قیمت طلا اوج گرفت

به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران محتاط در انتظار تحلیل فنی شاخص قیمت های مصرف کننده آمریکا هستند که می تواند تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو در مورد آغاز انقباضی شدن سیاست پولی داشته باشد، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1791 دلار و یک سنت رسید. هفته گذشته قیمت طلا 2.1 درصد کاهش یافته بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.02 درصد افزایش به 1792 دلار و 40 سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «این اعتقاد وجود دارد که اگر نرخ تورم بالاتر برود، فدرال رزرو تلاش خواهد کرد جلوی آن را بگیرد و این به معنای انقباضی شدن پیش از موعد سیاست فدرال رزرو و افزایش احتمالی نرخ بهره است. چنین تصمیمی برای بازار طلا خوشایند نخواهد بود.»

رودا افزود، قیمت طلا در حال حاضر در محدوده 1760 تا 1830 دلار قرار دارد و این نشان می دهد که تحلیلگران و سرمایه گذاران به تصمیم مشخصی در مورد ویروس کرونا، رشد اقتصادی، انتظارات تورمی و سیاست های پولی نرسیده اند.

آمارهای دولت آمریکا در روز جمعه نشان داد که قیمت های مصرف کننده در این کشور طی ماه اوت رشد خوبی داشته و بیشترین افزایش سالانه در طی حدود 11 سال اخیر را به ثبت رسانده است.

این آمارها سبب شد تا سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا بالاتر برود و قیمت طلا شاهد افت هفتگی 2.1 درصدی باشد. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

شاخص ارزش دلار در بازارهای آسیایی امروز اندکی تقویت شد و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی