعفران در رابطه با افزایش تعداد کشورهای هدف صادراتی زعفران گفت: کشورهای هدف صادرات نیز از ۵۷ کشور به بیش از ۶۰ کشور افزایش یافته است.

حسینی در توضیح دلیل روند صعودی قیمت زعفران گفت: یک بخش از افزایش قیمت‌ها به کاهش بارش‌ها بازمی‌گردد و خشکسالی‌ها باعث کاهش رشد پیاز زعفران و کم شدن بنیه آن شده است که احتمال کاهش تولید را افزایش می‌دهد و به تبع آن قیمت افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: یک بخش دیگر مربوط به رکود قیمت است و از نظر کشاورزان  قیمت‌های به صرفه نیست از طرفی کشاورز باتوجه به هزینه‌های تولید زعفران از جمله پول کارگر، پول زمین، پول آب و عملکردی که در زمین دارند درآمد کمتری به دست می‌آورد که بخش عمده آن به وزارت جهاد کشاورزی مربوط می‌شود که باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و آموزش در زمینه تولید زعفران را فعال کند تا کشاورزان تازه کار با اموزشروند کاشت زعفران در زمان مناسب  بهره‌بری را افزایش دهد.

223227

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی