ترفندهای یک ته‌چین مرغ رستورانی رو یاد بگیر!

به گزارش ساناپرس؛ ترفندهای یک ته‌چین مرغ رستورانی رو یاد بگیر!

یکی از لذیذترین و جذاب‌ترین غذاهای ایرانی ته‌چین است. و در راس آنها هم ته‌چین مرغ قرار دارد که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 شیوه‌های مختلفی برای طبخ ته چین وجود دارد، هرچند درست کردن آن کار سختی نیست ولی قلق‌هایی دارد که اگر رعایت نشود ته‌چین شما یا کاملا وا می‌رود و یا طعم خوبی نخواهد گرفت. چون وجود تخم مرغ در این غذا هم باعث سفت شدن بافت ته چین می‌شود و هم اگر خوب ترکیب نشود می‌تواند بوی نامطبوعی بدهد.

 

پس اگر دوست دارید برای مهمانانتان یک ته چین فرداعلای رستورانی درست کنید که تا سالها پذیرایی شما نقل محافل باشد و خاله و عمه و دوست و آشنا با شما تماس بگیرند و دستور ته چینتان را بخواهند این چند خط را با دقت بخوانید و نکته‌برداری کنید!

مواد لازم برای ۴ نفر:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ یک عدد
ماست (ترجیحا چکیده باشد) یک پیمانه
پیاز یک عدد
برگ بو چند عدد
تخم مرغ سه عدد
روغن مایع  یک چهارم پیمانه
برنج سه پیمانه
ادویه( نمک و فلفل و زردچوبه و پاپریکا و پودر سیر و ادویه کاری و دارچین) به میزان لازم
زرشک به میزان لازم
خلال پسته به میزان لازم
خلال بادام به میزان لازم
گلاب یک قاشق غذاخوری
زعفران به میزان سخاوت شما!

آستین‌ها را بالا بزنید که وقت درست کردن ته چین رسیده است!

ته چین

سینه‌ی مرغ را با یک عدد پیاز خرد شده و برگ بو و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر به همراه سه لیوان آب بگذارید روی گاز تا خوب بپزد. حدودا ۱ ساعت زمان مناسبی است. حرارت ملایم باشد تا آب مرغ کاملا کشیده بشود و طعم ادویه‌ها به مرغ منتقل شوود.

در این حین سه پیمانه برنج را با دو لیوان آب و مقداری نمک خیس کنید. بعد از مدتی که گذشت برنج را در قابلمه‌ای با آب و مقداری نمک و یک قاشق روغن و یک قاشق آبلیمو بجوشانید. وجود آبلیمو باعث سفیدتر شدن برنج می‌شود. بعد از طی مدتی برنج را آبکش کنید. برنج باید زنده تر از بقیه پلوها آبکش شود تا له نشود.

زرشک و خلال بادام و خلال پسته را هم بشویید و حدود ۲۰ دقیقه با آب در ظرفی استراحت بدهید. استفاده از خلال بادام و پسته کاملا اختیاری است. می‌توانید حذفش کنید ولی برای داشتن یک ته چین مجلسی خیلی حضور پرباری دارند!

در ظرفی سه عدد زرده تخم مرغ را به همراه زعفران خوب هم بزنید. یک پیمانه ماست چکیده یا هر نوع ماستی را که بافت سفتی دارد با روغن مایع به ظرف اضافه کنید. حالا نوبت نمک و فلفل و پودر دارچین است. خوب مواد را با هم ترکیب کنید و یک قاشق گلاب را هم در ظرف بریزید.

مرغ را ریش ریش کنید. در تابه ای با کمی نمک و فلفل و پودر دارچین و کره یا روغن تفت بدهید. زرشک و خلالها را هم به نوبت در کره یا روغن کمی فقط کمی تفت بدهید.

برنج را داخل ظرفی که مواد ماستی در آن است بریزید و خوب هم بزنید تا تمام برنج با مواد آغشته شود.

داخل یک قابلمه‌ی نچسب روغن بریزید و مقداری از برنج را در آن ریخته و خوب فشار بدهید تا سطح آن صاف شود. از مواد مرغی داخل آن بریزید. باز هم یک لایه برنج بریزید و حالا از مخلوط زرشک و خلال اضافه کنید. به همین ترتیب مواد را به قابلمه منتقل کنید تا لایه‌ی آخر که باید برنج باشد.

روی گاز شعله پخش کن بگذارید و حرارت را بالا ببرید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و در آن را بگذارید. وقتی داخل قابلمه بخار افتاد حرارت را کم کنید و دم کنی روی قابلمه بگذارید و برای یک ساعت اجازه بدهید آرام آرام ته چین شما آماده شود.

در اولین مهمانی پیش رو این ته چین فوق العاده را درست کنید و از خوشمزگی آن لذت ببرید و برای مهمانان عزیزتان خاطره سازی کنید!

آشپزیاخبار
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی