تاکنون عارضه ای در واکسن اسپایکوژن ثبت نشده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، دکتر ساغر براتی روز دوشنبه در نشست مجازی بررسی چالش‌های پیش روی اجرای فاز ۲ و۳مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کووید-۱۹ که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، افزود: فاز یک واکسن اسپایکوژن با تایید سازمان جهانی بهداشت به پایان رسید و مقالات آن نیز منتشر شد.  

وی با بیان اینکه فاز دوم این واکسن با ۴۰۰ نفر نیز به پایان رسید، خاطرنشان کرد: اسپایکوژن در دو دز ۲۵ میکروگرم است که به فاصله ۲۱روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می شود، همین روش برای فاز سوم مورد تایید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است.  

به گفته مسوول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، نتایج کارآزمایی بالینی فاز دوم اسپایکوژن به سازمان غذا و دارو ارسال شد که مجوز آغاز فاز سوم هم دریافت شده است.  

براتی به فاز سوم این واکسن اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته گذشته مطالعات بالینی فاز سوم این واکسن آغاز شده که تاکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است، در روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن در روز اول به ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر تزریق شده و به مرور روزانه به ۱۰۲۰ داوطلب تزریق کردیم.  

وی با بیان اینکه سابقه ابتلا به برخی بیماری ها در داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: تست های مختلفی روی این افراد انجام می شود که به زودی در قالب مقاله منتشر می شود،  تاکنون ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر در تست بالینی این واکسن شرکت کرده اند.

 به گزارش ایرنا، واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و درصورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

فاز پیش‌بالینی و اول کارآزمایی بالینی واکسن “اسپایکوژن” در استرالیا آغاز شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران پذیرفت فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی