آموزش کامل نصب کفپوش رولی

کفپوش رولی از نظر طرح و رنگ، تنوع بالایی دارد و همچنین سرعت نصب بالایی در مقایسه با سایر کفپوش­ها دارد. اگر شما نیز قصد استفاده از کفپوش رولی را دارید با آموزش کامل نصب کفپوش رولی ارائه شده در این مطلب می­توانید به تنهایی نصب این کفپوش را انجام دهید، با ما همراه باشید:

خرید کفپوش رولی این روزها به دلیل نصب آسان، ظاهر زیبا و قیمت مناسب بسیار رایج است و افراد بسیاری برای پوشش کف ساختمان­های اداری، تجاری، مسکونی و… به سراغ این نوع کفپوش می­آیند. این کفپوش از جنس پی وی سی است و به دلیل شکل ظاهری خود به کفپوش رولی معروف است. نصب کفپوش رولی به دلیل مقاومت بالای لایه رویی و جنس پلاستیکی آن، حتی در محیط­های مرطوب و با ترافیک بالا نیز امکان پذیر است.

پیش از نصب کفپوش رولی باید به چه نکاتی توجه نمود؟

پیش  از نصب کفپوش رولی رعایت نکات زیر کمک می­کند تا بهترین خروجی را از این پروسه دریافت کنید:

بهترین کفپوش رولی را انتخاب کنید

انواع کفپوش را به خوبی بررسی کنید و پس از آن با دقت، بهترین کفپوش رولی را از بین آن­ها انتخاب و خریداری نمایید. با یک انتخاب صحیح تا سال­ها می­توانید از داشتن یک کفپوش زیبا و باکیفیت لذت ببرید.

موانع را از سر راه بردارید

نصب کفپوش نیازمند برداشتن موانع مختلف و زیرسازی کف است. تمامی وسایلی که در فضای موردنظر هستند و مانعی برای نصب کفپوش هستند را از فضا دور کنید. برای مثال در صورتی که در پروسه بازسازی خانه قصد نصب کفپوش رولی برای آشپزخانه را دارید باید لوازمی چون یخچال، میزنهارخوری و… را به بخش دیگری از خانه منتقل کنید.

بعد از درآوردن قرنیزها، کف را به خوبی جاروکشی کنید و با یک دستمال نمناک کاملاً از تمیزی کف مطمئن شوید. در صورت وجود کفپوشی قدیمی، باید نسبت به برداشتن آن نیز اقدام کنید.

لایه زیرین را تعمیر و آماده­سازی نمایید

سطح زیرین کفپوش رولی باید صاف و مسطح باشد. در صورتی که قصد داشته بر روی سطوحی مانند سرامیک و موزائیک کفپوش رولی را نصب کنید باید ابتدا با چسب چوب، سیمان سفید یا سیاه و کمی آب بتونه­ای بسازید و پس از آن تمامی نقاط شکسته و آسیب دیده را بپوشانید.

دقیق اندازه­گیری کنید و الگوی کاغذی را قرار دهید

اگر فضایی که قصد دارید برای آن از کفپوش رولی استفاده کنید بزرگ است یا برخی از نقاط برای اندازه­گیری در دسترس نیستند می­توانید برای صرفه­جویی در وقت و هزینه از الگوی برشی کاغذی استفاده کنید. باید سه روز منتظر بمانید تا لایه­های زیرین به خوبی با دما و رطوبت فضا سازگاری پیدا کنند. این را به یاد داشته باشید که برای آن که سطح کفپوش رولی صاف و یکنواخت باشد به لایه زیرین مناسبی نیاز است.

چه ابزاری برای نصب کفپوش رولی نیاز است؟

جهت اجرا و نصب کفپوش رولی شما باید ابزار و لوازم زیر را در اختیار داشته باشید:

  • چسب
  • متر
  • ماله
  • دیلم
  • تراز
  • قالب چوبی
  • حوله
  • کاتر یا چاقو
  • لیسه شانه­ای

برای نصب کفپوش رولی از چه چسبی استفاده می­شود؟

برای نصب کفپوش رولی باید از نوعی چسب صنعتی بر پایه تینر که به چسب فوری معروف است استفاده کنید. این چسب خیلی زود خشک و سفت می­شود و به همین دلیل نصب و چسباندن کفپوش رولی در سریع­ترین زمان ممکن انجام خواهد شد و البته نیاز است که فرد نصاب کفپوش رولی از سرعت و مهارت کافی برخوردار باشد.

چگونه کفپوش رولی را نصب کنیم؟

در بخش­های قبلی با مراحل پیش از نصب آشنا شدیم و اکنون شما می­توانید بر روی بستری که از قبل آماده کرده­اید کفپوش رولی را نصب کنید:

  • برای این کار در قدم اول رول­های کفپوش­ها را خوب تمیز کنید و به دقت براساس اندازه­گیری­های قبلی با کاتر یا چاقویی تیز برش بزنید تا آماده نصب باشند.
  • حال یک لیسه شانه­ای با لبه­هایی نزدیک به هم بردارید و به کمک آن چسب را بر روی کف موردنظر پخش کنید. مراقبت باشید که از میزان چسب کافی (نه کم و نه زیاد) استفاده نمایید.
  • هنگامی که چسب تقریباً خشک شده باشد می­توانید رول­های کفپوش را به آرامی روی سطح چسب خورده بچسبانید. معمولآً نصاب­های حرفه­ای با لمس سطح چسب خورده، زمان مناسب نصب را تشخیص می­دهند.
  • برای آن که تمامی سطح کفپوش رولی به چسب آغشته شده و خوب به کف بچسبد یک قالب چوبی حوله پیچ شده را روی کفپوش بکشید تا همه سطوح چسبی شده و حبابی باقی نماند.
  • برای تمیزی هر چه بهتر کار، در چسباندن اطراف چهارچوب درب­ها و گوشه­های دیوار دقت بیشتری به خرج دهید.
  • پس از نصب، چند ساعت اجازه دهید تا چسب به خوبی خشک شود.

نصب کفپوش رولی چه مزیتی دارد؟

کفپوش رولی یکی از مناسب­ترین کفپوش­ها برای فضاهای مختلف است و به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال نصب کفپوش رولی هستند. از مزایای نصب این کفپوش می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. این کفپوش ضدآب است و به همین دلیل برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز مناسب است؛
  2. دوام بالایی دارد و از این رو خرید و نصب آن بسیار مقرون به صرفه است؛
  3. در مقابل دیگر کفپوش­ها دیرتر کثیف می­شود؛
  4. کفپوش رولی یک کفپوش آنتی باکتریال و ضدمیکروب است؛
  5. به راحتی قابل نظافت است؛
  6. در مقابل ساییدگی و خراشیدگی از خود مقاومت بالایی نشان می­دهد؛
  7. به نسبت دیگر محصولات مشابه، یک کفپوش ارزان به شمار می­آید؛
  8. به راحتی قابل نصب است؛
  9. در مقابل اصطکاک بسیار مقاوم است.

کلام آخر

کفپوش رولی از جنس پی وی سی است و جزو مشتقات نفتی محسوب می­شود و به همین دلیل ممکن است در زمان نصب کمی بوی نفت از آن استشمام شود که البته خیلی زود از بین خواهد رفت. این کفپوش همانطور که گفته شد نصب آسانی دارد و همچنین بسیار بادوام و مقاوم در برابر رطوبت و آب است و برای هر فضایی امکان استفاده از آن وجود دارد.

شما می­توانید در صورت داشتن حوصله و دقت کافی خود به تنهایی اقدام به نصب این کفپوش نمایید و در غیراینصورت می­توانید این کار را به یک نصاب حرفه­ای بسپارید. تیم گامان تزیین جاوید دارای ماهرترین نصابان کفپوش رولی است که در کمترین زمان، نصب کفپوش رولی را انجام خواهند داد.

شما همچنین می­توانید در فروشگاه گامان تزیین جاوید انواع کفپوش رولی را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب مشاهده نمایید. اطلاعات تماس شرکت گامان تزیین جاوید:

شماره تلفن : 02188176255 و 02188176259

آدرس شرکت: تهران، سیدخندان، سهروردی شمالی، بالاتر از میدان پالیزی، روبروی برج بهشت، مجتمع تجاری ابن یمین، طبقه بالا روبروی آسانسور

 

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی