بهترین رشته هنر برای دختران

مشاوره انتخاب رشته

از آن جایی که امروزه همه مخصوصا خانم ها به دنبال استقلال مالی و در آمد خوب در محیطی مناسب هستند. انتخاب رشته ای سرنوشت ساز و سنجیده می تواند کمک شایانی برای دست یابی به خواسته هایی از این قبیل کند. شما ممکن است، دختر خانم 15 ساله ای باشید که بین سه راهی رشته های نظری، رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش سردرگم مانده. شایدم دختر خانمی 18، 19  ساله اید که درگیر انتخاب رشته از طریق کنکور گروه هنر هستید. احتمال دارد جزو آن دسته از والدین نگران در مورد آینده فرزند خود و آینده رشته تحصیلی ایشان باشید. به هرحال به شما عزیزان حق می دهیم و نگرانی شما را کاملا درک می کنیم فرایند مشاوره انتخاب رشته می تواند بسیار موثر و آینده ساز باشد.

اما مشاورین آویژه با هدف کاستن از نگرانی شما پا به عرصه نهاده اند و با گرفتن تست های فوق تخصصی شخصیت کمک به خودشناسی می کنند. کسی که می خواهد در فرایند انتخاب رشته شرکت کند باید اطلاعات جامعی از بعد های مختلف شخصت خود داشته باشد. با دانستن استعداد و تیپ شخصیتی، فرد می تواند انتخاب رشته ای متناسب با خودش داشته باشد و از هر گونه پشیمانی جلوگیری به عمل آورد. همچنین مشاورین آویژه به فکر قرار دادن اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان انتخاب رشته هنر و هم راهی این عزیزان افتادند.

بهترین رشته هنر برای دخترم!!

  • متاسفانه در برخی جوامع امروزی تا می شنوند که فلانی برای ادامه تحصیل به هنرستان می رود مسیر ذهنی خاصی در سر مردم شکل می گیرد. این مسیر ذهنی شامل درس خوان نبودن فرد، راحتی هنرستان و… است؛ اما اگر شما واقعا شیفته هنر باشید نباید به این ذهنیات توجه کنید. زیرا هدف شما ادامه تحصیل در بهترین رشته هنر برای دختر است و کار های عملی را بیشتر از کار های تئوری می پسندید. رشته های ارائه شونده در هنرستان به دو دسته تقسیم می شوند.

هنرستان فنی حرفه ای

هنرستان کار و دانش

  • بعضی از رشته های پر طرفدار هنرستان عبارتند از: نقاشی، گرافیک، فوتوگرافیک، نقشه کشی معماری، حسابداری، طراحی دوخت، کامپیوتر، طراحی صنعتی، پویانمایی، تربیت بدنی و نمایش و سینما.

اگر بخواهیم از بهترین رشته هنر برای دختران صحبت کنیم، قطعا این بهترین بودن از نظر هر کس ملاک های خاص خود را دارد. ملاک هایی از قبیل میزان درآمد، زمانی که برای تحصیل در رشته مورد نظر صرف می شود، بازار کار رشته مورد نظر، محیط کار، میزان هزینه لازم و خیلی چیز های دیگر. مشاورین مرکز آویژه با در نظر گرفتن معیار های مهم مد نظرتان، شما را برای داشتن بهترین انتخاب رشته هنر برای دختران یاری می کنند. در ادامه توضیحات جزئی تری درمورد برخی رشته ها داریم با ما همراه باشید.

 شرکت در کنکور شناور هنر

 یک دانش آموز دبیرستانی به هر دلیلی ممکن است به فکر شرکت در کنکور هنر و برنامه ریزی برای کسب موفقیت در این آزمون بیفتد. اما قبولی در رشته های هنر خیلی آسان هم نیست برخی از این رشته ها آزمون های عملی خاص خود را دارند. یک دانش آموز دبیرستانی برای کسب موفقیت در کنکور هنر باید دروس تخصصی زیر را برای پاسخ به سوالات کنکور بخواند.

  • درک عمومی هنر
  • درک عمومی ریاضی – فیزیک
  • ترسیم فنی
  • خلاقیت تصویری و تجسمی
  • خلاقیت نمایشی
  • خلاقیت موسیقی
  • خواص مواد

شما برای اینکه بفهمید بهترین رشته هنر برای دختر کدام رشته است باید با توجه به خواسته ها و ملاک هایتان به رشته ها نگاه کنید. اما بر اساس اولویت بندی عموم داوطلبان می توان پر طرفدار ترین رشته های هنر را برای دختران به صورت زیر اولویت بندی کرد.

  • سینما
  • طراحی صنعتی
  • بازیگری
  • نقاشی
  • گرافیک

مشاوره انتخاب رشته هنر

 

بازار کار رشته های هنر برای دختران

  • به طور کلی رشته های مرتبط به هنر در ایران بازار کار نسبتا خوبی دارند و محصلان این رشته ها زود به درآمد می رسند. از آن جایی که خانم ها در کار های هنری استعداد و توانایی بیشتری دارند. کار ها را با ظرافت جلو می برند، در نتیجه در رشته های هنری موفق تر هستند. اما خب به طور کلی بازار کار رشته هنر افراد دارای خلاقیت را مطلبد و خواهان انسان بی استعدادی که صرفا مدرک تحصیلی دارد نیست. اگر شما هنرمندی خلاق و توانمند باشید می توانید در برخی مراکز دولتی که در لیست زیر از آن ها نام برده ایم فعالیت کنید.
  1. وزارت ارشاد
  2. مطبوعات رسانه ای
  3. شهرداری ها
  4. موزه ها
  5. آثار باستانی
  6. مناطق گردشگری

جدا از میزان درآمد چشم گیری که با اشتغال در هر یک از این مراکز به دست می آورید، می توانید از خلق اثر در راستای جذابیت نهفته شده درشغل خود لذت ببرید.

شهرت در هنر

در اغلب موارد وقتی از افراد در مورد بهترین رشته هنر برای دختر می پرسند به توضیح در رابطه با بیشترین درآمد ممکن از رشته مورد نظر می پردازند. علی رغم این موضوع افرادی زیادی به دنبال خلق آثار هنری خارق العاده و کسب شهرت از طریق هنر هستند. همان افرادی که در پایان کارشان با کلی ذوق پای اثر خود، با پیچ و تاب قلمی روان امضایی برای ثبت مالکیت می نشانند. این افراد به هنر به عنوان منبع درآمد نگاه نمی کنند بلکه آن را مرکز معروفیت می دانند. افرادی که دارای استعداد ذاتی نهفته در پوست و استخوان خود هستند، همچنین ذهنی خلاق و منعطف دارند در کسب شهرت موفق ترند. می توان گفت این ها در راستای شهرت به محبوبیت و سپس درآمد خوب می رسند.

 برخی رشته های پولساز رشته هنر

 رشته سینما

رشته سینما تلفیقی از صدا و تصویر و انتقال دهنده مفهوم مد نظر افرد پشت صحنه است. این رشته دارای چهار گرایش اصلی زیر است.

 

  1. کارگردانی
  2. فیلمنامه‌ نویسی
  3. تدوین
  4. تصویربرداری

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان برای کار در سینما و ظرفیت محدود این سازمان برای گرفتن نیرو وضعیت این رشته چندان مناسب نیست.

از آن جایی که اغلب گرایش های سینما به صورت عملی است و می توان گفت درگیر فعالیت های تئوری نیست، یک هنرجوی رشته سینما باید فردی به روز و اجتماعی باشد. همچنین این هنرجو باید توانایی جذب مخاطب و قدرت بیان عالی باشد.

مرکز مشاوره  انتخاب رشته آویژه

رشته طراحی صنعتی

اگر از افراد صاحب نظر در مورد رشته های پر درآمد هنر بپرسید یقینا یادآور میزان پولساز بودن رشته طراحی صنعتی می شوند. در رشته طراحی صنعتی تمرکز طراحان بر تولید ابزاری با کارایی راحت و ظاهری جذاب برای عموم مردم است. شما پس از فارغ التحصیل شدن در این رشته می توانید با فعالیت  در محل های زیر به درآمد خوبی دسترسی پیدا کنید.

  1. کار خانه های صنعتی
  2. مدل سازی کامپیوتری برای شرکت ها
  3. قطعات ماشین های ساختمانی
  4. فعالیت در شرکت های طراحی داخلی
  5. فعالیت در شرکت های طراحی صنعتی
  6. دفاتر تبلیغاتی

رشته بازیگری

خیلی ها از دوران کودکی رویای بازیگر شدن را در سر می پرورانند. اما این آرزو صرفا از روی دیدن فیلم و سریال و جذب شدن مخاطبین به بازیگران به وجود می آید. اغلب این افراد هرگز در برابر سختی های این شغل و تحصیل در این رشته تاب نمی آورند. کسی که علاقه مند به بازیگری است باید توانایی انجام کار گروهی را داشته باشد. همچنین از استقامت و آمادگی جسمانی و وضعیت روحی خوبی برخوردار باشد. فردی که اقدام به تحصیل در رشته بازیگری می کند باید توانایی انعطاف و سازگاری سریع با شرایط را در خود ببیند. همه افراد پس از فارغ التحصیلی در رشته بازیگری به درآمد زیاد نمی رسند و ممکن است مدت طولانی را بدون درآمد بگذرانند. برای کسب درآمد از بازیگری باید ذهنی خلاق و با استعداد داشته باشید همچنین قدرت یادگیری سریع برای کسب موفقیت شما بسیار موثر است.

سخنی از مشاورین آویژه

لازمه کسب موفقیت برای یک دختر خانم در رشته هنر عشق و علاقه به آموختن هنر و شکوفایی استعداد های نهفته در ذاتش است. کسی که همواره به عنوان یک منبع پولساز به هنر نگاه می کند، هیچوقت موفق به کشف استعداد های خود در زمینه هنر نمی شود. بالعکس اگر کسی به فکر خلق اثر هنری باشد در راستایی شکوفایی استعداد هایش به درآمد خوبی نیز خواهد رسید. بهترین رشته هنر برای دختر خانم ها برای هرکدام با توجه به علاقه و توانایی هایشان متفاوت است. و ممکن است دختر خانمی با توجه به استعداد هایش در اشباع ترین رشته هنر بیشترین درآمد را داشته باشد. یا بالعکس در رشته ای با وضعیت بازار کار خوب اصلا جذب نشود. برای کشف استعداد ها و توانایی های خود می توانید از اطلاعات و تجربیات مشاورین آویژه بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت avije.org مراجعه کنید.

انتهای رپورتاژ‌ آگهی/

 

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی