مقایسه پیانو کاسیو و یاماها، کدامیک بهتر است؟

مقایسه پیانویاماها و کاسیو

در میان تعداد بسیاری از برند‌های مطرح پیانو، کاسیو و یاماها جزو برترین‌ها محسوب می‌شوند. البته در کنار بسیاری از تفاوت‌ها، هر دو برند کیفیت مطلوبی دارند.

این دو برند از لحاظ فراوانی در درجه اول قرار دارند و اگر سری به آموزشگاه‌های موسیقی و یا فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های محصولات موسیقی بزنید، حتما بیشترین برندی که به چشم شما خواهد خورد، همین دو برند کاسیو و یاماها است.

شاید یاماها را بتوان از قدیمی‌ترین و بهترین برند‌های موجود در ایران و حتی جهان معرفی کرد، چرا که بسیاری از افراد مشهور در زمینه موسیقی، ساز خود را از این برند انتخاب می‌کنند. مرغوب‌ترین پیانو‌های کنسرتی در ابعاد بزرگ توسط این برند تولید شده‌ و با قیمتی بسیار مناسب و معقول وارد بازار می‌شوند.

پیانو کاسیو نیز که محصول کشور ژاپن است، به دلیل کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌هایی مثل وزن پایین و قابل حمل بودن، در بین نوازندگان محبوبیت بالایی دارد. این برند بیشتر برای افراد مبتدی و کودکان مناسب است؛ زیرا یک پیانوی جمع و جور است که جا‌به‌جایی آن نسبتا راحت‌تر است.

برای آن که با پیانو‌های این دو برند آشنا شوید بهتر است ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها را به خوبی شناخته و بررسی کنید تا یک انتخاب و خرید مطمئن را تجربه کنید.

اگر شما نیز قصد ارزیابی و مقایسه این دو برند را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و مشخصات هر دو آشنا شوید.

ویژگی‌های برند کاسیو در مقایسه با یاماها

پیانو یاماها

وقتی حرف از خرید پیانو به میان می‌آید قطعا دو برند کاسیو و یاماها از اولین پیشنهاد‌های افراد مجرب و حرفه‌ای هستند. در این مقاله سعی شده ابتدا ویژگی‌های بارز این دو ذکر و سپس مقایسه‌ای میان آن‌ها صورت گیرد.

مقایسه خروجی صدای کاسیو و یاماها

اولین ویژگی مهم در هر پیانویی خروجی صدا می‌باشد. خروجی صدا در هر دو برند کاسیو و یاماها تقریبا مشابه هم است و میزان آن در اکثر مدل ها حدودا ۴۰ وات می‌باشد، این میزان صدا بسیار مطلوب است و برای تمرین و مراسمات نیز کاملا مناسب می‌باشد.

مقایسه ظاهری یاماها و کاسیو

اگر از لحاظ ظاهری بخواهیم پیانو‌های این دو برند را باهم مقایسه کنیم، می‌توان ادعا کرد که محصولات کاسیو به لحاظ ظاهری از زیبایی بیشتری برخوردار هستند و تنوع بیشتری نیز دارند.

مقایسه کیبوردهای پیانو یاماها و کاسیو

در این میان یک تفاوت مهم بین کیبورد‌های کاسیو و یاماها وجود دارد و آن هم این است که کاسیو دارای پیانوهای دیجیتال با بافت های زیبا روی کلیدهای سفید و سیاه است که لمس کلید را بهبود می بخشد. این در حالی است پیانوهای دیجیتال یاماها معمولاً روی کلیدهای سفید بافت ندارند و فقط روی کلیدهای مشکی دارای بافت است.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که آموزش موسیقی را به تازگی شروع کرده‌اید، نیازی به خرید پیانو‌های بسیار حرفه‌ای ندارید و یک پیانو معمولی کاسیو برای مدت زیادی نیاز شما را رفع خواهد کرد. هر چند افراد بسیار حرفه‌ای را نیز می‌توانید بیابید که با پیانو‌های معمولی و ارزان قیمت کاسیو، قطعاتی بسیار حرفه‌ای‌تر و دلنشین‌تر تولید می‌کنند.

پیانو‌های کدام برند بهترند؟

پیانو کاسیو

شاید این یک سوال بسیار کلی و خیلی سطحی باشد چرا که دو برند یاماها و کاسیو از پرفروش‌ترین برند‌های پیانو موجود در جهان هستند و انتخاب میان آن دو کار چندان آسانی نیست.

برند یاماها در زمینه تولید پیانو‌های دیجیتال، آکوستیک و گرند و برند کاسیو نیز در تولید پیانو‌های دیجیتال از

پیشتازان این صنعت هستند و به همین دلیل همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

پیانو‌های یاماها کیفیت صدای بسیار بالاتری دارند و به دلیل عمر طولانی‌تر نسبت به تمام برند‌های دیگر، بین علاقه‌مندان به موسیقی شهرت یافته‌اند؛ در طراحی این پیانو‌ها دوام بدنه و کیفیت ساخت حرف اول را

می‌زند.

صدای به وجود آمده با پیانو‌های یاماها بسیار واقع گرایانه‌تر و شفاف‌تر است و قابلیت تنظیم بیشتری نسبت به سایر برند‌ها دارد. این برند با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز، امکانات زیاد و متنوعی برای نوازندگان فراهم کرده است؛ در نتیجه هر چند قیمت آن نسبت به نمونه‌های مشابه بالاتر است؛ ولی در عوض امکانات بیشتری نیز دارد.

در مقابل، پیانو‌های تولید شده توسط برند کاسیو از لحاظ قیمت نسبت به سایر برند‌ها قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. پیانو‌های کاسیو برای افرادی که به فواصل زمانی کوتاهی مکان خود را تغییر می‌دهند و یا نمی‌توانند پیانو خود را در یک مکان ثابت قرار دهند، بسیار مناسب است چرا که این پیانو‌ها بسیار سبک‌تر هستند.

صدای پیانو‌های کاسیو در برخی موارد نسبت به نمونه‌های مشابه، کمتر واقع‌گرایانه است، البته این امر فقط توسط افراد بسیار حرفه‌ای قابل تمییز می‌باشد. برخی از پیانو‌های کاسیو با کلاویه‌های بسیار سبک‌تر، احساس عدم استحکام کافی را به نوازندگان و موسیقی‌دانان القا می‌کنند.

این برند با قابلیت‌های ارتباط بسیار خوب با کامپیوتر و دیگر لوازم دیجیتال، محصولات خود را برای آموزش و تولید موسیقی در دنیای دیجیتال مناسب‌تر کرده است.

در نتیجه به صورت کلی، محصولات تولید شده توسط هر دو برند کاسیو و یاماها کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند که بسته به قیمت و نوعشان برخی مزایا و معایب را دارا هستند. پس برای انتخاب بهترین پیانو برای خود، لازم است ابتدا نیاز‌های شخصی و علایق و سلایقتان را بشناسید، سپس محصولات هر دو برند را مقایسه و انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید پیانو کاسیو و یاماها

یاماها

اگر شما نیز قصد خرید پیانو را دارید و پس از تحقیقات و ارزیابی‌های لازم بین این دو برند یک پیانو را می‌خواهید انتخاب کنید، بهتر است حین خرید به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است قبل از خرید، نوع سلیقه شخصی و سطح مهارت نوازندگی خود را مشخص کنید تا کمتر دچار وسواس خرید شوید.
  • برای خرید پیانو کاسیو بهتر است پیانو‌هایی با صفحه کلید چند حسگره را انتخاب کنید چرا که این صفحه کلید‌ها میزان دقت بیشتری دارند و در تولید صدا نسبت به دیگر محصولات حساس‌تر هستند.
  • فقط به دلیل میزان رضایت سایر افراد یا تحقیقات خود سراغ یک پیانو نروید؛ زیرا در نهایت این شما هستید که باید حین نواختن احساس رضایت داشته باشید. از این رو بهتر است قبل از خرید چندین بار محصول مورد نظرتان را ارزیابی کنید و حتی برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید یک قطعه را به صورت کامل اجرا کنید.
  • برای خرید حتما به مراکز و نمایندگی‌های فروش معتبر مراجعه کنید تا از امکانات جانبی پیانو، کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و ضمانت آن خیالتان راحت باشد.
  • در نظر داشته باشید قیمت این برند‌‌ها بسته به امکانات و آیتم‌های مختلف آن‌ها متغیر است، پس به هنگام خرید، در مورد تمام امکانات و ویژگی‌های آن‌ها از فروشنده سوال کنید.

کدام برند برای افراد  مبتدی مناسب تر است؟

این روز‌ها علاقه به نواختن  پیانو در بین مردم بیش از پیش رواج یافته و به دنبال آن افراد زیادی قصد خرید این ساز بی‌نظیر را دارند. شاید برای افراد آماتور انتخاب و خرید بین دو برند یاماها و کاسیو کار آسانی نباشد.

حال اگر شما هم از جمله افرادی هستید که برای خرید بین این دو برند تردید دارید و یا آشنایی زیادی با خرید این گونه آلات موسیقی ندارید، پیشنهاد می‌شود حتما از افرادی که چندین سال است در این زمینه فعالیت دارند، کمک و راهنمایی بخواهید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

سبک زندگیکسب و کار
رپورتاژ

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی