رشته تخصصی وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه زیرساخت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی یوسفی روز یکشنبه در جریان بررسی صلاحیت عیسی‌زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کابینه توانمند یا به فرمایش رهبری جوانان مومن انقلابی یعنی کارآمدترین و متخصص‌ترین فرد در این شرایط حساس کشور مشکلات مردم را حل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ارائه برنامه و کارنامه فرد، کارآمدی وی را مشخص می‌کند و اینکه این فرد در هر حوزه‌ای که بوده آیا تحولگرا بوده در مقابل رانت‌ها و تعارض منابع اقدام موثر انجام می‌داد یا مرعوب لابی‌ها می‌شده است. در عین اینکه افتخار می‌کنیم جوان‌ها در این کابینه در کنار پیشکسوتان قرار دادند اما جوان بودن به معنی جوانی برای مجلس موضوعیت نخواهد داشت بلکه باید کارآمدی وجود داشته باشد.

یوسفی خاطرنشان کرد: رشته تخصصی وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه زیرساخت است. نباید فراموش کرد در وزارت ارتباطات ۲ ساحت داریم، یکی در حوزه زیرساخت‌ها که باید کار شود اما کارهای زیادی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و دیگری در حوزه نرم‌افزار و مدیریت منابع در حوزه حکمرانی در فضای مجازی که بهتر بگویم فضای مجازی امروز فضای حقیقی است و بیشتر جریانات و تصمیم‌گیری‌ها، معیشت و اقتصاد مردم به فضای مجازی گره خورده است.

وی ادامه داد: کسی باید در حوزه نرم‌افزاری بیاید که صاحب برنامه بوده و شهامت ایجاد تحول را داشته باشد که ایشان در سوابق گذشته‌اش و راه‌اندازی مرکز دیجیتال در وزارت ارشاد که سابقه نداشت، این موضوع را ثابت کرده است.

نماینده مردم اهواز و حمیدیه و کارون در مجلس گفت: فراموش نکنیم برخی‌ها در حوزه نرم‌افزار محصولاتی را تولید می‌کردند اما از آنجایی که بحث مالکیت معنی مطرح نبود با کپی پیست تلاش آن جوان متخصص به فنا می‌رفت این موضوعی است که نشان می‌داد که کسی شهامت این کار را دارد.

یوسفی عنوان کرد: در دستگاه قضایی فراموش نکرده‌ایم اگر کسی می‌خواست ببیند پرونده‌ای دارد یا کسی از وی شاکی شده و یا در موضوعات قضایی ورود کرده باید به شکل حضوری می‌رفت و در آنجا صف‌های عریض و طویلی شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که برای رای اعتماد خدمت آقای رییسی و همه وزرایی که در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند عنوان کردیم، ساماندهی نیروهای شرکتی و نیروهایی است که الان در پرداخت حقوق و دستمزد هم در وزارت نفت و در سایر وزارتخانه، یا بحث کارگزاران ICT روستایی یا دفاتر خدماتی که الان با وزارت ارتباطات در ارتباط هستند و یا بازنشستگان را در دستور کار داشته و برنامه مشخص در این زمینه داشته باشند که ایشان قول داده‌اند این اتفاق بیفتد.

یوسفی با اشاره به بحث حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نباید فراموش کنیم که فقط به صورت سنتی در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کنیم بلکه ایجاد پهنای باند و ارتباطات و هاب منطقه شدن از نظر اینترنتی و مبادلات اینترنتی می‌تواند برای ما ایجاد بازارهای جدید کند.

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار در حوزه زیرساختی دولت هوشمند دیجیتال گفت: براساس برنامه ششم حداقل ۴۰ درصد از مراجعات به وزارتخانه‌ها باید در فضای الکترونیکی و استفاده از شبکه ملی اطلاعات می‌آمد که متاسفانه تا الان محقق نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: بحث‌هایی که برخی‌ها مطرح می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند فضای مجازی را ببندند. ما نماینده مردم هستیم، اقتصاد مردم در فضای مجازی برای ما مهم است اما در آنجا حفظ مالکیت باید مشخص شود. چه کسی پاسخگو است به کسی که در فضای مجازی در پلتفرم‌های خارجی و داخلی کار می‌کند و هیچ نظارتی هم نیست و حق مالکیت وی هم از بین می‌رود ما پیگیر این موضوع هستیم و از ایشان می‌خواهیم در این خصوص ساماندهی صورت بگیرد.

وی با اشاره به حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:‌ اگر ما بخواهیم در حوزه اقتصاد بحث بیکاری را حل کنیم با توسعه کارخانه در حوزه‌های زیرساختی امکانپذیر نیست باید بپذیریم که در حوزه دیجیتال می‌توانیم حداقل با برنامه‌ای که ایشان ارائه داده به سهم ۱۰ درصدی برسیم که در خیلی از کشورهای این سهم ۳۵ درصد است و این با حمایت از جوانانی امکانپذیر است که در حوزه نرم‌افزارها و پلتفرم‌های داخلی و کسانی که در بحث دانش‌بنیان تلاش می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به حوزه روستایی گفت: با توجه به اینکه ما در روستا ۳.۵ میلیون دانش‌آموز داریم و ۲۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند الان با توجه به بحث آموزش و پرورش در فضای مجازی و کرونا این سه میلیون دانش‌آموزی که دست دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند را نادیده گرفته‌ایم که البته جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

223223

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی