دعوت فناوران برای افزایش بهره‌وری نانوفیلترکامپوزیتی شیرین‌سازی گازترش

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، از آنجا که منابع عظیم نفت و گاز در کشور وجود دارد، افزایش بهره‌وری پالایشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در فرآیند استحصال گاز طبیعی، محصولات جانبی پالایش از جمله گاز ترش می‌توانند خطرآفرین باشند و لازم است با در نظرگرفتن اثرات زیست محیطی نسبت به شیرین‌سازی آن اقدام کرد.

در این راستا صندوق نوآوری وشکوفایی از گروه های پژوهشی و فناور توانمند برای ارایه راه حل دعوت کرد تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

مجری تحقیق باید ابتدا مطالعه جامعی بر فرآیند شیرین‌سازی گاز ترش داشته باشد. از جمله راهکارهای پیشنهادی و مورد استفاده در شرکت متقاضی، نانوفیلتر جاذب است که به منظور بهینه‌سازی آن، لازم است ترکیبات جاذب  so۳، so۲ و co۲ نیز بررسی شوند. سپس باید ترکیبات و روش‌های شناسایی شده جهت بهینه‌سازی نتایج حاصل و سنتز نانو فیلتر مورد آزمایش قرار گیرند تا نانو فیلتر سنتز شود.

در گام بعدی، فرآیند شیرین‌سازی با نانو فیلتر باید شبیه‌سازی و بهینه‌سازی شود. در نهایت، واحد احیا نانو فیلتر شبیه‌سازی شده و شرایط عملیاتی شیرین‌سازی بهینه می‌شود.

شرکت در فراخوان تحقیقاتی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.
 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی