دانشگاه‌ها با زلفی‌گل متحول می‌شوند

علی خلفی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره سابقه علمی محمدعلی زلفی گل، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ۴۰ سال اخیر تاکنون چنین نیرویی در این سطح علمی بالا در کشور انتخاب نشده بود. امیدوارم زلفی گل به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تحول دانشگاه انتخاب شود.

استاد تمام دانشگاه شیراز با اشاره به تحصیل زلفی گل در مقطع دکتری دانشگاه شیراز، اظهار داشت: زلفی گل در مقطع دکتری شاگرد بنده بود و از همان زمان نبوغ خود را نشان داد. زلفی گل ابتدا معلم مدرسه در دوره ابتدایی بود اما در یکی از کلاس های درس مقطع دکتری شاهد نبوغ او بودم. بنابراین از او خواهش کردم تعهد خود را از آموزش و پرورش بخرد و به کار علمی خود ادامه دهد.

وی افزود: با ورود زلفی گل به دانشگاه شیراز، او را به عنوان دانشجوی نمونه دانشکده علوم به دانشگاه شیراز معرفی کردم، بعد از آن او به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۸۳ جزو یک درصد دانشمندان پراستناد شیمی جهان و در سال ۸۶ جایزه رتبه اول پژوهش های بنیادی را در جشنواره خوارزمی از آن خود کرد. 

خلفی نژاد با بیان اینکه زلفی گل ده ها جایزه و نشان علمی دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان ریاست بر دانشگاه بوعلی سینا همدان، استادان و دانشجویان از او راضی بودند؛ اگر به عنوان وزیر علوم انتخاب شود، این خوش شانسی قسمت آموزش عالی می شود که از تجارب این استاد برجسته استفاده کند.

این پیشکسوت دانشگاه شیراز که دوره دکتری تخصصی شیمی را برای اولین بار در ایران راه اندازی کرده است، با تاکید بر اینکه همه اعضای هیأت علمی باید برای بهبود وضعیت آموزش عالی به زلفی گل در صورت دریافت رأی اعتماد کمک کنند، بیان کرد: زلفی گل همه مقاطع تحصیلی خود را در داخل کشور گذرانده و در علم به دنبال حقیقت است. آموزش عالی به فردی بدون حاشیه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری به مجلس معرفی شده است. 

جلسات صحن مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم از روز شنبه ۳۰ ام مردادماه آغاز شده است. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی