چند پیش‌بینی جدید از میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی

عزت الله یوسفیان ملا، درباره  بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس، اظهار کرد: تا اینجا به نظر من وزیر آموزش و پرورش رای نخواهد آورد؛ چون فضای مجلس همراه با او نیست البته یکی دو وزیر دیگر هم ممکن است رای نیاورند با این حال سخنرانی رئیس جمهور در روز پایانی و قبل رای گیری و رایزنی ها در روز پایانی بر رای نمایندگان تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی همچنین درباره نحوه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس، افزود: در ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس تصریح شده است که کمیسیون های مجلس، برنامه های دولت و وزرا بررسی کرده و به صحن علنی گزارش دهند. این برنامه ها باید با قوانین بالادستی نظام مثل سیاست های کلی یا برنامه ۵ ساله و همچنین قوانین مدون کشور مغایرت نداشته باشد. 

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به پخش مشروح مذاکرات از رادیو و تلویزیون،گفت: آیا مطالبی که این روزها پخش می شود، برای مردم عایدی دارد؟ من در دو دولت روحانی و احمدی نژاد در مجلس بودم و معتقدم مذاکراتی که مطرح می شود چیزی نصیب مردم نمی کند. مهم این است که وزرا چه برنامه هایی برای حل مشکلات کشور داشته باشند مثلا در مورد آموزش و پرورش مطالبه این است چرا همسان سازی اجرا نمی شود؟ وزیر پیشنهادی باید برنامه خود را در این زمینه ارائه کند یا بگوید برای مدارس غیردولتی و انتفاعی چه برنامه ای دارد یا وزیر اقتصاد بگوید چه برنامه ای برای کاهش قیمت طلا و ارز  تقویت پول ملی دارد. وزیر تعاون برنامه خود را برای ایجاد اشتغال بگوید و وزیر بهداشت بگوید چه برنامه ای در زمینه واکسیناسیون، پیشگیری از کرونا و تقویت کادر درمان دارد. 

وی در پایان تصریح کرد: نباید موافقت و مخالفت با شخص وزیر باشد بلکه باید برنامه ها ملاک بررسی باشد مثلا از وزیر راه پرسیده شود چه برنامه ای برای ساخت یک میلیون مسکن در سال دارد؟ در مجموع من معتقدم باید از مذاکرات مجلس چیزی عاید مردم شود و برنامه وزرای پیشنهادی نقد شود با این حال کمتر به این مسائل پرداخته می شود.

چند پیش‌بینی جدید از میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی

وزیر پیشنهادی کشور از افراد با سابقه و انقلابی است

محمدرضاپورابراهیمی، با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی کشور، بیان کرد: آقای وحیدی از افراد با سابقه و انقلابی نظام است. ایشان هم دارای تحصیلات تخصصی بوده و هم سال ها در مراکز علمی و دانشگاهی کار کرده است.

بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کشور مسئولیت های مختلفی در مجموعه نیروهای نظامی کشور داشته است، اظهار کرد: تقریبا می توان گفت که کارنامه وزیر پیشنهادی کشور در هرجایی که حضور داشته مورد قبول بوده است‌. ایشان جزو وزرای توانمند دولت سیزدهم به شمار می رود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه جایگاه وزارت کشور نیز در اداره کشور و تعیین استانداران برای هر استان بسیار مهم بوده، ما معتقدیم ایشان به خوبی می تواند مسائل مربوط به این حوزه را مدیریت کند.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با برنامه هایی که آقای وحیدی ارائه کردند و توانمندی که دارند بتوانند موفق عمل کنند. پیش بینی بنده این است که ایشان یکی از وزرای پیشنهادی است که با بیشترین رای راهی دولت سیزدهم خواهد شد.

کلیت کابینه رای خواهد آورد

همچنین برنا نوشت؛

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان، در رابطه با “جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی” گفت: مجلس یازدهم بر اساس معیار هایی که در  آیین نامه داخلی مجلس آمده است، در همه کمیسیون‌های تخصصی با وزرای پیشنهادی تشکیل جلسه داد و همه برنامه‌ها توانمندی وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده است.

او ادامه داد: مجلس یازدهم میزان تعهد و کارآمدی وزرای پیشنهادی را در جلسات متعدد بررسی کرده است و نتیجه کمیسیون‌های تخصصی و بررسی‌های آنان به صحن علنی ارائه شد. بر اساس مصلحت‌های کلی کشور و همچنین توانمندی‌ها، کارآمدی‌ها، ضرورت لحاظ نمودن بهره‌وری حداکثر تشکیل کابینه خواهد شد. ابعاد نظارتی مجلس بر قول های وزرای پیشنهادی و کارهایی که به عنوان وظیفه ذاتی و تبعی برعهده دارند انجام خواهد گرفت لذا مجلس یازدهم برای تامین مصالح ملی و منافع مردم از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

مقتدایی گفت: تشکیل کابینه بخش مهمی از روندهای آینده کشور است و به نظر می‌رسد با توجه به بررسی‌های بعمل آمده کابینه‌ای شکل خواهد گرفت که بتواند در بالاترین سطح خدمت رسانی کند. هنوز برای این که بگوییم چه حدی از کابینه رای می آورد زود است اما پیش‌بینی‌های قابل قبول این است که کلیت کابینه رای خواهد آورد اما میزان رای آوری هر یک از وزرا پیشنهادی مشخص نیست.

27215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی