توسعه فناوری‌های نوین برای بهره‌برداری از منابع جدید آب

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه بهره‌برداری از منابع جدید از جمله اهداف محوری معاونت علمی و فناوری در حوزه آب این ماده حیاتی است.

کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان، اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی را طراحی کرده است تا با اجرای آنها گامی اثرگذار برای توسعه فناوری‌های مرتبط با این حوزه بردارد.

به همین دلیل به دنبال گسترش فناوری‌های اکتشاف، استحصال و بهره‌برداری از منابع جدید آب برای مصارف مختلف شرب، صنعتی و کشاورزی است، این کار را نیز با استفاده از توان تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و با به میدان آوردن ظرفیت‌های بخش دولتی و مرتبط با این حوزه انجام خواهد داد.

به طور مثال یکی از تلاش‌ها در این زمینه حمایت از ارتقاء سطح علمی و فناوری در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است،‌ ظرفیت‌های دانشی که می‌تواند راه‌گشای کشور در زمینه رفع نیازها و حل چالش‌های موجود باشد، همچنین در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد با ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و یافتن حلقه‌های مفقوده بین نهادهای علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی فعال کشور به این روند شتاب دهد.

در حال حاضر، این کارگروه به دنبال تامین و حفظ منابع جدید آب، مدیریت کمی و کیفی منابع آب و خاک، اعمال مدیریت ریسک و بحران در زمان وقوع خشکسالی و سیل، کاهش فرسایش و حفاظت از خاک در سطح حوزه‌های آبخیز کشور و حفاظت و بهره‌برداری مناسب از محیط زیست است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی