دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت استاد حکیمی را تسلیت گفت

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی با صدور پیامی، درگذشت محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.
 
در پیام عاملی آمده است: خبر درگذشت اندیشمند توانا و عالم فرزانه، استاد محمدرضا حکیمی پس از طی دوران طولانی بیماری، موجب تأسف و تألم خاطر شد.

عاملی می افزاید: سال ها تدبر و تحقیق در علوم اسلامی، توحید محوری و عدالت‌طلبی و نشر فرهنگ و معارف اسلامی چهره‌ای ممتاز از ایشان در میان متفکران و روشنفکران اسلامی ساخته است که نمود آن در کتاب‌های تأثیرگذار و عالمانه ایشان از جمله: «الحیاه»، «جامعه‌سازی قرآنی»، «عقل سرخ»، «امام در عینیت جامعه»  و ده‌ها اثر دیگر جلوه‌گر است.

اینجانب این مصیبت را به محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خراسان، متفکران دینی و دوستداران و به ویژه خاندان محترم حکیمی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال رضوان الهی برای ایشان مسألت می‌ کنم.

به گزارش ایرنا، استاد حکیمی متولد ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ شمسی،‌ در ماه‌های اخیر چند بار به علت ابتلا به کرونا و بار دیگر به علت ضعف جسمانی ناشی از بیماری در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت، اما پس از بهبود وضعیت و با نظر پزشکان از بیمارستان ترخیص و روند درمان در منزل پیگیری می‌شد تا اینکه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه آخرین شب مرداد ۱۴۰۰ به علت کهولت سنی دیده از جهان فرو بست.

«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب» و «فریاد روزها» از مهم ترین آثار این اندیشمند ایرانی است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی