انواع سایزهای میلگرد

بررسی انواع سایزهای میلگرد

این روزها در صنعت ساختمان‌سازی از مصالج ساختمانی مختلفی استفاده می‌شود تا به تمام نیازها برای یک سازه استاندارد پاسخ داده شود. میلگردها یکی از اصل‌ترین مصالح موجود در بازار هستند که بدون استفاده از آن‌ها، ساخت و ساز عملا به امری غیر ممکن تبدیل می‌شود. افراد برای خرید هر چه بهتر میلگردها و این که در این امر اشتباهی مرتکب نشوند، باید اطلاعات کافی داشته باشند.

آموزش پیرامون میلگردها هرگز پیچیده نیست و بعد از مطالعه چند مقاله در سایت آهن کیتا هم می‌توان به ویژگی‌ها و انواع هر یک پی برد. با این حال، کاربران زیادی مایل به دانستن انواع میلگردها بر اساس سایز آن‌ها بودند. میلگردها را به صورت کلی می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد که یکی از آن‌ها سایز است. بر همین اساس، امروز انواع این سایزها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با کاربردهای هر یک آشنا می‌شویم.

دسته‌بندی سایزهای میلگرد

سایزهای میلگردها با توجه به استفاده هر یک در ساختمان‌ها، در هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. در ایران اما به دلیل تنوع بالای سازه‌های گوناگون، میلگردهای مختلفی را هم به لحاظ سایز می‌توان در بازار یافت. از این سایزها باید ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸، ۳۲، ۳۶، ۴۰ و ۵۰ را نام برد که واحد هر یک بر حسب میلی‌متر است.

بررسی انواع سایزهای میلگرد

بنابراین طبیعی است از میلگردی با سایز ۱۰ صرفا برای ساختمان‌هایی که فشار و تردد افراد در آن کم است، استفاده می‌شود. این که در هر کجای آن سازه چه میلگردی باید استفاده شود هم بحث دیگری است که در زمان خرید میلگرد باید به یاد داشته باشید. همچنین در سوی دیگر، میلگردهای سایز ۵۰ یا نزدیک به آن برای مجتمع‌ها و ساختمان‌های بسیار بزرگی که افراد زیادی در آن تردد دارند، بهره برده می‌شود. بدیهی است به دلیل استفاده کمتر چنین میلگردهایی، کمتر کارخانه‌ای نسبت به ساخت آن اقدام می‌کند، یا این که تعداد تولید آن‌ها در کل چندان زیاد نیست.

از میلگردها برای بخش‌های گوناگون ساختمان‌سازی مانند فونداسیون، تیرها و ستون‌ها استفاده می‌شود و برای هر یک شاید نیاز باشد نوع خاصی از میلگرد تهیه شود. حال برای این که بدانید در کدام قسمت ازساختمان آینده خود باید از چه نوعی از میلگرد استفاده کنید، حتما مشورتی با متخصصان در این زمینه داشته باشید. آهن کیتا یکی از بهترین سایت‌ها برای ارائه انواع مشاوره‌ها به ساختمان‌سازان است.

کافی است از شماره تلفن‌های موجود در این سایت برای برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات به‌روز استفاده کنید. روزانه مشتریان و مخاطبان زیادی به کارکنان این شرکت تماس برقرار می‌کنند و در آخر به خواسته خود می‌رسند. آن‌ها رضایت زیادی از مشاوره‌های متخصصان سایت مذکور دارند و شما نیز می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

پرکاربردترین میلگردهای بازار

با وجود ذکر انواع میلگردها به لحاظ سایز، شما عزیزان باید با پرکاربردترین‌ها آشنا شوید. برخوردار شدن از اطلاعات در مورد این که کدام میلگردها پرفروش هستند، سبب خریدی بهتر خواهد شد. البته این به نقشه‌ای که طراحان برای یک ساختمان در نظر دارند، بستگی خواهد داشت. با این وجود، بد نیست بدانید برای ساختمان‌های عادی که نه بزرگ هستند و نه کوچک، معمولا سایز میلگردها کمتر از ۲۰ نیست و بالاتر از آن را تهیه می‌کنند.

کدام سایز میلگرد پرکاربردترین است؟

آرماتوربندی تیرها یکی از آن مواردی است که حتما باید در عملیات ساختمان‌سازی انجام شود. برای این منظور از میلگردهایی با سایز 14 تا 20 استفاده می‌شود. اگر فردی بخواهد اقدامات مربوط به فونداسیون ساختمانش را انجام دهد، سر وقت سایزهای میلگرد ۱۸ و ۲۰ می‌رود. شایان ذکر مجدد است که تمام این اندازه‌ها تقریبی بوده و همه چیز به نظر طراحان آن ساختمان بستگی خواهد داشت.

در ساختمان معمولی از چه سایز میلگردی استفاده می‌شود؟

ساختمان‌های معمولی که به صورت روزانه در سرتاسر کشور ساخته می‌شوند، به نسبت انواع دیگر ساختمان‌ها مصالح پرکاربردتری را نیاز دارند. البته فونداسیون و طبقات هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است، اما معمولا برای چنین سازه‌هایی از میلگرد ۱۴ هم استفاده می‌شود که بیشتر برای آرماتور بندی و ساخت بتن‌ها است.

جدا از آن، سایزهای میلگرد دیگری که در ساختمان‌ها از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود، ۱۲، ۱۶ و ۲۵ هستند. پیشنهاد ما این است از هر میلگردی که در بازار موجود است، بهره نبرید و دلایل فراوانی برای آن وجود دارد. برخی فروشندگان، میلگردها را با قیمت‌های زیادی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند که اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

در سوی دیگر، میلگردهایی هستند که شاید از نظر اقتصادی باعث صرفه‌جویی در بودجه شما شود، اما از کیفیت لازم برخوردار نیستند و در دراز مدت مشکلاتی را برای ساختمانتان به وجود خواهد آورد. متاسفانه امروزه ساختمان‌های فراوانی در کشور خراب می‌شوند که دلایل گوناگونی دارند و عدم استفاده از میلگردهای با کیفیت را می‌توان یکی از این موارد عنوان کرد.

چطور سایز میلگرد را تشخیص دهیم؟

یکی از مسائلی که کاربران به آن فکر می‌کنند، این است چطور می‌توان سایز میلگردها را پیدا کرد؟ شاید آن‌ها بخواهند خرید انجام دهند؛ آن هم دور از کلاهبرداری یا اشتباه فروشندگان. نخستین کار، تشخیص به صورت چشمی است. قطر این میلگردها تا حدودی با چشم قابل تشخیص است، اما این روش خطاهایی هم دارد. برای این منظور شابلون‌هایی در همان شرکت‌ها و کارخانه‌ها موجود است که سایز را به صورت دقیق نشان می‌دهد، یا این که می‌توانید وزن میلگردها را بگیرید و از روی وزن به سایز پی ببرید.

راهنمای تشخیص سایز میلگرد

تنوع بالا در آهن کیتا؛ خرید میلگردها با سایزهای مختلف

در پایان به این بحث می‌رسیم که اگر به برخی شرکت‌ها نتوان اعتماد کرد، پس باید سر وقت کدام مورد برای خرید میلگرد برویم؟ در پاسخ، آهن کیتا به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‎ها برای ارائه مصالح ساختمانی مهم مانند انواع میلگردها در حال فعالیت است و روزانه میلگردهای فراوانی را در اختیار مشتریان و ساختمان‌سازان قرار می‌دهد.

این شرکت از هر کارخانه مشهور در کشور، میلگرد هایی دارد که کیفیت را به ساختمان شما خواهد بخشید. تنها کافی است برای پیگیری قیمت میلگرد ۸ یا موارد دیگر با شماره تلفن‌های موجود در سایت این شرکت استفاده کرده یا برای سفارش میلگرد مدنظرتان با هر سایز، به صورت حضوری مراجعه کنید.

 

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی