جزییات انتخاب رشته و پذیرش رشته‌های ارشد علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهلت انتخاب رشته محل های رشته های کارشناسی ارشد علوم پزشکی از تاریخ ۲ تا ۴ شهریور ماه خواهد بود و هم زمان، ویرایش انتخاب محل تحصیل نیز امکانپذیر است.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، عدم تکمیل فرم انتخاب رشته محل تحصیل در زمان مقرر به منزله انصراف بوده و داوطلب از روند آزمون حذف می شود و متعاقباً انجام اقدامی میسر نخواهد بود.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت، تمام پذیرفته شدگان دوره روزانه (رایگان) و غیر روزانه (شهریه پرداز) آزمون سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کنند و چه ثبت نام نکنند، سال بعد از سال قبولی، اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از شرکت در آزمون می شوند.

همچنین تمامی پذیرفته شدگان سنوات قبل (به جز پذیرفته شدگان سال گذشته دوره رایگان (روزانه) و شهریه پرداز (غیر روزانه) که مجاز به شرکت در آزمون سال جاری نیستند) در صورت ثبت نام در دانشگاه باید تا زمان قبولی در آزمون، انصراف دهند. بدیهی است در صورتی که دانشجویان این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند. از این رو داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشـتر به سـایت اینترنتی دانشـگاه یا مرکز مورد نظر مراجعه کنند. دبیرخانه شـورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده اند که در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچ گونه مسئولیتی نخواهند داشت.

با توجه به اینکه داوطلبان تا تاریخ ۳۱ شهریور باید فارغ التحصیل شوند، از این رو کسانی که بعد از تاریخ یادشده فارغ التحصیل خواهند شد به دلیل اینکه مجاز به شرکت در آزمون نبوده اند، باید از تکمیل فرم انتخاب رشته محل تحصیل خودداری کنند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت در صورتی که بعد از اعلام نتایج نهایی به دانشگاه ها، دانشگاهی اعلام کند در رشته ای به دلیل تعداد یک یا دو نفر پذیرفته شده، قادر به برگزاری دوره نیست، در این موارد یکی از سه حالت زیر برای فرد پذیرفته شده اجرا می شود:

الف-دانشگاه به فرد پذیرفته شده اعلام کند شروع دوره برای سال بعدی محفوظ مانده و از سال بعد با ورودی جدید شروع به تحصیل خواهد کرد.

ب-فرد پذیرفته شده در صورت احراز سایر شرایط و کسب نمره اولویت های بعدی با نظر مرکز سنجش آموزش پزشکی یا کمیسیون موارد خاص به یکی از اولویت های انتخابی بعدی خود، معرفی خواهد شد.

ج- در مواردی که فرد اولویت نداشته باشد با توجه به کسب نکردن نمره اولویت های بالاتر خود، با نظر مرکز سنجش آموزش پزشکی یا کمیسیون موارد خاص، در صورت احراز سایر شرایط به یکی از اولویت های انتخابی بالاتر، معرفی خواهد شد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه ای در دفترچه راهنما ذکر شده است. داوطلبان بر اساس دفترچه لازم است ابتدا انتخاب خود را تعیین کرده و سپس در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم اینترنتی مربوطه اقدام کنند.

داوطلبان توجه کنند اطلاعات لازم در خصوص گرایش های مختلف در هر رشته توسط گروه آموزشی دانشگاه تعیین می شود.

تمامی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون ورودی باید هم زمان با سایر داوطلبان عادی از ۲ تا ۴ شهریور ماه جاری نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام کنند. بنابراین لازم است با کد رهگیری خود وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل انجام دهند. این افراد فقط در زمان یاد شده مجاز به انتخاب رشته محل هستند.

داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دوره های مجازی دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند آیین نامه آموزش از راه دور دانشگاه های علوم پزشکی را مطالعه کنند. تحصیل در این دوره با پرداخت شهریه بوده و مبلغ آن توسط دانشگاه اعلام می شود.  

پذیرش در این دانشگاه ها منوط به پرداخت شهریه است و میزان شهریه در دوره های شهریه پرداز توسط دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

لازم است داوطلبان پیش از انتخاب رشته محل های خود، مبالغ شهریه و جزییات ییشتر را از دانشگاه های مورد نظر پیگیری کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی