سقوط قیمت طلا، سکه و دلار ادامه دارد

به گزارش ساناپرس در ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار مبادلات آزاد ایران، امروز پنجشنبه ۲۹ تیرماه باز هم ارزش دلار، سکه و طلا با افت محدودی همراه بود.

در ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار آزاد مبادلات، دلار با ۱۵۸ تومان کاهش در کانال ۴۸ هزار تومان باقی ماند.

قیمت سکه امامی با کاهشی محدود به ارزش ۲۷ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد و طلای ۱۸ عیار با ۸ تومان کاهش قیمت به مرز خطرناک ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان رسید تا در روزهای آینده شاید به تجربه کانال پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ برسد.

علیرغم نظر کارشناسان که معتقدند این کاهش قیمت مقطعی خواهد بود و در هفته‌های آتی طلا، دلار و سکه رشد چشمگیری خواهند داشت، نظر مقامات متفاوت است و با سیاست‌هایی که اتخاذ کردند امیدوارند ثبات قیمت را مانند هفته‌های گذشته حفظ کنند و با همین روال باز هم کاهش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

سیر نزولی طلا و سکه تا کجا ادامه خواهد داشت؟

کارشناسان بازار طلا در ایران مدعی شدند که نوسانات قیمت اونس جهانی طلا و روند کاهشی قیمت دلار، تاثیری مستقیم بر روی کاهش قیمت طلا و سکه در ایران داشته و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

یکی از کارشناس بازار طلا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به کاهش ۲.۵ میلیون تومانی قیمت سکه و ۳۰۰ هزار تومانی طلای ۱۸ عیار در هر گرم، عنوان کرد: «طبق پیش‌بینی‌ها و ورشکستگی بسیاری از بانک‌های آمریکا، قیمت اونس جهانی طلا در ابتدای سال ۲۰۲۳ با رسیدن به ۲۰۷۷ دلار باعث افزایش قیمت‌ها شد و در زمان کنونی با پایین آمدن میزان تقاضا در بازار جهانی و رسیدن نرخ جهانی هر اونس طلا به ۱۹۶۰ دلار، کاهش قیمت‌ها در بازار ایران را شاهد بودیم.»

وی در ادامه افزود: «بهبود وضعیت سیاسی داخل کشور و روابط خارجی ایران با دیگر ملل نیز در سیر نزولی قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.»

اخباراقتصاد
پربازدیددلارویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی