آقای اوجی باید اموال خود را شفاف کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی درمجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، گفت: در مقاطع مختلف پس از انقلاب ما از آموزه های دینی و اسلامی دور مانده ایم در حالی که وعده خداوند این است که ذیل جندالله و اهل ایمان قرار بگیریم و اگر اهل ایمان باشیم در بن بست فرعون پشت سر و رود نیل پیش رو سربلند خواهیم شد.

وی افزود: حالا که از دولتی واگرا که به جای چشم داشتن به خدا به کدخدا امید داشت به مجلس و دولتی خدا باور رسیده ایم، باید برنامه ریزی نوینی داشته باشیم. در باب بودجه و درآمدها سه راه بیشتر نداریم، یک درآمدهای مالیاتی، دوم منابع حاصل از فروش نفت و سوم سایر درآمدها.

نقدعلی تصریح کرد: در باب درآمدهای مالیاتی با توجه به وضع صنوف و مشکلات معیشتی و اقتصادی و درآمد پایین مردم نمی توانیم انتظار بالایی داشته باشیم. سایر درآمدها نیز وزارتی ندارند لذا باید در شرایط تحریمی و مشکلات این چنینی برای درآمد نفتی برنامه ریزی کنیم و وزارت مهم نفت را به کسی بسپاریم که می تواند جسارت فروش نفت را داشته باشد.

نماینده مردم خمینی شهر تاکیدکرد: حال که به برکت مجلس انقلابی و اقدام شجاعانه قانون لغو تحریم ها توانستیم اندکی در بحث فروش نفت نفس بکشیم و به حدود یک میلیون بشکه نفت برسیم، باید برنامه ریزی دقیق تر و صحیح تری بکنیم. من از آقای فتاح رئیس هولدینگ نفت وگاز بنیاد مستضعفان در خصوص آقای اوجی سوال کردم و ایشان تاکید کردند که آقای اوجی در فروش گاز سابقه خوبی دارند اما موضوع فروش نفت مسئله متفاوت است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: گشایش در فروش نفت و ورود ارز به داخل کشور نیاز اصلی و مسئله اصلی کشور است و باید برای آن برنامه ریزی ویژه ای داشت و اگر جرات و جسارت کافی برای این موضوع نباشد نمی توان موفق بود. نمایندگان برای این مسئولیت آقای رستم قاسمی را مناسب می دانستند و دیدیم که در زمان معرفی و ارائه برنامه ها ایشان دائم از وزارت نفت سخن می گفتند.

وی خاطرنشان کرد: آقای اوجی باید اموال خود را شفاف بگوید و بگوید که چگونه زندگی کرده است، ما وزیر با اموال هزار میلیاردی و وزیری با 120 شرکت را فراموش نکرده ایم. ما در عرصه وزارت نفت سوالات زیادی داریم. ایشان در برنامه های خود مسئله معیشت بدنه وزارت نفت و کارکنان عملیاتی و قشر زحمتکش نیروهای میدان های نفتی را به خوبی تشریح و توضیح نداده بودند و ما از برنامه های ایشان اطمینان کافی را حاصل نکردیم.

٢٢٣٢٢٣

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی