مجوز تولید این غذای ممنوعه برای اولین بار صادر شد

مجوز تولید این غذای ممنوعه برای اولین بار صادر شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: نخستین مجوز رسمی کشور برای اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در استان صادر شد.

ایسنا: عقیل امینی سه‌شنبه ۱۶ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صدف خوراکی از صدف‌های بومی کشور است و با توجه به نیاز نداشتن به غذای کنسانتره هزینه تولید پایینی دارد.

مجوز تولید این غذای ممنوعه برای اولین بار صادر شد

وی با بیان اینکه صدف خوراکی از نظر جنبه صادراتی ارزآوری بالایی دارد، افزود: این صدف افزون بر استفاده خوراکی در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و صنعت تصفیه فاضلاب شهری کاربرد دارد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در پی صدور پروانه تولید این صدف در سال ۱۴۰۰ اکنون تکثیر آن به شکل آزمایشی با موفقیت اجرا شده و حاصل این تکثیر ارسال ۵۰ هزار قطعه بچه صدف به استان سیستان و بلوچستان برای پرورش است.

امینی عنوان کرد: مقرر شده است این طرح به شکل آزمایشی در مرکز پژوهشی دانشگاه خلیج فارس و مرکز آبزی‌پروری دلوار در شهرستان تنگستان اجرا و تولید تجاری آن نیز در شهرک زیست فن‌آوری دلوار به زودی اجرا شود. با توجه به نداشتن مصرف خوراکی داخلی، صدف‌ها نقش مهمی را در صنعت صادرات ایفا می‌کنند و این صنعت می‌تواند به بخش مهمی از صادرات کشور تبدیل شود.

وی گفت: پرورش صدف در کشورمان به عنوان ایده‌ای نو پرداخته می‌شود که با گسترش این صنعت و صادرات آن به خارج از کشور باعث افزایش ارزآوری و همچنین رونق پرورش آبزیان کشور و صادرات می‌شود.

اخبارجامعه
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی