اعتراض نمایندگان مجلس به کندی روند واکسیناسیون/ داروی ممنوعه برای درمان کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهمترین اخبار کرونایی امروز درباره دو موضوع است: اول درباره مرگ و میر ناشی از این بیماری و دوم درباره مساله واکسیناسیون که تبدیل به یک مطالبه همگانی شده و حالا مشخص می شود که بسیاری از اشخاصی که به عنوان پزشک و متخصص گفته بودند واکسن نباید وارد شود، حرف دیروز خود را دیگر قبول ندارند.

یکی از این اشخاص شهریاری نماینده مجلس و رییس کمیسیون بهداشت است. شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوال‌های فاطمه صداقتی گفت: به هوای تولید واکسن داخلی، در خرید واکسن خارجی تاخیر داشتیم. فکر می‌کردند می‌توانند انجام دهند، برای اینکه اینها اکثرا تجربه اولشان بود. شکی نیست سهل‌انگاری شد.

یک نماینده دیگر از حوزه انتخابیه چابهار هم در مجلس شورای اسلامی گفته است: آقای مخبر به مردم توضیح دهد چرا صحبت‌هایش در خصوص تولید واکسن اجرایی و محقق نشد زیرا این حق مردم است بدانند چه چیزی اتفاق افتاده است.

 با این وجود امروز گمرک ایران اعلام کرد با لحاظ کردن آخرین محموله چینی واکسن وارداتی، مجموع واکسنهای وارداتی کشور از ۲۵.۵ میلیون دز عبور کرد.

اعتراض نمایندگان مجلس به کندی روند واکسیناسیون/ داروی ممنوعه برای درمان کرونا

کمبود دارو هم بخش دیگری از تراژدی کرونا در کشور است. با این حال پس از مدتها کمبود دارو و سرم در کشور، باز هم گمرک ایران اعلام کرد ۱۲۱ کامیون سرم وارداتی از سامانه های گمرکات ترخیص شده است که ظاهرا با این میزان واردات دیگر تامین نیاز داخلی سرم دچار اختلال نخواهد بود.

امروز زمان بازگشایی مدارس توسط رییس جمهور بررسی شد و ظاهرا قرار شده تا زمانی که کرونا به صورت کامل مهار نشده، مدارس بازگشایی نشود. همچنین امروز عدد بسیار بزرگ ۸۰ هزار بیمار کرونایی تحت درمان از سوی معاون وزیر بهداشت منتشر شد. معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور بستری هستند و بیش از ۳۰ هزار نفر هم روزانه به صورت بستری موقت، خدمات دریافت می‌کنند.

قاسم جان‌بابایی بعدازظهر جمعه در بازدید از بیمارستان کلاله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور بستری بوده و بیش از ۳۰ هزار نفر هم روزانه به صورت بستری موقت، خدمات دریافت می‌کنند.

البته وزارت بهداشت بخشنامه کرده که برخی داروها را برای درمان کرونا نباید استفاده کرد. از جمله دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: استفاده از قطره نفازولین در بینی برای پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ممنوع است.

بررسی فجایع کرونا در ایران نشان می دهد هفته گذشته ۲۶۷۴۱۷ نفر در ایران به کرونا مبتلا شدند ۴۰۴۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. به عبارت دیگر هر دو و نیم دقیقه یکی از هموطنان در اثر این بیماری بدرود حیات گفته است. این یعنی مردم هر روز با تعداد زیادی از اجساد که باید برای تدفین آماده شوند، روبرو هستند.

واقعیت این است که امروز هم کرونا به فاجعه مرگ ۵۵۵ هموطن دیگر طی شبانه روز گذشته منجر شد. آمار کرونا در شبانه روز گذشته اعلام شد و بر همین اساس، ۲۸۸۳۳ نفر دیگر به تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور افزوده شد.

اعتراض نمایندگان مجلس به کندی روند واکسیناسیون/ داروی ممنوعه برای درمان کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ هزار و ۸۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر رسید.

همزمان با خیز دوباره کرونا در ایران که مقامات وزارت بهداشت تحت عنوان «موج پنجم» از آن نام می‌برند، آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشور طی هفته‌های گذشته، روند افزایشی یافته است. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۰ هزار و ۸۱۰ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۸۶۸ هزار و ۱۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۷ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۸۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۳۵۲۳۱

جامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی