اسرائیلی‌ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

اسرائیلی‌ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

اقتصاد نیوز در گزارشی نوشت که اسرائیلی‌ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

اسرائیلی‌ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

در این گزارش آمده است:

* هاآرتص، نشریه اسرائیلی هم در گزارشی مدعی شده که مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته است.

* آن طور که در این گزارش آمده مقامات اسرائیلی می گویند انتظار می رود ظرف چند هفته آینده تهران و واشنگتن به توافق برسند.

* معامله گران می گفتند این خبر هم احتمالا کفه ترازوی کاهشی ها در بازار را تا حدودی سنگین تر کند.

* قیمت دلار امروز «پنجشنبه، ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲» بار دیگر کاهش یافت.

* قیمت دلار پس از گذشت ۳ ماه، در پایان معاملات امروز به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت.

* به نظر می‌رسد که دلار فرمان ریزشی دریافت کرده است. چون بسیاری از افزایشی‌های بازار معتقد بودند که دلار با وجود ورود به کانال ۴۹ هزار تومان چندان‌ در این کانال‌ نمی‌ماند و به سرعت به بالا ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد.

اسرائیلی‌ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

* قیمت دلار تاثیر خود را بر قیمت سکه هم گذاشت.

* قیمت سکه بهار آزادی هم با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که بیشترین میزان کاهش قیمت در میان سکه‌های موجود در بازار را ثبت کرده است.

* قیمت نیم‌ سکه هم به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. این فلز زرد هم ۴۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داده است. قیمت ربع سکه هم به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

* نکنه مهم بازار این بود که در شروع معاملات نقدی امروز بانک مرکزی در اطلاعیه از وجود دلار های تقلبی در بازار خبر داد.

* بانک مرکزی با اشاره به فروش دلارهای تقلبی در بازارهای غیررسمی به مردم در این رابطه هشدار داد و از آنان خواست تا برای جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی‌هایشان، صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند. به نظر می رسد این خبر تا حدودی موجب هراس خریداران ارز از بازار غیر رسمی شد؛ همین امر هم حجم خریدها را کاهشی تر کرد.

* از امروز تا شنبه ۲۰ خرداد ماه بازار ارز تعطیل است و تنها کانال‌های تلگرامی قیمت دلار فردایی را اعلام می‌کنند. قیمت دلار فردایی هم فعلا در کانال‌ها کاهشی است و دو پله‌ تا ورود به کانال ۴۸ هزار تومان فاصله دارد.

* برخی از کارشناسان اقتصادی‌ منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار هستند. آنها معتقد بودند اگر دلار نتواند خود را در محدوده بالا ۵۰ هزار تومان حفظ کند، ریزش بیشتر قیمت در راه است و راه برای کاهش قیمت بیشتر باز می‌شود.

* البته به گفته این گروه، این ریزش موقتی است و ادامه آن به تغییر سیاسی بزرگی مانند توافق برجام نیاز دارد واگرنه قیمت‌ها به روال قبل بر می‌گردد.

* بررسی اخبار سیاسی هم نشان می‌دهد که هنوز جای امیدواری برای توافق وجود دارد و ممکن است این خبر مثبت ظرف روزهای آینده به بازار برسد و دلار را ارزانتر کند. اما اگر بازار سیگنال اصلی را دریافت نکند، باید منتظر برگشت قیمت دلار بود.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی