وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از برنامه‌های خود سخن گفت

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، باغگلی در این توئیت نوشت: در دومین گفت وگو با مردم عزیزمان، درباره نگاه خودم به مدرسه و نقش آن در تعریف معنای زندگی توضیح دادم. همچنین نقش معلم در این تعریف جدید را تبیین کردم و اشاره کردم که با تمرکززدایی باید زمینه خلاقیت او را در نظام تعلیم و تربیت فراهم کرد.

وی افزود: این گفت وگوها ادامه خواهد داشت.

او در این ویدئو که متن کامل آن به شرح زیر است، می گوید : 

بیایید از خودمان یک سوال بپرسیم، مدرسه کجاست؟ مدرسه قرار است برای بچه های ما معنای زندگی تولید کند.

حال برای این‌که  معنای زندگی تولید بشود، ما نیازمند یک فرد متخصص تعلیم و تربیت هستیم که بتواند این فضا را ایجاد بکند. این فرد متخصص باید ذهن آزادی داشته باشد، باید خودش از این تجربه لذت ببرد. ما موظف هستیم فضایی را برای شما فراهیم کنیم که شما بدون دغدغه ذهنی بتوانید این نقش آفرینی را داشته باشید.

باور من به عنوان یک دانش آموخته ی رشته تعلیم و تربیت این است که این رشته و حوزه یک تخصص است و معلمان متخصصان جامعه هستند. برای اینکه این اتفاق بیفتد و جامعه این موضوع را بپذیرد قبل از هرکس خود ما موظف هستیم که به شما احترام بگذاریم و زمینه این فعالیت را برای شما فراهم کنیم.

سیاست کاهش تمرکز به عنوان یکی از اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را باید اجرایی کنیم، باید به شما این فرصت را بدهیم که خلاقیت های خودتان را مبتنی بر آن زیست بومی که در آن زندگی می کنید به منصه ظهور بگذارید و ما با دیدن این تفاوات ها و خلاقیت هایی که شما ایجاد می‌کنید، درس های جدیدی بگیریم.

من می خواهم فضایی را فراهم کنم که معلمان عزیز این مملکت با فراغ بال و با علاقه مندی جدی به مساله تعلیم و تربیت خودشان از حضور در زمین تعلیم و تربیت لذت ببرند.

امیدوارم با همکاری همدیگر بتوانیم این فضا را فراهم بکنیم و آینده لذت بخشی برای بچه های این سرزمین رقم بزنیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی