از ابتدای انقلاب تاکنون چنین وزیر کشاورزی بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی کوهساری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون کدام وزیر را سراغ دارید که بر تمام حوزه های تخصصی خود مسلط باشد؛ آقای ساداتی نژاد در حوزه آب، مرتع داری، شیلات، زراعت و دامپزشکی تخصص دارد. هرکس به عنوان وزیر انتخاب شود فقط در یک یا دو حوزه متخصص است اما آقای ساداتی نژاد قابلیت مدیریت در حوزه های مختلف را دارد.

وی در ادامه افزود: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در حوزه علمی و دانشگاهی در یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور مسئولیت داشته است و آقای ساداتی نژاد به دنبال ارتباط حوزه دانشگاهی و بخش کشاورزی است.

کوهساری در ادامه افزود: از مخالفان ساداتی نژاد درخواست دارم حداقل یک بار برنامه های ۶۷ صفحه ای وزیر پیشنهادی را مطالعه کنند. با وجود تحریم هایی که کشور ما با آن درگیر بود اما رشد اقتصادی در بخش کشاورزی طی سالیان گذشته مثبت بوده که این مسئله نشان از قابلیت های بالای بخش کشاورزی دارد.

نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: طی ۴۰ سال گذشته بخش کشاورزی با بی مهری های بسیاری مواجه بوده اما توانسته ۸۰ درصد امنیت غذایی کشور را تامین کند. امروز بیکاری یکی از معضلات به ویژه در میان قشر جوان است که در حال حاضر ۴.۵ میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعال هستند.

وی در ادامه گفت: انتخاب وزیر جهاد کشاورزی در مقطع کنونی یکی از مهم ترین انتخاب ها به شمار می آید؛ سوابق آقای ساداتی نژاد نشان می دهد که او کاملا با این حوزه آشنا بوده و سفرهای نظارتی وی به نقاط مختلف کشور شناخت دقیقی از ظرفیت های کشاورزی سراسر کشور به وی داده است.

کوهساری در ادامه با بیان اینکه در برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به چالش ها و برنامه ها اشاره شده است؛ گفت: این برنامه با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام تدوین شده است و افزایش بهره وری آب نیز یکی از برنامه های اصلی وزیر پیشنهادی بوده که در شرایط خشکسالی بسیار اهمیت دارد.

کوهساری در ادامه گفت: تعامل وزارت جهاد کشاورزی و نیرو را در مقطع کنونی بسیار ضروری است و حفاظت از خاک و اجرای برنامه های آبخیزداری نیز یکی از برنامه های آقای ساداتی نژاد بوده که با نگاه به برنامه های وی در می یابیم که نکات مهم این حوزه در این برنامه دیده شده است.

نماینده مردم در مجلس در آخر گفت: در برنامه ۶۷ صفحه ای وزیر جهاد کشاورزی انطباق بالایی با اسناد بالادستی وجود دارد که ۵۰ درصد از این برنامه منطبق و ۴۰ درصد آن همسو است و هیچ موردی مغایر با اسناد بالادستی وجود ندارد.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی