پشت پرده لابی جبهه پایداری علیه وزیر کلیدی دولت رئیسی

‌از نامه سرگشاده دو هفته پیش روان‌بخش عضو جبهه پایداری خطاب به ابراهیم رئیسی در مخالفت سفت و سخت با گزینه وزیر اطلاعات کاملا قابل پیش‌بینی بود که جبهه پایداری در صحن مجلس روبه‌روی خطیب به صف خواهد شد. خطیب از همکاران رئیسی در قوه قضائیه است و احتمالا بابت شناخت خوبی که نسبت به او دارد برای این سمت در نظرش گرفته است.

 از سوی دیگر تصور می‌شود که جبهه پایداری علی‌رغم تلاش‌هایش نتوانسته آن سهمی را که می‌خواسته از کابینه رئیسی بگیرد به ویژه وزارتخانه‌های حساس را. با پایان گمانه‌زنی‌ها برای وزیر اطلاعات دولت سیزدهم، اخبار حاکی از این بود که آرزوی جبهه پایداری برای تسلط بر این وزارتخانه، محقق نشده است.

نصرالله پژمانفر (نماینده مشهد و عضو تندرو جبهه پایداری) که تلاش می‌شد از طرف پروپاگاندای رسانه‌ای به عنوان گزینه اصلی وزارت اطلاعات در دولت سیزدهم مطرح شود و سیدمحمود نبویان که تلاش می‌شد نام او نیز در لیست کاندیداهای تصدی وزارت اطلاعات گنجانده شود، دو چهره مد نظر این جبهه برای وزارت اطلاعات بودند.

جبهه پایداری دیروز درحالی از در مخالفت با خطیب درآمد که قبل از آن‌ها گزارش کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون شوراها، در حمایت از گزینه وزارت اطلاعات در صحن قرائت شده بود. حالا باید منتظر ماند و دید که در روز رأی اعتماد این گزارش کارشناسی کمیسیون‌هاست که می‌تواند نظر مثبت نمایندگان را به سمت خطیب جلب کند یا هیاهو و لابی جبهه پایداری در برگرداندن نگاه صحن به سمت خطیب.

موافقان خطیب

با این حال در میان اعضای جبهه پایداری هم گویا همبستگی کاملی وجود ندارد. مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی از جمله موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات بود.

پشت پرده لابی جبهه پایداری علیه وزیر کلیدی دولت رئیسی

27215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی