قیمت پارکت بهمراه عکس و توضیحات

قیمت پارکت یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کف‌پوش‌های خانه به شمار می‌رود که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی خانه می‌گذارد و با توجه به نوع و جنس آن قیمت پارکت تغییر می‌کند

ساخت ویلا 80 متری در این مقاله به طور کلی شما را با پارکت و انواع آن همچنین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این کف‌پوش آشنا کرده‌ایم و توصیه ما به شما این است برای کسب اطلاعات بیش‌تر تا پایان ما را همراهی کنید.

معرفی پارکت

کلمه پارکت ریشه در واژه فرانسوی دارد و از لحاظ قدمت به دهه ۱۶۰۰ مربوط می‌شود که در جهت پوشاندن کف خانه در مقابل سرما به کار می‌رود همچنین نقش عایق برودتی را در منزل ایفا می‌کند. پارکت به صورت‌های مختلفی همچون مربع، مستطیل، لوزی و سه گوش طراحی و تولید شده است که جنس آن از چوب طبیعی بوده و به صورت صفحات نازک ساخته می‌شود.

در نحوه تولید پارکت عملکرد و فرآیند خاصی صورت نمی‌گیرد، تنها چوب درختان به کمک الوار برش می‌خورند و با کنار هم قرار گرفتن در کف خانه نصب می‌شوند. قیمت پارکت با توجه به نوع چوب درخت تعیین می‌شود که هر چقدر چوب درخت از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از کف‌پوش پارکت می‌توان در مکان‌های مختلفی همچون منازل، محیط کاری، فروشگاه و یا اماکن تجاری استفاده کرد. پارکت از چوب درختان مختلفی همچون چوب درخت بلوط، درخت افرا، درخت راش، چوب درخت گردو و چوب درخت گیلاس ساخته می‌شود. در کنار جنبه زیبایی، کیفیت مناسب و ویژگی‌های منحصر به فردی که کف‌پوش پارکت دارد باعث شده است در میان مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد.

انواع پارکت موجود در بازار

پارک به صورت‌های مختلفی تولید می‌شود که قیمت پارکت با توجه به نوع آن افزایش و کاهش می‌یابد و به صورت‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شود. انواع پارکت‌ها به صورت کف‌پوش پارکت، کف‌پوش لمینت، کف‌پوش pvc، کف‌پوش سه بعدی، کف‌پوش چسبی، کف‌پوش اپوکسی، کف‌پوش پلاستیکی، کف‌پوش رولی و کف‌پوش طرح پارکت تولید می‌شود.

طرح ویلای 80 متری در حالت کلی انواع پارکت‌های نام برده شده را می‌توان در سه گروه پارکت ساده، پارکت لمینت و پارکت pvc تقسیم‌بندی کرد.

پارکت ساده

پارکت مزایای زیادی دارد که کف خانه شما را زیباتر جلوه می‌دهد اما در کنار آن تمیز کردن و نگهداری از آن کمی دشواربه نظر می‌رسد زیرا به آب و رطوبت حساس است. قیمت پارکت از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان ممکن است به فروش برسد.

پارکت لمینت

پارکت لمینت از چند لایه مختلف تشکیل شده است که یک لایه شفاف روی آن جهت محافظت قرار داده‌اند تا از سایش لمینت جلوگیری شود. در لایه دوم، قسمت چاپی لمینت است که مربوط به شکل ظاهری و دکور آن می‌شود و در لایه بعدی یک متریال چوبی HDF به کار رفته است. آخرین لایه در این نوع پارکت از تغییر شکل یا خمیدگی آن جلوگیری می‌کند که قیمت آن از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان می‌رسد.

پارکت PVC

در مقابل کف‌پوش ساده و پارکت لمینت این نوع پارکت از طول عمر بیش‌تری برخوردار است که در برابر آب مقاوم عمل می‌کند و به صورت ضدآب تولید می‌شود. ساخت ویلا کوچک با توجه به اینکه دو نوع اول پارکت یعنی پارکت ساده و لمینت از پایه چوبی به کار می‌روند این مدل برخلاف آن‌ها از پایه نفتی تولید شده است. قیمت پارکت PVC به صورت تقریبی از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است به قیمت ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش برسد.

عوامل موثر بر قیمت پارکت

عوامل مختلفی همچون متراژ، کیفیت پارکت، میزان مقاومت و ضخامت بر روی قیمت پارکت تاثیر گذار هستند و نقش مهمی دارند. قیمت این محصول به صورت مناسبی تعیین شده است که اکثر افراد توانایی خرید این محصول را جهت نصب در کف خانه خود دارند.

به صورت تقریبی می‌توان پارکت را از ۳۰۰ هزار تومان تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰هزار تومان از طریق سایت مجموعه خریداری و تهیه کرد. از جمله فاکتورهای دیگری که برای قیمت پارکت تاثیر می‌گذارند، می‌توان به گارانتی، نحوه نصب پارکت، زیرسازی، نرخ دلار، دستمزد نصاب و تقاضا و عرضه مشتری در بازار اشاره کرد.

سخن پایانی

در پایان اگر قصد دارید کف خانه خود را بازسازی کنید، کف‌پوش پارکت در میان کف‌پوش‌های مختلفی همچون سرامیک یا کاشی بهترین گزینه محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن تمام نکات این محصول که از قیمت مناسبی برخوردار است و باعث زیبا شدن منزل می‌شود، استقبال کنید تا فضای دلنشینی را به محیط خانه خود هدیه بدهید. برای خرید این محصول کافیست وارد سایت مجموعه شوید و در آن‌جا متناسب با بودجه خود قیمت پارکت را در نظر بگیرید و محصول خود را خریداری کنید.

villatobesaz.com

دکوراسیون

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی