بررسی عملکرد مدعیان لیگ برتر در نقل و انتقالات

سپهر ستاری: مدتی از آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی می‌گذرد و تیم‌های مختلف درحالی مشغول جذب نفرات مورد نظر خورد هستند که شنیده‌ها از درخواست‌های چند میلیاردی بازیکنان جکایت دارد. اتفاقی که کار مدیران باشگاه‌ها را بسیار سخت کرده و همین موضوع باعث شده خیلی از تیم‌ها نتوانند با نفرات مورد نظر خود قرارداد ببندد. تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال فصل گذشته را در بالای جدول به پایان رساندند و با توجه به شرایط نقل و انتقالات این سه تیم را به همراه گل‌گهر باید به عنوان کدعیان اصلی لیگ بیست و یکم به حساب آورد. البته از فولاد و تراکتور هم نباید غافل شد اما این دو تیم هنوز فعالیت خاصی نداشته‌اند. گل‌گهر که زودتر از بقیه تیم‌ها دست به کار شده بود تا این لحظه با مهدی تیکدری، محسن فروزان، محمدرضا خانزاده، حسین نخودکار و ایمان سلیمی قرارداد امضا کرده که در این بین قرارداد سلیمی به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در یک بازی دورهمی، فسخ شده است. تیم امیر قلعه‌نویی علیرضا ابراهیمی و علیرضا حقیقی را هم از دست داده که اولی راهی پرسپولیس شد و مقصد گلر سابق تیم ملی هنوز مشخص نیست.

پرسپولیس که زودتر از بقیه تیم‌ها دست به کار شد و علیرضا ابراهیمی را از جمع گل‌گهری‌ها به خدمت گرفت این روزها به دنبال جذب رضا اسدی است تا هافبک سابق تراکتور و سایپا که فصل قبل را در لیگ اتریش گذرانده بود را جانشین احمد نوراللهی کند. بازیکنی که با جدایی از جمع قرمزها شوک بزرگی به یحیی و تیمش وارد کرد و کار برای یافتن جانشین مناسب برای او سخت است. قرمزها به جز ابراهیمی با رضا دهقانی، هافبک سابق سپاهان و نساجی هم قرارداد امضا کرده‌اند و در آستانه جذب علی نعمتی از پدیده هم هستند که خرید دهقانی با توجه به تراکم وینگر در این تیم دور از انتظار بود. در این بین پرسپولیس باید جای خالی شهریار مغانلو که جدایی‌اش قطعی شده را هم پر کند اما تلاش این باشگاه برای جذب آقای گل فصل قبل یعنی سجاد شهباززاده تا این لحظه به نتیجه نرسیده است. اتفاقی که در مورد رضا اسدی هم رخ داده و هنوز حضور او مشخص نیست. گفته شده اگر پرسپولیس در جذب رضا اسدی ناکام بماند، محمد آبشک را جذب خواهد کرد. البته هنوز تکلیف تمدید قرارداد کمال کامیابی‌نیا هم مشخص نشده اما این باشگاه قرارداد مهدی شیری، وحید امیری و امید عالیشاه را تمدید کرده است.

پرسپولیس تا اینجای نقل و انتقالات به سراغ گزینه‌های خوبی رفته ولی موفقیت این تیم در نقل و انتقالات بستگی به جذب جانشین برای نوراللهی و مغانلو دارد. اگر یحیی بتواند در پست این دو نفر بازیکن خوبی را جذب کند مشکلی برای فصل بعد نخواهد داشت اما ناکامی در این دو پست شرایط قرمزها را کمی دشوار خواهد کرد.

بررسی عملکرد مدعیان لیگ برتر در نقل و انتقالات

برخلاف پرسپولیس، تیم سپاهان تا این لحظه هنوز به صورت رسمی با هیچ بازیکنی قرارداد امضا نکرده ولی گفته می‌شود فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و نیما میرزازاد به زودی راهی اصفهان خواهند شد تا رسما سپاهانی شوند. زردپوشان اصفهانی چند بازیکن باارزش خود را از دست داده‌اند و نویدکیا کار سختی برای جانشینی آن‌ها خواهد داشت. محمد محبی، کیروش استنلی، احسان حاج‌صفی، پیام نیازمند و مهدی ترکمان جداشده‌های سپاهان هستند و وضعیت سروش رفیعی و سجاد شهباززاده هم هنوز مشخص نیست اما احتمال می‌رود که این دو نفر در نهایت ماندنی شوند.

حسین حسینی دیروز پس از تمدید قراردا با استقلال از پیشنهاد سپاهان سخن گفت و به نظر می‌رسد با ماندن حسینی در جمع آبی‌ها، سپاهان به سراغ رشید مظاهری برود. در این بین شایعاتی مبنی بر مخالفت سانتاکلارا با معاوضه محبی و مغانلو هم شنیده شده که باید دید در روزهای آتی تکلیف این نقل و انتقال چه خواهد شد. سپاهان اگر بتواند آقای گل و آقای پاس گل لیگ برتر را برای فصل بعد هم حفظ کند گام بزرگی برای موفقیت در فصل آینده لیگ برتر برداشته است.

بررسی عملکرد مدعیان لیگ برتر در نقل و انتقالات

بدون تردید خبرسازترین تیم نقل و انتقالات در روزهای اخیر استقلال بوده که پس از یک هفته ناکامی این روزها با چند بازیکن جدید به توافق رسیده است. با این وجود مهم‌ترین خبر نقل و انتقالی آبی‌ها جدایی مهدی قایدی و پیوستن او شباب الاهلی امارات بود. اتفاقی که باعث ناراحتی شدید هواداران استقلال شده و باید دید در روزهای آینده چه کسی به عنوان جانشین قایدی جذب خواهد شد. استقلال تا امروز زبیر نیک‌نفس، امیرحسین حسین‌زاده، عارف آقاسی، علیرضا رضایی و محمدرضا آزادی را به خدمت گرفته که به جز نیک‌نفس 28 ساله بقیه نفرات جوان هستند و میانگین سنی آبی‌ها را پایین می‌آورند. هم‌چنین جعفر سلمانی، لوسیانو پریرا، امین قاسمی‌نژاد، اشکان دژاگه، رایان تفضلی و ابوالفضل جلالی هم دیگر نفرات مورد نظر فرهاد مجیدی هستند که باید دید جذب آن‌ها به کجا خواهد رسید.

در میان تمدیدی‌ها هم هنوز تکلیف فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی و ارسلان مطهری مشخص نشده ولی حسین حسینی، آرش رضاوند و سیاوش یزدانی قراردادشان را با استقلال تمدید کردند. در این بین شرایط رشید مظاهری هم هنوز مشخص نیست و ماندن یا رفتن او به زودی مشخص خواهد شد. هم‌چنین گفته می‌شود مجیدی برای جانشینی قایدی نیم‌نگاهی به جذب بازیکن خارجی هم دارد. استقلال تا اینجای نقل و انتقالات هنوز ستاره‌ای به خدمت نگرفته و موفقیت یا شکست آبی‌ها در روزهای آینده و پس از جذب هافبک بازیساز و مهاجم نوک مشخص خواهد شد.

بررسی عملکرد مدعیان لیگ برتر در نقل و انتقالات

بیشتر بخوانید:

واکنش باشگاه استقلال به شایعه استعفای مجیدی

دلیل قرارداد نبستن نعمتی با پرسپولیس چه بود؟

رکورد فوق‌العاده مربی ایرانی الاصل نوراللهی/عکس

258 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی