زخم کاری به مخاطب وفادار خواهد ماند؟

زخم کاری همان طور که در تیتراژ ابتدایی سریال می‌آید، اقتباسی از رمان «بیست زخم کاری» اثرمحمود حسینی زاد است که آن نیز خود اقتباسی است از شاهکار شکسپیر یعنی مکبث. جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی برخی از بازیگران آن هستند که بازی عزتی و آزادی ور توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. داستان فیلم در مورد شرکت زیر ابادی‌هاست. مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی را مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. حالا زمان آن رسیده است که مالکی انتقام خود را از این شرکت بگیرد و به حق خودش برسد. حقی که گرفتن آن با قتل آغاز می‌شود.

زخم کاری به مخاطب وفادار خواهد ماند؟

کارگردان را بشناسیم

برای درک بهتر نقدهایی که به سریال زخم کاری وجود دارد نیاز است کارگردان و نویسنده این کار را شناخت. محمد حسین مهدویان که کارگردان و نویسنده جوانی است که چندین سال است پرده‌های سینما را از آن خود کرده است و فیلم‌هایی می‌سازد که جنجال‌های بسیاری نیز با خود دارد. کارگردانی که بسیاری ساخته‌های او را نه از جهت مستقل بودن بلکه با توجه به امکانات ویژه‌ای که در اختیار دارد قضاوت می‌کنند. او متولد سال 60 است و در سال 1394 برای ساخت فیلم ایستاده در غبار مورد تحسین قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. از فیلم‌های مهم او می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز:ردخون، لاتاری و درخت گردو اشاره کرد. فیلم‌هایی که اگر در هر کدام از آنها دقت شود رد بودجه و همراهی بزرگ در ساخت آنها دیده می‌شود. حتی محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت روحانی در گفتگویی با صداوسیما اعلام کرده بود که یک‌سری از فیلم‌های سینما و سریال‌های تلویزیونی با همکاری این وزارتخانه ساخته شده است. او از فیلم‌ «ماجرای نیمروز» نام برد. حالا مهدویان با این پیشینه سریال زخم کاری را ساخته است. سریالی که بسیاری از خط قرمزهای سینمای ایران را رد کرده است و در قسمت‌هایی با سانسور مواجه شده است. سانسوری که حتی صدای مهدویان را درآورد و بسیاری او را محق این اعتراض ندانستند.

زخم کاری به مخاطب وفادار خواهد ماند؟

بازی بازیگران

آنچه که حتی بیشتر از داستان فیلم توانسته باعث جذب مخاطب شود بازی بازیگران این سریال است. از همان اولین قسمت آنچه بیش از هرچیزی مورد توجه قرار گرفت بازی جواد عزتی بود. لحن، بدن و بیان عزتی توانسته بر تمام ابعاد شخصیت مالک مسلط شود.بازی رعنا آزادی ور که از همان سکانس های اول جالب توجه بود. تا جایی که بازی کنترل شده و خیره کننده اش توانسته بار سریال را بالا بکشد. اگرچه که بازی زوج عزتی و آزادی ور بی نقص و عالی شده است اما منتقدان بازی زوج میثم و مائده را به چالش کشیده‌اند. صاحب‌نظران نقدهای هم به بازی ها سعید چنگیزیان وارد کرده‌اند و حتی گریم او را تو ذوق زننده‌ دانسته‌اند.

زخم کاری به مخاطب وفادار خواهد ماند؟

در ادامه چه خواهد شد؟

موفق بودن یک سریال که هر هفته یک قسمت را آماده پخش می‌کند این است که بتواند ذهن مخاطب را درگیر کند و تا یک هفته به دنبال خود بکشد و انتظار را ایجاد کند. در این مورد سریال زخم کاری توانسته خوب عمل کند و رکوردار میزان دانلود سریال در نمایش خانگی  باشد. صاحب نظران بر این باور هستند که تا پایان چهارمین قسمت از «زخم‌کاری»، آزادی ور توانسته یکی از بهترین اجراهای یک بازیگر زن در تاریخ شبکه نمایش خانگی را ثبت کند؛ به طوری که چند سکانس از بازی او در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. اما در چند قسمت آخر آن چنان که باید مانند قسمت های ابتدایی شخصیت‌پردازی و داستان در اوج خود نبوده است. باید دید در ادامه مهدویان با مخاطب چه خواهد کرد؟

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی