این ویتامین سلامت روان را بهبود می‌بخشد

ویتامین

به گزارش ساناپرس این ویتامین می‌تواند مشکلات سلامت روان را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش هلث، یک مطالعه جدید در فنلاند نشان می‌دهد دوز بالاتری از مکمل ویتامین D۳ در دوران کودکی ممکن است خطر درونی شدن علائم روانپزشکی را در اواخر پیش دبستانی و سنین اولیه مدرسه کاهش دهد.

این مطالعه بیان کرد دوز سه برابری مکمل ویتامین D۳ در دو سال اول زندگی، باعث کاهش حدود ۵۰ درصدی احتمال مشکلات روانی در آینده می‌شود.

در این مطالعه، به حدود ۳۵۰ کودک دوز ۱۰ میکروگرم یا ۳۰ میکروگرم ویتامین D از سن دو هفتگی تا دو سالگی داده شد؛ نتایج نشان داد که در ۶ تا ۸ سالگی، تقریبا ۱۲ درصد از کودکانی که ۱۰ میکروگرم ویتامین D دریافت کردند، مشکلات درونی‌سازی قابل توجهی داشتند. این رقم در گروه ۳۰ میکروگرم کمتر از ۶ درصد بود.

با این حال، برای تایید نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز است. همچنین، باید توجه داشت که این مطالعه فقط بر روی کودکانی با اجداد نوردیک ساکن فنلاند انجام شده است و نتایج آن را نمی‌توان به دیگر جمعیت‌ها تعمیم داد.

ویتامین D نقش مهمی در رشد مغز دارد و کمبود آن ممکن است باعث اختلالات روانی شود، از جمله اختلال نقص توجه و بیش فعالی. در نتیجه، توصیه می‌شود که والدین به دکتر خود مراجعه کنند تا در مورد میزان ویتامین D مورد نیاز کودکان خود مشاوره بگیرند.

اخباررژیم و تندرستیسبک زندگیسلامت
پربازدیدویتامینویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی