از سال آینده این خودروها در ایران تولید می‌شود

به گزارش ساناپرس، از سال آینده این خودروها در ایران تولید می‌شود
وزیر صمت گفت: خودروسازان داخلی را مجاب کرده ایم تا از سال آینده در سبد تولیدات خود حتما یک خودرو برقی هم وجود داشته باشد.اطلاعات نوشت: عباس علی‌آبادی وزیر صمت در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که جایگزین خودروهای برقی به جای بنزینی، بهره‌وری در حوزه حمل و نقل را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: وزارت صمت برای جاانداختن تولید و استفاده از خودروهای برقی برنامه های گسترده ای را در دست اجرا دارد.

وی افزود: در گام نخست شرکت هایی که در زمینه مونتاژ خودروهای بنزینی بودند را به طرف خودروهای برقی هدایت کرده ایم و علاوه بر این خودروسازان داخلی را مجاب کرده ایم تا از سال آینده در سبد تولیدات خود حتما یک خودرو برقی هم وجود داشته باشد.

علی‌آبادی تاکید کرد: از امسال برنامه توسعه زیرساخت ها برای خودروهای برقی را هم آغاز کرده ایم ،به طوری که اکنون این طرح در تهران به شرایط امید بخشی رسیده و در حال حرکت است و تا پایان سال به شرایط نرمالی خواهد رسید.

وی ادامه داد: در کنار این امر سعی کرده ایم با واردات خودروهای برقی به تنظیم بازار خودرو در کشور هم کمک کنیم ،ضمن آن که در کنار این امر ارتقای کیفیت خودروهای بنزینی و هیبریدی با کیفیت بالا در دستور کار قرار دارد.

ضرورت ارتقای کیفیت خودرو

علی‌آبادی در ادامه با بیان این که ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و پاسخگویی بهتر به مشتریان هدف اصلی ما نه فقط برای صنعت خودروسازی بلکه برای همه صنایع در کشور است ،افزود: ما هدفمان این است در صنعت خودرو تراز کشور به تراز جهانی ارتقا یابد، زیرا دنیا امروز به سمت تولید خودروهای خودران و استفاده از خودروهای برقی در حال حرکت است،لذا تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ مصرف خودروهای برقی در کشور جا بیفتد .

وی اظهارداشت: از جمله چالش های مهم کشور تامین سوخت برای خودروهاست که با تولید خودروهای برقی ضمن آن که میزان مصرف سوخت را در کشور کاهش خواهیم داد از آلودگی شهرها که از چالش های جدی کشور است و در سال های گذشته برای شهرهای کوچک هم مشکل ساز شده است جلوگیری خواهد شد.علاوه بر این از اکنون در حال برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های لازم در جاده ها و محورهای برون شهری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در آیین بهره برداری از فاز دوم مجموعه ذوب آهن بیستون کرمانشاه، با بیان این که افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از اهداف مهم این وزارتخانه است، افزود: متاسفانه بهره وری در مصرف انرژی در بخش خانگی و صنعت در کشور وجود ندارد .

علی‌آبادی با بیان این که متاسفانه بهره وری در مصرف انرژی در بخش خانگی و صنعت در کشور وجود ندارد ،لذا نخستین گام در افزایش تولید افزایش بهره وری است، گفت: صنایع انرژی‌بر در کشورهای پیشرفته دنیا به تدریج در حال کنار گذاشته شدن است و به کشورهایی که چالش انرژی برای آن ها مهم نیست صادر می شود.

اخباراقتصادخودرو
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی