زمزمه رأی نیاوردن برخی وزرای پیشنهادی رئیسی/نظر مثبت یک اصلاح طلب درباره حضور سردار وحیدی در وزارت کشور

عبدالله ایزدپناه با اشاره به نظر مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص وزرای پیشنهادی نیرو، نفت و جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و این برنامه مورد بررسی قرار گرفته‌ است. برآیند این بررسی‌ها و اعلام برنامه‌های وزرا، آرایی است که نمایندگان به هر وزیر پیشنهادی می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در روز شنبه رای‌گیری انتخاب وزرای پیشنهادی دولت آقای رئیسی در پیش است، مجمع نمایندگان خوزستان جلساتی را با وزاری پیشنهادی برگزار کرد.

رئیس مجمع‌ نمایندگان خوزستان گفت: ما در مجلس به دنبال همکاری و همراهی با دولت آقای رئیسی هستیم اما در این میان ممکن است برخی از وزرای پیشنهادی نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی افزود: نمایندگان، وزرای پیشنهادی را از نظر عملکرد مدیریتی، سوابق و برنامه‌ها بررسی خواهند کرد و اگر به نتیجه برسند که وزیر پیشنهادی در حد یک وزارت‌خانه نیست، قطعا رای اعتماد نخواهند داد.

ایزدپناه با اشاره به وزرای پیشنهادی نیرو، نفت و جهاد کشاورزی و نقش این وزرا در شرایط استان خوزستان گفت: مجمع نمایندگان با این سه وزیر پیشنهادی جلساتی را برگزار کرده و همه برنامه‌های این افراد را رصد کرده است.

وی بیان کرد: هر سه وزیر پیشنهادی انسان‌های خوبی هستند. وزیر پیشنهادی نفت از بدنه نفت و وزیر جهاد کشاورزی نیز انسانی با تدبیر و شناخته شده است. وزیر نیرو نیز پیش از این سابقه وزارت داشته است.

رئیس مجمع‌ نمایندگان خوزستان افزود: نظر مجمع نمایندگان خوزستان نسبت به وزرای پیشنهادی نفت و جهاد کشاورزی مثبت است اما در جلسه روز شنبه در خصوص وزیر نیرو تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی گفت: روز شنبه پس از نشست با وزیر پیشنهادی نیرو به جمع‌بندی خواهیم رسید و برآیند کار، نظر مجمع نمایندگان خوزستان نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو خواهد بود.

دیدگاه یک اصلاح طلب درباره وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و کشور

همچنین غلامرضا ظریفیان در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: کشور با چالش های بزرگی مثل آب، برق، کرونا، بیکاری و کاهش سرمایه اجتماعی مواجه بوده که این ها موجب اعتراضات عمومی هم شده است. رئیس جمهور هم در زمان انتخابات به این مسائل اشاره داشته است. البته انتظار نیست که فقط یک دولت بتواند این چالش ها را حل کند، زیرا این چالش ها، چالش های انباشته شده ای از گذشته است و انصاف هم نیست که فقط از دولت بخواهیم این چالش ها را حل کند.

وی ادامه داد: با این حال رئیس جمهور وعده هایی مثل دولت انقلابی، مردمی و پاک دست داده است، اما بخشی از کابینه پیشنهادی مناسب با این وعده ها نیست. برخی وزرا مانند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه مدیریتی در حد مدیریت خرد دولتی هم ندارند. آن هم در وزارتخانه مهمی که محل توسعه و رشد پایدار است. وی حتی در حد اداره کل آموزش و پرورش هم سابقه ندارد اما وزیر علوم فردی دانشمند در سطح جهانی است که سابقه موفقی در مدیریت دانشگاه هم داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: من دعا می کنم دولت بتواند گام های موثری برای حل چالش های کشور بردارد اما برخی از وزرا پیشنهادی چه در بُعد علمی و چه در بُعد عملی مناسب حل این چالش ها نیستند، بنابراین شاید دولت نتواند در کوتاه مدت کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد.

ظریفیان درباره وزیر پیشنهادی کشور نیز گفت: سردار وحیدی از افراد خوشنام سپاه است و همواره سعی کرده در مسئولیت های خود بدون حاشیه عمل کند. من امیدوارم بتواند از افراد توانمند در سطح استانی و ملی استفاده کند. تصور من این است که وی هم از مجلس رأی اعتماد می گیرد. او از افرادی است که کمتر ادعا داشته و بیشتر کار کرده و به درگیری های سیاسی هم ورود نکرده است و در حوزه کاری خود تخصص و تجربه داشته است. با این حال باید مراقب بود که مدیریت کشور نظامی نشود و استانداری ها را به دست افراد نظامی نسپارد.

2727

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی